Opleiding agent, start januari 2019

Auteur Topic: Opleiding agent, start januari 2019  (gelezen 177036 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Tim91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #140 Gepost op: 13 juli 2018, 09:31:33
Jep ik heb ook gesoliciteerd voor eenheid oost-brabant. Ben sinds maart bezig met de selectie want ik zat in de lichting van oktober. Na heel veel telefoontjes en mailtjes heb ik deze week zelf eens gebeld hoe het er voor stond, was namelijk al 14 weken aan het wachten. Ze gaven aan dat ik wel op korpsgesprek mocht komen maar nog even moest wachten omdat ze een planning aan het maken waren, even afwachten dus. Volgensmij is bij mij de selectie sws anders, aangezien ik in de lichting van oktober zat en daardoor nooit zo’n intake gesprek heb gehad

Leuk om te lezen dat er nog andere sollicitanten hier zijn voor Oost-Brabant! Ik vind het wel een beetje wazig worden allemaal haha.
Bij de een lees ik dat diegene deel A+B, bewust blauw + korpsgesprek en heel de procedure moet volgen zoals die te vinden is op de website van de politie. En bij de ander lees ik (zelf ook telefonisch gehoord) dat na deel A+B, direct het arbeidsvoorwaarden/eindgesprek en de medische keuring komt.
Toch een beetje apart dat dit niet gewoon landelijk hetzelfde is overal, of heeft dit wellicht te maken met het personeelstekort en de verandering in de sollicitatieprocedure?

Ik ga momenteel mijn 5e/6e week wachten in voor de vervolgprocedure na het behalen van deel A+B. Ik zou een beetje duidelijkheid en zekerheid op zich ook wel op prijs stellen, lijkt mij voor de Politie ook fijn toch dat ze een tussenstand hebben met de aantal geschikte kandidaten die daadwerkelijk toegelaten worden tot de opleiding.


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #141 Gepost op: 13 juli 2018, 11:04:55
Citaat

Bij de een lees ik dat diegene deel A+B, bewust blauw + korpsgesprek en heel de procedure moet volgen zoals die te vinden is op de website van de politie. En bij de ander lees ik (zelf ook telefonisch gehoord) dat na deel A+B, direct het arbeidsvoorwaarden/eindgesprek en de medische keuring komt.
Toch een beetje apart dat dit niet gewoon landelijk hetzelfde is overal, of heeft dit wellicht te maken met het personeelstekort en de verandering in de sollicitatieprocedure?

Op zich is het wel logisch. Uiteindelijk zal het landelijk hetzelfde zijn, maar nu is het zo dat ze op een bepaald moment zijn begonnen met de 'nieuwe' procedure. Dit moment is misschien zelfs per regio verschillend. Een ieder die voor dat moment heeft gesolliciteerd volgt de 'oude' procedure, en iemand die na dat moment heeft gesolliciteerd, volgt de nieuwe. Zo kan het dus zijn dat je met z'n tweeën voor dezelfde lichting in aanmerking komt, maar dat je traject net even anders loopt. Dit zal bij een volgende lichting voor iedereen gelijk zijn.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


Hilde228

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #142 Gepost op: 13 juli 2018, 15:47:44
Leuk om te lezen dat er nog andere sollicitanten hier zijn voor Oost-Brabant! Ik vind het wel een beetje wazig worden allemaal haha.
Bij de een lees ik dat diegene deel A+B, bewust blauw + korpsgesprek en heel de procedure moet volgen zoals die te vinden is op de website van de politie. En bij de ander lees ik (zelf ook telefonisch gehoord) dat na deel A+B, direct het arbeidsvoorwaarden/eindgesprek en de medische keuring komt.
Toch een beetje apart dat dit niet gewoon landelijk hetzelfde is overal, of heeft dit wellicht te maken met het personeelstekort en de verandering in de sollicitatieprocedure?

Ik ga momenteel mijn 5e/6e week wachten in voor de vervolgprocedure na het behalen van deel A+B. Ik zou een beetje duidelijkheid en zekerheid op zich ook wel op prijs stellen, lijkt mij voor de Politie ook fijn toch dat ze een tussenstand hebben met de aantal geschikte kandidaten die daadwerkelijk toegelaten worden tot de opleiding.

Ja leuk inderdaad om te lezen. Ik heb zowel tijdens selectiedag A als selectiedag B geen andere kandidaten ontmoet voor Oost-Brabant. Jij bent de eerste waarvan ik het hoor!

Het duurt inderdaad allemaal erg lang. Heb ik april mijn positief selectie rapport al mogen ontvangen. Zou in eerste instantie ook in september aan een hbo opleiding beginnen als ik niet door de selectie zou komen. Omdat er nu nog steeds niks bekend is heb ik daarom ook besloten ik september niet te gaan starten aan de hbo opleiding maar om een tussenjaar te nemen, in de hoop in januari aan de opleiding te mogen starten. Hoop dus echt dat ik door de selectie kom, zou het best zuur vinden als ik dadelijk een jaar thuis zit.

Hou me op de hoogte als jij meer info krijgt, is sowieso al goed om te horen dat ze tegen jou zeiden dat er bijna niemand van omze regio door de selectie is gekomen!


Meulengraaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #143 Gepost op: 14 juli 2018, 15:51:18
Deze week bericht gekregen dat ik ben uitgenodigd voor het eindgesprek! Komende dinsdag dus naar Den Haag toe. Zin in!


besm

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #144 Gepost op: 14 juli 2018, 20:51:52
Deze week bericht gekregen dat ik ben uitgenodigd voor het eindgesprek! Komende dinsdag dus naar Den Haag toe. Zin in!

Alvast succes! Jij ook geen intake gehad maar gewoon bewust blauw dan? Vriend van me werkt in Den-Haag al een paar jaar. Heel gaaf daar hoor!!  8)


Meulengraaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #145 Gepost op: 14 juli 2018, 23:39:19
Alvast succes! Jij ook geen intake gehad maar gewoon bewust blauw dan? Vriend van me werkt in Den-Haag al een paar jaar. Heel gaaf daar hoor!!  8)

Thanks! Ik heb geen intake gehad en ook geen bewust blauw. Nu nog even goed voorbereiden voor dinsdag.


Meulengraaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #146 Gepost op: 18 juli 2018, 09:30:25
Door het eindgesprek gekomen! Nu wachten op het bericht van de medische keuring.


Tim91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #147 Gepost op: 18 juli 2018, 09:58:26
Door het eindgesprek gekomen! Nu wachten op het bericht van de medische keuring.

Gefeliciteerd! Wat houdt het eindgesprek eigenlijk in? Ik ben wel benieuwd naar wat ik kan verwachten bij dat gesprek.


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #148 Gepost op: 19 juli 2018, 16:03:25
Door het eindgesprek gekomen! Nu wachten op het bericht van de medische keuring.

Gefeliciteerd, ik heb vandaag dit bericht gekregen over de medische keuring;

Beste sollicitant,

In het kader van. je sollicitatie voor de functie van agent bij de eenheid Limburg zal de sollicitatieprocedure worden voortgezet met de medische keuring. Je zult vanaf eind augustus / begin september een uitnodiging hiervoor ontvangen.

Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 


LB522

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #149 Gepost op: 20 juli 2018, 10:04:04
Goedemorgen,

Zijn er ook mensen voor eenheid Noord Nederland? Ik heb inmiddels het intakegesprek gehad, deel A en B behaald en mijn rapport met positief advies mogen ontvangen🤗

Erg leuk om te lezen hoe ver mensen elders in het land al zijn! Gefeliciteerd voor velen van jullie! Spannende tijden en veel wachten. Dat het allemaal goed mag uitpakken!