D.J.I voertuigen (boeven transport)

Auteur Topic: D.J.I voertuigen (boeven transport)  (gelezen 10886 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 16 november 2005, 17:27:46
Is idd correct Palmpje... de bewapende medewerkers van de afdeling Dienst Vervoer & Ondersteuning (DV&O) van het Ministerie van Justitie zijn inderdaad BOA's. Dit schijnt met name te maken te hebben met de regelgeving omtrent hun bewapening (dienstwapen, wapenstok en transportboeien) en het toepassen van die geweldsmiddelen.  ;)

Het spijt me om jullie teleur te moeten stellen, maar lang niet alle bewapende mensen van DV&O zijn opgeleid tot BOA. Wij hebben op dit moment 6 mensen van DV&O ter ondersteuning lopen, bewapend met Walther P5, wapenstok en boeien, maar geen van allen opgeleid tot BOA. Via een bepaalde constructie vallen zij onder de Politiewet, en mogen op die manier met de zelfde geweldsmiddelen lopen als de politie.
BOA wil niets anders zeggen dan opsporingsbevoegdheid op bepaalde gebieden en heeft niets met wapens te maken.

Groeten, Bozo
(die al zijn diensten draait met Glock, wapenstok en boeien en geen BOA of AOA is)
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

7194

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 16 november 2005, 17:40:32

(die al zijn diensten draait met Glock, wapenstok en boeien en geen BOA of AOA is)
Toch niet op vliegbasis Soesterberg waar ze met lege Glock's rondlopen.  ;) :-X

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 16 november 2005, 17:41:31
Het spijt me om jullie teleur te moeten stellen, maar lang niet alle bewapende mensen van DV&O zijn opgeleid tot BOA. Wij hebben op dit moment 6 mensen van DV&O ter ondersteuning lopen, bewapend met Walther P5, wapenstok en boeien, maar geen van allen opgeleid tot BOA. Via een bepaalde constructie vallen zij onder de Politiewet, en mogen op die manier met de zelfde geweldsmiddelen lopen als de politie.
BOA wil niets anders zeggen dan opsporingsbevoegdheid op bepaalde gebieden en heeft niets met wapens te maken.

Groeten, Bozo

KMAR......  ;)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 16 november 2005, 17:42:26
KMAR......  ;)
Ik zeg Luchtmachtbeveiliger....  ::)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 16 november 2005, 17:50:59
Ik zeg Luchtmachtbeveiliger....  ::)

KMAR is geen AOA (algemeen opsporingsambtenaar)  ;)

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 16 november 2005, 18:38:51
Ik zeg Luchtmachtbeveiliger....  ::)

Bijna goed, alleen het krijgsmachtonderdeel klopt niet...ben beveiliger bij de landmacht en nee, die Glock is niet leeg.... ;D
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #26 Gepost op: 16 november 2005, 23:11:20
KMAR is geen AOA (algemeen opsporingsambtenaar)  ;)
Sorry?????? volgens mij staat dat toch echt wel op het pasje dat ik van mijn baas gehad heb na mijn beediging ::) ;)

Onderofficier Algemeen opsporingsambtenaar in de rang van Wachtmeester der Koninklijke Marechaussee...hele mond vol....

zie ook: Wetboek van Strafvordering artikel 141...

Citaat
Art. 141.

Met de opsporing van strafbare feiten zijn belast:

de officieren van justitie;

de ambtenaren van politie, bedoeld in artikel 3, eerste lid, onder a en c, en tweede lid van de Politiewet 1993;

voor de door Onze Minister van Justitie in overeenstemming met Onze Minister van Defensie te bepalen gevallen: de officieren en onderofficieren van de Koninklijke marechaussee en de door Onze voornoemde Ministers aangewezen andere militairen van dat wapen.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 17 november 2005, 09:12:40
Sorry?????? volgens mij staat dat toch echt wel op het pasje dat ik van mijn baas gehad heb na mijn beediging ::) ;)

Onderofficier Algemeen opsporingsambtenaar in de rang van Wachtmeester der Koninklijke Marechaussee...hele mond vol....

zie ook: Wetboek van Strafvordering artikel 141...

Oeps.... haal ik nu zaken door elkaar..... Er zat toch een verschil tussen de Kmar en de politie.... of had dat te maken dat de Kmar in zijn vrije tijd geen opsporingsbevoegdheid had???  ???

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #28 Gepost op: 17 november 2005, 10:04:49
Oeps.... haal ik nu zaken door elkaar..... Er zat toch een verschil tussen de Kmar en de politie.... of had dat te maken dat de Kmar in zijn vrije tijd geen opsporingsbevoegdheid had???  ???
das wel waar idd.... in principe alleen bevoegd als je bezig bent met 1 van de taken uit artikel 6 van de politiewet... maar als het goed is wordt dat binnenkort aangepast...hoewel ze dat al een paar jaar zeggen ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Ron-Almere

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 17 november 2005, 17:42:58
Ik wist niet zeker of ze BOA zijn; ik wist en weet nog steeds wel zeker dat ze in elk geval geen algemeen opsporingsambtenaar zijn en dat ze ook geen BOA zijn op het gebied van wegenverkeerswetgeving. Van die jongens hoef je dus geen staatslot in de kleur geel te verwachten. Ook geen stopteken (mag immers alleen op grond van de Wegenverkeerswet).

Medewerkers van DJI zijn een door de minister aangewezen catagorie, welke ook de bevoegdheid hebben om personen aan te houden en daaruit zijn voorzien van een vuurwapen, transportboeien en wapenstok.

En een stopteken van een Boa heeft niet alleen te maken met de wegenverkeerswetgeving, Milieuopsporingsambtenaren, Gemeente-Boa's, Douanebeambte en inspecteur,s van de AID mogen dit geven terzake hun bevoegdheid.