verplichting tot ketenhulpverlening door inspectie van de volksgezondheid

Auteur Topic: verplichting tot ketenhulpverlening door inspectie van de volksgezondheid  (gelezen 4547 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

helm

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 10 november 2005, 17:18:38
Dat heb je niet goed begrepen..

OK, maar misschien komt dat ook omdat het hele verhaal bij mij nogal warrig overkomt.

Jullie en alle andere verenigde ehbo'ers moeten van igz overleggen en afspraken maken met rav's en ziekenhuizen en van elke geplakte pleister een rapport maken en evalueren met alle betrokkenen olv een arts. Heb ik het zo goed begrepen?

En wat nou als die rav's en ziekenhuizen zeggen dat ze geen behoefte hebben aan (of tijd hebben voor) overleg met al die ehbo-clubs? Dat zou ik mij nl. goed voor kunnen stellen.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #11 Gepost op: 10 november 2005, 18:04:32
OK, maar misschien komt dat ook omdat het hele verhaal bij mij nogal warrig overkomt.

Jullie en alle andere verenigde ehbo'ers moeten van igz overleggen en afspraken maken met rav's en ziekenhuizen en van elke geplakte pleister een rapport maken en evalueren met alle betrokkenen olv een arts. Heb ik het zo goed begrepen?

En wat nou als die rav's en ziekenhuizen zeggen dat ze geen behoefte hebben aan (of tijd hebben voor) overleg met al die ehbo-clubs? Dat zou ik mij nl. goed voor kunnen stellen.


 ;D, je hebt het wel goed begrepen, maar  gelukkig hoeven we het niet zo bont te maken, we hoeven dat alleen te doen voor de slachtoffers die we door sturen naar de ziekenhuis met de ambulance en de incidentformulier daar toe aanleiding biedt en zeg maar "bijzondere verrichtingen hebben moeten doen."
Dus ABC instabiele slachtoffers, en alle hoog enegetisch slachtoffers.., Dus niet gelukkig de normale allergische reactie op een wespensteek, dus niet de zoveelste kneuzing en zoveelste pleister..
Alle incidenten worden wel geregistreerd. zodat er later nog naar gevraagd kan worden.. Dus bij wijze van spreke word ook elke pleister word geregistreerd.. Elke klant, arts en ambulancedienst kan ook een rapportage opvragen.. over het incident waarbij ze betrokken zijn.


Robert

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 10 november 2005, 19:15:25
Dat is mooi. Maar ik ben toch benieuwd hoe je omgaat met het feit dat MKa's en RAV én wellicht helemaal geen afspraken willen maken. Ik heb daar heel veel beeld bij. Nog meer overleg en registratie! Graag je visie omtrent dit punt.


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #13 Gepost op: 10 november 2005, 22:02:43
Ik wordt werkelijk waar een beetje misselijk van de aantijgingen en beweringen die worden gedaan. En jij beweert dat ik jou in een kwaad daglicht gezet hebt?
Laat ik maar eens enkele punten langslopen:

- “Met de RAV IJsselvecht zijn al afspraken gemaakt voor het evalueren van Incidenten  waarbij ambulance vervoer noodzakelijk was”.
   Ik vraag mij af met wie? Er heeft nooit een evaluatie plaatsgevonden. Of vindt je het langs de neus weg vragen of er goede hulp
   verleend is een evaluatie. Ik vraag mij af wat jij onder evaluatie verstaat.
 - “Verder heeft de heer Tamboer aan ons laten weten, dat we gezamenlijk staan voor het zelfde doel. en dat we gezamenlijk
   proberen de totale hulpverlening de verbeteren”. Dit is niet voorbehouden aan de firma Adema, dat doen we met elke
   ketenpartner.
- “Thropy en Wicher hebben een melding gedaan over een trainingsinstituut  etc, etc”. Inderdaad heb ik, niet Wicher, de melding
  gedaan. Na overleg met de leiding, omdat er van diverse collega’s klachten waren gekomen over de manier van hulpverlenen van jou
   bedrijf. Bazig en niet tot samenwerken bereid. Samenwerken komt van twee kanten, niet van een kant. Zelfs als wij ter plaatse zijn
  probeer je ons nog jouw werkwijze op te dringen. Je weet verpleegkundigen op niet mis te verstane wijze te vertellen dat zij het
  fout doen. Na overleg met mijn “baas” heb besloten om een vraag bij IGZ neer te leggen.
- Ik zette vraagtekens bij jouw werkwijze, met name toen jij begon over de T-POD. Dat geneuzel over zuurstof eerste hulp zal mij    
  worst wezen, daar doe je iemand niet zo snel kwaad mee. Maar jouw uitlatingen over wervel fixatie, in line stabilisering van  
  halswervelletsels en T-POD gingen mij te ver. Je dwarsboomt hiermee de werkwijze van de ambulanceverpleegkundige. Dan heeft
  een ieder het recht om daar vragen over te stellen, zelfs aan de aan de inspectie. Dat ben ik ten overstaan van mijn beroepscode
  zelfs verplicht. Het is de inspectie zelf die tot onderzoek heeft besloten. Ik heb gevraagd of een bepaalde werkwijze geoorloofd is.
  Ik heb geen klacht ingediend aan het adres van het trainingsinstituut Adema, ik heb een algemene vraag neergelegd. Ik ben niet
  over één nacht ijs gegaan: informatie van collega’s, vragen die ik aan jou gesteld heb, overleg met de dagelijkse leiding. De
  dagelijkse leiding heeft toen het advies gegeven om één en ander aan de IGZ voor te leggen. Natuurlijk heb ik vele kanten van
  jouw uitlatingen overwogen. Jouw uitlatingen zijn immers veelal multi interpretabel. Maar de wijze waarmee  jij je opstelt liet op dat
  moment geen andere mogelijkheid dan de vraag aan de IGZ voor te leggen. Het gaat immers om patiënten belang en niet om
  persoonlijk belang.
- “Dat betekend ook dat als wij vraag tekens hebben bij de werkmethoden van de betreffende ambulancehulpverleners wij die ook
  aan de orde zullen stellen”. Waar is dit op gebaseerd? Jij weet niet eens volgens welke richtlijnen wij werken. Het enige waar jij aan
  refereert is jouw methodiek.
- Verder moet je de naam van Tamboer niet zoveel herhalen. Het lijkt erop dat je bijna dagelijks een goed contact met hem hebt.
  Niet is minder waar. Noch dhr Tamboer, noch de RAV heeft enige afspraak met jouw gemaakt waar dan ook over. Noch staan zij
  achter jouw werkwijze.

Verder schrijf je dat de inspectie alleen naar afdeling training heeft gekeken. Hebben zij ook nog iets gezegd over de wijze van hulp verlenen?

Enne Peter…. De RAV is een non-profit instelling, ik vraag mij af waarom jij zo ons bedrijf zo graag als bedrijf met winstoogmerk wilt zien.

-   
VSAZ ambulancezorg


helm

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 10 november 2005, 22:12:24
En wat nou als die rav's en ziekenhuizen zeggen dat ze geen behoefte hebben aan (of tijd hebben voor) overleg met al die ehbo-clubs? Dat zou ik mij nl. goed voor kunnen stellen.

Bedankt voor je uitleg Peter, maar kan je ook mijn vraag beantwoorden?


Rene112

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 10 november 2005, 22:21:43
Het is jammer dat er nu toch weer een discussie wordt gestart over het specifieke geval waar wij eerder op dit forum helaas veel te veel tijd aan hebben moeten besteden. Toen hebben wij (moderator team) besloten om gezien het persoonlijke karakter en de toon van de berichten, het onderwerp te sluiten en bepaalde berichten te verwijderen. Deze lijn houden wij consequent aan.

Het is daarbij goed om te weten dat "Rescue" een maand geleden van de beheerder van het hulpverleningsforum toestemming heeft gekregen om een kort/zakelijk bericht te plaatsen over de uitslag van het inspectie onderzoek. Dat bericht zou vervolgens worden afgesloten om een nieuwe discussie te voorkomen. Ik vind het jammer dat "Rescue" het nu nodig heeft gevonden om op deze wijze invulling te geven aan de afspraak die hij met de beheerder van het forum heeft gemaakt.

Betrokkenen in deze discussie zijn uiteraard welkom om verder met persoonlijke berichten (of buiten het forum om) hun discussie voort te zetten.

René de Caluwé
Global Moderator
Hulpverleningsforum