Inzetten van de luchtvaartpolitie: Wat doet die helikopter boven mijn huis?

Auteur Topic: Inzetten van de luchtvaartpolitie: Wat doet die helikopter boven mijn huis?  (gelezen 7029 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Daarnaast lijkt het me stug dat de heli voor 99/100 keren nee zegt tegen een inzet in Zeeland, zie vaak zat een politie heli boven Bergen op Zoom vliegen. En ook in de randstad komt de heli niet naar meldingen als deze moet tanken of al bezig is met een andere melding.

Als jouw ervaring komt van het feit dat je 'vaak een heli ziet' dan moet ik je toch teleurstellen, gok zomaar dat ik iets meer praktijkervaring heb hiermee. Bovendien hoor je mij ook niet klagen als hij moet tanken of bezig is met een andere melding, weet niet waar je dat nu vandaan haalt.

De politieheli is idd vaak al in de lucht, maar ook dan blijven ze vrijwel alleen boven de randstad hangen (m.u.v. geplande vluchten). Zelfs bij een heterdaad situatie die aan alle criteria voldoet, kiezen ze er vaak voor om 'om operationele redenen' niet af te zakken.
Dit is gewoon niet meer te verkopen aan de collega's op straat. Zoals ik al zei wordt hij tegenwoordig niet eens meer aangevraagd, men weet toch dat hij niet komt. Die ontwikkeling lijkt me niet goed, ondanks dat ik begrijp dat wij geen randstad zijn en heus niet altijd die heli zullen krijgen is dit weer een heel ander uiterste.

Over criminaliteit gesproken, de eenheid Zeeland-West Brabant is één van de meest 'criminele' eenheden van ons land. Net zoveel moorden als in Amsterdam, terwijl ze daar 2x zoveel personeel hebben. Over de synthetische drugs en coke transporten nog niet eens gesproken..........
Ik zie dat niet terug in de cijfers van de heli, waar je duidelijk de focus op de randstad ziet liggen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Als jouw ervaring komt van het feit dat je 'vaak een heli ziet' dan moet ik je toch teleurstellen, gok zomaar dat ik iets meer praktijkervaring heb hiermee. Bovendien hoor je mij ook niet klagen als hij moet tanken of bezig is met een andere melding, weet niet waar je dat nu vandaan haalt.

De politieheli is idd vaak al in de lucht, maar ook dan blijven ze vrijwel alleen boven de randstad hangen (m.u.v. geplande vluchten). Zelfs bij een heterdaad situatie die aan alle criteria voldoet, kiezen ze er vaak voor om 'om operationele redenen' niet af te zakken.
Dit is gewoon niet meer te verkopen aan de collega's op straat. Zoals ik al zei wordt hij tegenwoordig niet eens meer aangevraagd, men weet toch dat hij niet komt. Die ontwikkeling lijkt me niet goed, ondanks dat ik begrijp dat wij geen randstad zijn en heus niet altijd die heli zullen krijgen is dit weer een heel ander uiterste.

Over criminaliteit gesproken, de eenheid Zeeland-West Brabant is één van de meest 'criminele' eenheden van ons land. Net zoveel moorden als in Amsterdam, terwijl ze daar 2x zoveel personeel hebben. Over de synthetische drugs en coke transporten nog niet eens gesproken..........
Ik zie dat niet terug in de cijfers van de heli, waar je duidelijk de focus op de randstad ziet liggen.

Praktijk ervaring heb je zeker meer dan ik zelf, echter uit praktijkverhalen van kenissen kan ik wel zeggen dat de heli wanneer nodig ook wel naar district de markiezaten komt, ook niet altijd maar dat geldt voor heel NL.

Randstad is nou eenmaal een regio waarin in meer geld gestopt wordt, vaak terecht maar ook vaak niet nee.

En natuurlijk ben ik op de hoogte van de criminaliteit in ZWB, maar dat geldt voor heer zuid Nederland. Het probleem is de te lage instroom van nieuwe agenten, is zelfs zo erg dat men meer agenten aan wilt nemen dan dat er plek is op de opleidingen. Dat krijg je met bezuinigen op het verkeerde.

Ik ben ook zeker een voorstander van meer heli's in de lucht en een betere spreiding. Echter denk ik dat men eerst moet focussen om meer personeel op straat te krijgen en de andere tekortkomingen op lossen die het werk op straat lastig maken. Heli's kunnen daarna wel komen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!