GRIP 1 Middel hulpverlening (aanrijding auto bezoekers Pinkpop) Mensheggerweg - Landgraaf 18-06-2018

Auteur Topic: GRIP 1 Middel hulpverlening (aanrijding auto bezoekers Pinkpop) Mensheggerweg - Landgraaf 18-06-2018  (gelezen 8660 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest16808

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 18 juni 2018, 20:47:20
NHT is ook ter plaatsen geweest met 2 voertuigen.
Ik weet niet precies wat hun rol daar was, ze zijn volgens mij ook niet via p2000 gealarmeerd, maar via het precom systeem. Wel prima om snel een team ter plaatsen te krijgen.

Foto's met toestemming van de fotograaf.
Op basis waarvan denk je dat? Het NHT is niet ter plaatse geweest en ook niet gealarmeerd of ingezet.

Busjes zullen in gebruik zijn geweest door het NRK.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #11 Gepost op: 18 juni 2018, 21:59:40
Een van de aanwezige NHT leden en de melding in de pager.
De NHT wagens worden niet zonder NHT leden ingezet.


guest16808

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 19 juni 2018, 00:02:42
Een van de aanwezige NHT leden en de melding in de pager.
De NHT wagens worden niet zonder NHT leden ingezet.
Ok, ben ik benieuwd wie ze gealarmeerd heeft. Wij in ieder geval niet. En over welke melding in de pager heb jij het?


guest16808

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 19 juni 2018, 03:19:03
Ok, ben ik benieuwd wie ze gealarmeerd heeft. Wij in ieder geval niet. En over welke melding in de pager heb jij het?
Nou heel vreemd dit. Dan is het een interne opschaling geweest voor de aflos, zonder overleg of terugkoppeling met de MKA.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #14 Gepost op: 19 juni 2018, 06:59:57
Nou heel vreemd dit. Dan is het een interne opschaling geweest voor de aflos, zonder overleg of terugkoppeling met de MKA.

Dat zou natuurlijk kunnen dat het intern van het NRK was. Een van de redenen dat gekozen is voor de precom pagers was ook juist de mogelijkheid voor het rode kruis om zelf in staat te zijn om het NHT in te zetten buiten het GGB model wanneer ze dat nodig achten.

Geen overleg met de MKA is dan wel bijzonder. Lijkt mij dat ze wel even doorgeven dat ze ingezet zijn en dus niet inzetbaar voor andere calamiteiten.

Jij zit toevallig op de MKA?



Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #15 Gepost op: 19 juni 2018, 10:09:54
Was het NHT daar niet al gewoon aanwezig op het festival?


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #16 Gepost op: 19 juni 2018, 11:02:43
Lijkt me niet, preventief aanwezig zijn is geen NHT functie. Helemaal omdat ze dan niet meer inzetbaar zijn.

Wat ik wel kan bedenken is dat na het incident de reguliere evenementen hulpverleners die op de camping aanwezig waren zijn afgelost. Om 5:00 is het lastig om aflossing te vinden, dan kan het piepen van het NHT wel een uitkomst zijn.


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #17 Gepost op: 19 juni 2018, 11:06:28
Was het NHT daar niet al gewoon aanwezig op het festival?

Haay.
Om 8.42 uur werd ik gepaged met de volgende melding 'Ivm calamiteit Pinkpop aflossing gevraagd. Indien mogelijk contact opnemen en opkomen'. Ik was te laat om op opkomen te drukken (2 minuten later, moest ervoor opstaan). Ik ben vervolgens naar de NHT bus gegaan (Limburg Zuid, standplaats Buchten). Ondertussen kwam info dat wij de ploeg die de nachtdienst had (en tot 12 uur door zou moeten) gingen aflossen. Zij waren bij het incident geweest.

Ik was als enige bij de bus, overige teamleden ging zelf direct naar de camping, die woonden in de buurt. Omdat ik niet wist wie gepaged had heb ik via de porto contact opgenomen met de MKA en die vervolgens met de OVD-G. De OVD-G gaf enige minuten later aan niet te weten op wiens verzoek wij waren gepaged en dat het waarschijnlijk een interne opschaling was. We konden ons melden bij Camping B alwaar Frans Gorrisen (vrijwiigers manager) ook aanwezig was.

Achteraf bleek het inderdaad een interne opschaling te zijn en was het inderdaad de bedoeling dat wij de betrokken collega's gingen aflossen.

Dit zelfde verhaal gold voor Limburg Noord. Echter begreep ik dat voor de gene die op opkomen gedrukt hadden gebeld waren door de Piket Dienst.


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #18 Gepost op: 19 juni 2018, 11:07:32
Lijkt me niet, preventief aanwezig zijn is geen NHT functie. Helemaal omdat ze dan niet meer inzetbaar zijn.

Wat ik wel kan bedenken is dat na het incident de reguliere evenementen hulpverleners die op de camping aanwezig waren zijn afgelost. Om 5:00 is het lastig om aflossing te vinden, dan kan het piepen van het NHT wel een uitkomst zijn.

Inderdaad, aangegeven werd dat een belrondje op maandag ochtend weinig zou opleveren. Ze hebben gekozen voor het makkelijke en met "1 druk op de knop" alles willen regelen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Als je de laatste berichten leest begint het steeds meer op een heel ongelukkig incident te lijken zonder enige opzet.