Laagopgeleid? Dan ga je 7 jaar eerder dood.

Auteur Topic: Laagopgeleid? Dan ga je 7 jaar eerder dood.  (gelezen 6991 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Gepost op: 26 mei 2018, 20:01:15
Citaat
LAAGOPGELEID? DAN GA JE ZEVEN JAAR EERDER DOOD

Laagopgeleiden gaan gemiddeld zeven jaar eerder dood dan hoogopgeleiden en leven achttien jaar langer in een minder goede gezondheid. Dat moet anders, vindt huisarts en bijzonder hoogleraar Maria van den Muijsenbergh.
https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10344484/laagopgeleid-dan-ga-je-zeven-jaar-eerder-dood




Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #1 Gepost op: 26 mei 2018, 21:29:00
Al die onderzoeken  ::) "Uit onderzoek is gebleken dat water drinken goed is omdat..." een half jaar later weer aan ander onderzoek die het weerlegt. Hoe makkelijk is dit onderzoek, je kijkt bij 100 of 1000 mensen wanneer zij zijn overleden en wat hun opleidingsniveau is, vervolgens trek je de conclusie.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #2 Gepost op: 26 mei 2018, 21:46:42
Al die onderzoeken  ::) "Uit onderzoek is gebleken dat water drinken goed is omdat..." een half jaar later weer aan ander onderzoek die het weerlegt. Hoe makkelijk is dit onderzoek, je kijkt bij 100 of 1000 mensen wanneer zij zijn overleden en wat hun opleidingsniveau is, vervolgens trek je de conclusie.

Want dat heb je onderzocht?  :P ;)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2018, 15:58:16
Want dat heb je onderzocht?  :P ;)

Nee, dat zeg ik ook niet. Maar valt me op dat er onderzoeken zijn, en een maand later volgt er een ander onderzoek wat precies anders is. De één zegt, een vakantie van 6 dagen achtereen is goed voor je gezondheid... een maand later: nee, je kan beter om de maand een weekendje weg gaan.