Opleiding agent, start januari 2019

Auteur Topic: Opleiding agent, start januari 2019  (gelezen 178282 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RPLP2018

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #200 Gepost op: 27 augustus 2018, 14:17:10
Nog een ander puntje; ik weet dat ik mijn ogen nog moet laten laseren, wanneer hebben jullie dat gedaan? Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Tijdens intake gaf men het advies om daar in ieder geval nog even mee te wachten. De intake is inmiddels al een paar maanden geleden;). Kan dat bijvoorbeeld nog ná de medische keuring? Lijkt mij dat alles dan in orde moet zijn. Heb al contact gehad met de kliniek en die kunnen snel schakelen. Binnen paar weken kan het allemaal geregeld zijn. Zul je net zien dat ze vandaag bellen met de mededeling dat ik volgende week medische keuring heb ;)


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #201 Gepost op: 27 augustus 2018, 15:35:50
De arts die de keuring doet laat gelijk weten hoe of wat. Dit wordt dan vlak erna nog bevestigd per mail. Ik ben benieuwd wanneer Rotterdam start met het bgo en de medische keuring... Ik zou eind aug hiervoor benaderd worden, maar nog steeds niks natuurlijk haha!

Irritant hè, wachten. Ik heb ook steeds als mijn telefoon gaat de hoop dat het iemand van de politie is. Maar helaas, ook hier tot op heden geen bericht.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


Oscar-01

  • Aspirant agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 100
Reactie #202 Gepost op: 27 augustus 2018, 16:16:50
Nog een ander puntje; ik weet dat ik mijn ogen nog moet laten laseren, wanneer hebben jullie dat gedaan? Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Tijdens intake gaf men het advies om daar in ieder geval nog even mee te wachten. De intake is inmiddels al een paar maanden geleden;). Kan dat bijvoorbeeld nog ná de medische keuring? Lijkt mij dat alles dan in orde moet zijn. Heb al contact gehad met de kliniek en die kunnen snel schakelen. Binnen paar weken kan het allemaal geregeld zijn. Zul je net zien dat ze vandaag bellen met de mededeling dat ik volgende week medische keuring heb ;)

Om de medische keuring te halen moet je ook voldoen aan de visuseis. Als je al weet dat je  je ogen nog moet laten laseren om daar doorheen te komen, heb je eigenlijk je antwoord al.

Waarom zou je het risico nemen op een afwijzing op de visuseis om het pas erna telaten doen?  Als er andere kandidaten wel voldoen aan de medische vereiste,gaan hun wel door en heb jij een afwijzing.


DJoseph

  • Aspirant eenheid Limburg
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #203 Gepost op: 27 augustus 2018, 16:22:45
Volgens mij kan het zijn dat arts je o.v.v goedkeurd mits je je ogen laat lazeren. Maar of je inderdaad (zoals hierboven genoemd) wil riskeren is de vraag.
Je zou ook kunnen proberen je vraag neer te leggen bij KLM artsen zelf. Aangezien hun de gene zijn die je toetsen.

Mijn advies zou zijn, ga naar je opticien en laat je visus controleren. Is het nodig en wilde je toch al laten lazeren. Dan zou ik het doen.


Mdhx

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #204 Gepost op: 27 augustus 2018, 16:32:18
Irritant hè, wachten. Ik heb ook steeds als mijn telefoon gaat de hoop dat het iemand van de politie is. Maar helaas, ook hier tot op heden geen bericht.

Haha ik heb precies hetzelfde refresh continu mijn mail en het geluid hard aan😂... Ik hoop dat ze deze week wat laten weten mijn geduld wordt enorm op de proef gesteld haha!


NtA

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #205 Gepost op: 27 augustus 2018, 16:54:57
Nog een ander puntje; ik weet dat ik mijn ogen nog moet laten laseren, wanneer hebben jullie dat gedaan? Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Tijdens intake gaf men het advies om daar in ieder geval nog even mee te wachten. De intake is inmiddels al een paar maanden geleden;). Kan dat bijvoorbeeld nog ná de medische keuring? Lijkt mij dat alles dan in orde moet zijn. Heb al contact gehad met de kliniek en die kunnen snel schakelen. Binnen paar weken kan het allemaal geregeld zijn. Zul je net zien dat ze vandaag bellen met de mededeling dat ik volgende week medische keuring heb ;)

Hoi, ik moet ook mijn ogen laten laseren en ik moet bericht krijgen voor het maken van een afspraak voor de medische keuring. Ik ben van plan mijn ogen eerst te laseren en daarna een afspraak te maken voor de medische keuring, omdat ik niet het risico wil nemen dat ik alsnog wordt afgekeurd als ik het andersom doe (medische keuring -> laserbehandeling -> eventueel weer opnieuw de medische keuring). De afspraak voor de laserbehandeling staat gepland op 11 september. Ik ga proberen de medische keuring zo laat mogelijk in te plannen, in verband met de herstelperiode.


marcezd

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #206 Gepost op: 27 augustus 2018, 18:04:46
Afgelopen vrijdag ben ik gebeld, woensdag heb ik de medische keuring. Eenheid Oost-Nederland!


besm

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #207 Gepost op: 27 augustus 2018, 18:38:17
Dan kan 1 van jullie mij vast vertellen wat de informatiebijeenkomst inhoudt (tussen selectie B en medische keuring)?


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #208 Gepost op: 27 augustus 2018, 21:03:57
Ik heb mijn ogen laten laseren voor ik medisch gekeurd werd.
Ik had al laten kijken wat mijn visus was en wist dus dat het niet voldoende zou zijn voor de politie. De dag na mijn eindgesprek werden mijn ogen gelaserd en een paar weken later had ik de medische keuring. Daar slaagde ik vervolgens met vlag en wimpel voor en inmiddels ben ik over 2,5 week hoofdagent en zit de opleiding d’r op.
Tegenwoordig wordt het laseren volgens mij zelfs volledig vergoedt door sommige verzekeraars.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #209 Gepost op: 28 augustus 2018, 10:43:30
Dan kan 1 van jullie mij vast vertellen wat de informatiebijeenkomst inhoudt (tussen selectie B en medische keuring)?

Ik kan je daar niet bij helpen, sorry. Die staat bij mij niet op het programma voor zover ik weet.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.