Nieuwe ambulances VR Noord-Holland Noord (Delfis)

Auteur Topic: Nieuwe ambulances VR Noord-Holland Noord (Delfis)  (gelezen 8511 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112-Medemblik

  • Geintreseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Gepost op: 18 juni 2018, 14:43:01
Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (verzorgingsgebied West-Friesland en Noord-kop) hebben twee nieuwe Delfis ambulances mogen verwelkomen binnen het wagenpark.

''De oplettende volger van ons autopark kan een nieuw type ambulance op de weg tegenkomen. Vorig jaar is de aanbesteding gegund aan de firma Visser. Afgelopen week zijn de eerste twee van de serie van 16 bestelde ambulances geleverd. De rest volgt in een tijdsperiode van vier jaar.

Het gaat om het merk Mercedes, type Delfis. De ambulance heeft een aerodynamisch vormgegeven opbouwdak met geïntegreerde optische signalering in 360º LED en geïntegreerde werkverlichting aan zij- en achterkant van het voertuig. En voor onze langere medewerkers is er ook goed nieuws, want binnen in de ambulance is de stahoogte twee meter. Veiligheidsregio Noord-Holland Noord is de eerste regio in Nederland die een serie ambulances van het type Delfis heeft besteld.''

Erg mooie wagens imo!

Foto: VR NHN/Rens Harzing




112-Medemblik

  • Geintreseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2018, 15:11:13




Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2018, 18:31:43
Heeft dit zoveel meerwaarde een aerodynamische vormgegeven dakopbouw? Ik neem aan dat de Sprinter van zichzelf al aerodynamisch is. En ik denk dat Mercedes meer onderzoek gedaan heeft dat de ontwerper van deze dakopbouw.

Kost die dakopbouw niet heul veul meer dan een gewone goede lichtbalk?

De ambulance heeft een aerodynamisch vormgegeven opbouwdak met geïntegreerde optische signalering in 360º LED en geïntegreerde werkverlichting aan zij- en achterkant van het voertuig.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2018, 18:56:30
Heeft dit zoveel meerwaarde een aerodynamische vormgegeven dakopbouw? Ik neem aan dat de Sprinter van zichzelf al aerodynamisch is. En ik denk dat Mercedes meer onderzoek gedaan heeft dat de ontwerper van deze dakopbouw.

Kost die dakopbouw niet heul veul meer dan een gewone goede lichtbalk?

Een lichtbalk is juist niet aerodynamisch (veel meer luchtweerstand) en het rijdt daardoor vooral met hoge snelheden beroerd en maakt heel veel lawaai.
Daarnaast verbruik je door de luchtweerstand veel meer brandstof.
Vandaar dat deze manier van dakopbouw gedaan is, het maakt bijna geen lawaai meer en door die aerodynamica wordt het brandstofverbruik ook minder, al rij je met spoed sowieso al niet zuinig  :P

En qua kosten? Mij is verteld dat het niet zoveel uitmaakt, ook met de brandstofbesparing in 5 jaar meegerekend.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2018, 21:54:23
En voor onze langere medewerkers is er ook goed nieuws, want binnen in de ambulance is de stahoogte twee meter

Dat komt door het verhoogde dak, 2 meter sta hoogte heeft niet iedere ambu.

Als je naar de laatste foto van het interieur kijkt dan zie je links bovenin op de foto een vierkante balk lopen over de lengte van het voertuig, dit lijkt me de overgang van de originele dak constructie naar de ambulanzmobile verhoging.

de flinke sta hoogte was overigens al een pluspunt van de vorige Delfis (sprinter model 2006)

begrijp alleen niet dat visser dit niet ergens als plus punt op de site heeft staan, was meen ik voorheen wel zo.

Je zou deze Delfis 2018 overigens in het donker met OGS moeten zien, das toch wel spectaculairder dan een lichtbalk 998765  0098.  en goed zichtbaar dus zeker een extra


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2018, 22:07:26
Je zou deze Delfis 2018 overigens in het donker met OGS moeten zien, das toch wel spectaculairder dan een lichtbalk 998765  0098.  en goed zichtbaar dus zeker een extra

Dit is niet de nieuwe ambulance van Noord Holland Noord, maar wel een gelijke Delfis sprinter 2013 opbouw als voorbeeld  ;)

Ambulance 03-156.


Korrie112


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #7 Gepost op: 4 juli 2018, 18:35:58

Ambulanzmobile Delfis 10-104


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #8 Gepost op: 6 december 2018, 12:16:22
Ze spreken over twee afgeleverde, of zijn er inmiddels al meer?
Wie weet roepnummer en kentekens??
1:87 modelletjes: