01-06-2018 Kinderbeestfeest / KBF (voorheen Dreamnight @ Artis)

Auteur Topic: 01-06-2018 Kinderbeestfeest / KBF (voorheen Dreamnight @ Artis)  (gelezen 8439 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Over 38 dagen is er weer het KBF. Elk jaar doen honderden hulpverleningsvoertuigen Artis aan met zieke kinderen om ze zo een onvergetelijke dag te verzorgen.

Ik doe dit jaar ook weer mee. Het wordt mijn vierde editie. Deze editie wordt wel heel bijzonder. Een van mijn kinderen blijkt een ernstige metabole ziekte te hebben en als gevolg daarvan gaat zijn gezondheid hard omlaag en is zijn levensverwachting niet hoog. Een persoonlijk drama, maar des te meer redenen om mee te doen. De organisatie is zo vriendelijk geweest om mij als zowel ouder als vrijwilliger te laten aansluiten waarbij hij dus bij mij in de auto komt. In voorgaande edities heeft hij altijd mee gekeken bij het vertrek en sprak daar nog weken over. Nu mag hij zelf mee... wrang maar wel gaaf.

Wie doet er nog meer mee?


"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1 Gepost op: 23 april 2018, 21:25:31
Sta wel aangemeld als vrijwilliger met onze brandweerbus, als particulier pas 1 mei uitsluitsel. Zal voor mij de 6e keer worden, 3x cobra 1x muis en afgelopen editie op bever. 1 jaar mee mogen werken achter de schermen als co particulieren helaas om gezondheids redenen moeten staken. Het jaar daarna was een heel dubbel gevoel, mooi om weer mee te werken, triest om het verlaten van de organisatie terwijl ik er best veel plezier aan heb beleefd ook al was het best wel hectisch de laatste dagen voor het feest.
Kijk er wel weer naar uit, samen met Almeerse brandweerdag de twee top evenementen met de bus en dit jaar ook de enige twee omdat de bus in heeeeeeeeel groot onderhoud is. Zo krijgen we eindelijk nieuw plaatwerk op sommige stukken en ook de hele elektrische installatie gaan we vervangen. De bedrijven die aan de bus werken hebben ook de uitdrukkelijke opdracht om de brandweerbus voor deze twee evenementen VEILIG gereed te hebben, helemaal in de kleur is niet belangrijk maar VEILIG met de gasten de weg op is een eis om de werkzaamheden uit te mogen voeren.

@ Dinozzo, sterkte met je zoon, dat dubbele gevoel komt bekent voor heb het zelf met de buurjongen mogen ervaren in 2013 (helaas) hij is de avond voor de bewuste editie levensgevaarlijk gewond geraakt bij een ongeval nadat hij de brandweerbus die middag nog even had gepikt en gesteven. Het ongeval is die avond door de familie heel bewust voor me verzwegen zodat we het KBF gewoon zouden rijden, de koude douche bij thuiskomst was er toen niet minder om. In 2014 was de buurjongen zelf een van de gasten. Helaas worden we wel eens op een minder leuke manier op het belang gewezen van dit soort dagen, het maakt je inzet alleen maar belangrijker en waardevoller.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2018, 13:39:32
Dit jaar route Bever vanaf het WFG Hoorn
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2018, 21:37:43

Het Verkeer
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


RenéB

  • MotorVerkeersRegelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • rustig aan, we hebben haast
Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2018, 23:30:54
Over 38 dagen is er weer het KBF. Elk jaar doen honderden hulpverleningsvoertuigen Artis aan met zieke kinderen om ze zo een onvergetelijke dag te verzorgen.

Ik doe dit jaar ook weer mee. Het wordt mijn vierde editie. Deze editie wordt wel heel bijzonder. Een van mijn kinderen blijkt een ernstige metabole ziekte te hebben en als gevolg daarvan gaat zijn gezondheid hard omlaag en is zijn levensverwachting niet hoog. Een persoonlijk drama, maar des te meer redenen om mee te doen. De organisatie is zo vriendelijk geweest om mij als zowel ouder als vrijwilliger te laten aansluiten waarbij hij dus bij mij in de auto komt. In voorgaande edities heeft hij altijd mee gekeken bij het vertrek en sprak daar nog weken over. Nu mag hij zelf mee... wrang maar wel gaaf.

Wie doet er nog meer mee?

Wauw, heftig en mooi tegelijkertijd. Geniet van het moment! Dit evenement raakt altijd al, maar ik kan mij voorstellen dat dit een zeer bijzondere editie wordt! Zelf dit jaar op route Struisvogel 4.
Voorzitter BMW Motorbegeleidingsteam Nederland (BMTN)


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2018, 22:57:49
Ook ik doe dit jaar weer mee! Route Neushoorn (Hilversum/Blaricum)
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #7 Gepost op: 1 juni 2018, 09:15:53
Helaas gisteravond de beslissing moeten nemen om onze bus wegens technische problemen uit het evenement terug te halen.
Aangezien de opzet van het KBF is om de gasten een onbezorgde avond te bezorgen ben ik van mening dat je voertuig in elk geval 100% bedrijfszeker moet zijn. Nu we dat niet kunnen willen we niet bewust het risico nemen om onderweg met pech te komen staan.
Beter ten halve gekeerd dan ten volle gefaald.

Wij wensen alle gasten en vrijwilligers vanmiddag en vanavond een Beest van een Feest.
Wij gaan 365 nachtjes balen en zijn volgend jaar weer van de partij.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #8 Gepost op: 1 juni 2018, 17:49:38
https://www.facebook.com/klf.grimmensteinmarkt/videos/1705033002947570/

Met gemengde gevoelens dit filmpje geschoten van het vertrek van Route Bever bij het WFG in Hoorn. Helaas achter de camera inplaats van achter het stuur......
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend