Wat wordt je salaris bij de politie als je al gewerkt hebt?

Auteur Topic: Wat wordt je salaris bij de politie als je al gewerkt hebt?  (gelezen 6058 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Hallo allemaal,

Ik vraag me wat af. Ik werk nu een paar jaar, zeker ook langer dan 2 jaar aaneengesloten. Ik krijg nu zo'n 2700 euro bruto per maand betaald, ex toeslagen.

Nu heb ik bij de politie gesolliciteerd voor de functie tot agent. De website kombijdepolitie.nl het volgende:

Eerder gewerkt?
Voor het eerste studiejaar is er een aparte overgangsregeling voor werkenden. Werk je momenteel aaneengesloten twee jaar of langer voor gemiddeld 28 uur per week? (LET OP: Reken deze twee jaar terug vanaf de datum van je aanstelling bij de politie. Elke onderbreking of een periode met WW betekent dat er géén sprake is van een aaneengesloten dienstverband.) En kun je dit aantonen met salarisstroken? Dan wordt hiermee -volgens een standaard methode- een berekening gemaakt van je salaris. Hiervoor geldt een maximum van € 2.455,- .



Telefonisch heb ik inlichtingen gevraagd bij werving en selectie, maar daar kreeg ik als antwoord dat ze dat niet konden zeggen.
Voor mij is het belangrijk te weten aangezien ik alleen verdienen ben.

Kan iemand mij, door ervaring of omdat je het weet, vertellen waar ik, als alles goed gaat, rekening mee kan / moet houden?




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2018, 19:03:54
Ze pakken je kale loon, zonder toeslagen en vergoedingen, en gaan rekenen vanuit een uurloon. Dat wordt vervolgens omgezet naar 38 uur per week. Je zal dus waarschijnlijk direct naar het maximale van de 2455 euro gaan. De toeslagen krijg je zodra je de onregelmatigheid in gaat.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2018, 20:14:59
Ze pakken je kale loon, zonder toeslagen en vergoedingen, en gaan rekenen vanuit een uurloon. Dat wordt vervolgens omgezet naar 38 uur per week. Je zal dus waarschijnlijk direct naar het maximale van de 2455 euro gaan. De toeslagen krijg je zodra je de onregelmatigheid in gaat.

Oké, dankjewel voor het duidelijke antwoord!


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2018, 18:45:41
Men hanteert de standaard berekenmethode (was het officiële antwoord van W&S). Ik had toen ik solliciteerde ook best wel een oké salaris. Wel inclusief toeslagen dan. Bij aanvang dienst zat ik iets van €300 onder mijn kale bruto loon van mijn vorige werk. In totaal ben ik meer dan het dubbele daarvan op achteruit gegaan v.w.b. salaris. Alleen met een beter toekomst perspectief. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Ik was er snel achter dat er geen ruimte is voor onderhandelen. Je krijgt wat ze je bieden, geen cent meer.


cgokcen

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2018, 17:41:53
Hallo Allemaal,

Hierop heb ik zelf ook nog een vraag, zoals gsdegoede heeft aangegeven "het eerste studiejaar". Wat houdt dit precies in? Vervalt alles in het tweede studie jaar en krijg je dan de reguliere studenten vergoeding? (800,-)
Zit zelf namelijk in de zelfde situatie. Daarnaast wordt er aangegeven dat je dus moet terugrekenen vanaf de dag dat je een aanstellingsgesprek hebt gehad? Ben momenteel al in dienst bij de politie alleen loopt mijn contract af eind september. Sinds 2016 oktober ben ik in dienst, heb hiervoor ergens anders gewerkt, wordt dat als onderbreking gezien?

Kan iemand mij wat meer duidelijkheid geven?



Eerder gewerkt?
Voor het eerste studiejaar is er een aparte overgangsregeling voor werkenden. Werk je momenteel aaneengesloten twee jaar of langer voor gemiddeld 28 uur per week? (LET OP: Reken deze twee jaar terug vanaf de datum van je aanstelling bij de politie. Elke onderbreking of een periode met WW betekent dat er géén sprake is van een aaneengesloten dienstverband.) En kun je dit aantonen met salarisstroken? Dan wordt hiermee -volgens een standaard methode- een berekening gemaakt van je salaris. Hiervoor geldt een maximum van € 2.455,- .





DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2018, 19:14:12
Dat hangt er vanaf hoe lang je geen werk gehad hebt. Ik ga er niet vanuit dat men moeilijk doet over twee dagen, maar is het een maand wordt het al een ander verhaal.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein