Sollicitanten Politiekundige start januari 2019

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start januari 2019  (gelezen 25218 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

martijnw85

  • Aspirant eenheid Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #20 Gepost op: 16 oktober 2018, 21:43:45
Standplaats krijg je pas definitief pas bij aanvang opleiding. Ik kan me niet voorstellen dat mensen bij deel a al weten waar ze terecht gaan komen. Ze weten dan nog niks over je.


agrelin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #21 Gepost op: 23 oktober 2018, 13:52:13
Na ruim 2 maanden eindelijk weer eens wat gehoord! Gisteren een mail gehad of ik mijn diploma op wilde sturen. Vervolgens vanochtend een mail met de ''intentie om je aan te stellen''!  098uo Door naar de medische keuring die op 1 november gepland staat. Zojuist alle documenten voor het bgo opgestuurd.

Wat ik wel apart vind is dat ik geen arbeidsvoorwaardengesprek heb gehad. En dat ik via de mail dit goede nieuws kreeg. Dacht dat daar altijd voor gebeld werd.

Bij de medische keuring verwacht ik geen problemen. Voor het BGO ben ik wel wat gespannen, ook al heb ik niks op mijn kerfstok en niks te verbergen.. Blijft spannend  ;)

Iemand enig idee wat ze precies aan je referenten (familie/vrienden) gaan vragen?



Ris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #22 Gepost op: 25 oktober 2018, 11:04:19
Citaat van: agrelin link=msg=1496061 date=1540295533
Door naar de medische keuring die op 1 november gepland staat. Zojuist alle documenten voor het bgo opgestuurd.

Wat ik wel apart vind is dat ik geen arbeidsvoorwaardengesprek heb gehad. En dat ik via de mail dit goede nieuws kreeg. Dacht dat daar altijd voor gebeld

Ik heb gisteren de medische keuring gehad, 45 minuten later stond ik buiten met een Goedgekeurd briefje in de hand😃

Nu nog even het veiligheidsonderzoek afwachten, maar daar verwacht ik eigenlijk ook geen problemen. Zelf jaren lang zo’n verklaring gehad en een aantal familieleden hebben er ook een voor hun huidige werk.

Maar toch dat wachten.... m’n baas heeft er oren naar gekregen en wil nu zsm antwoord van mij of ik daadwerkelijk weg ga of nog blijf.

Dus ik zit nogal in dubio wat te doen!

Ik ben ook erg benieuwd wat en óf ze ook echt je referenten gaan bellen en vragen. We gaan het zien!

Succes met je medische keuring volgende week!


agrelin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #23 Gepost op: 26 oktober 2018, 13:01:19
Ik heb gisteren de medische keuring gehad, 45 minuten later stond ik buiten met een Goedgekeurd briefje in de hand😃

Nu nog even het veiligheidsonderzoek afwachten, maar daar verwacht ik eigenlijk ook geen problemen. Zelf jaren lang zo’n verklaring gehad en een aantal familieleden hebben er ook een voor hun huidige werk.

Maar toch dat wachten.... m’n baas heeft er oren naar gekregen en wil nu zsm antwoord van mij of ik daadwerkelijk weg ga of nog blijf.

Dus ik zit nogal in dubio wat te doen!

Ik ben ook erg benieuwd wat en óf ze ook echt je referenten gaan bellen en vragen. We gaan het zien!

Succes met je medische keuring volgende week!

Gefeliciteerd met het behalen van de medische keuring! Nog 1 stapje te gaan  ;)

Denk dat je baas nog wel een paar weken geduld kan hebben toch? Zou zeker je baan niet opzeggen voor je zekerheid hebt dat je in januari kan beginnen. Het gebeurt nog wel eens dat je overgeplaatst wordt naar een andere startdatum.. (ivm volle klassen)

Ben benieuwd naar het verloop van je bgo! Let me know  ;D


Ris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #24 Gepost op: 15 november 2018, 23:06:06

Denk dat je baas nog wel een paar weken geduld kan hebben toch?

Ja... tot 10 december, anders gaan ze een vacature plaatsen  :-[
Dusss Haha heb ik weer..

Maar goed, vanmiddag gebeld door een Veiligheidsonderzoeker.
Woensdag op screeninggesprek komen! Gaat ineens snel.

Kreeg daarna een mail met een aantal zaken die ik moet invullen.

Het kan aan mij liggen, ik snap heus dat ze bepaalde zaken van je willen/moeten weten, maar waarom ze je spaargeld (ook v je partner), bezittingen, uitgaven (kleding, eten, etc), etc moeten weten?
Vind dat wel een beetje.... Tsja hoe moet ik het zeggen. En al helemaal om dat per mail te gaan versturen.

Nogmaals, het zal aan mij liggen, maar ik vind het wel een beetje verregaande informatie. En ik snap gewoon niet zo goed waarom ze dat allemaal willen weten?

Hoe staat het met de rest? Nog in het proces? Al uitzicht op een screening gesprek?


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #25 Gepost op: 15 november 2018, 23:53:12
Ja... tot 10 december, anders gaan ze een vacature plaatsen  :-[
Dusss Haha heb ik weer..

Maar goed, vanmiddag gebeld door een Veiligheidsonderzoeker.
Woensdag op screeninggesprek komen! Gaat ineens snel.

Kreeg daarna een mail met een aantal zaken die ik moet invullen.

Het kan aan mij liggen, ik snap heus dat ze bepaalde zaken van je willen/moeten weten, maar waarom ze je spaargeld (ook v je partner), bezittingen, uitgaven (kleding, eten, etc), etc moeten weten?
Vind dat wel een beetje.... Tsja hoe moet ik het zeggen. En al helemaal om dat per mail te gaan versturen.

Nogmaals, het zal aan mij liggen, maar ik vind het wel een beetje verregaande informatie. En ik snap gewoon niet zo goed waarom ze dat allemaal willen weten?

Hoe staat het met de rest? Nog in het proces? Al uitzicht op een screening gesprek?

Het veiligheidsonderzoek richt zich er op om te kijken of je betrouwbaar genoeg bent om te werken bij de politie. Ze willen zorgen dat iemand niet beïnvloedbaar is door criminelen door bijvoorbeeld chantage of omkoping. Als jij veel schulden hebt ben je daar namelijk gevoelig voor.

Ik kreeg bijvoorbeeld ook vragen in het gesprek als "is er plaats voor een andere vrouw in jullie relatie", bezoeken jullie wel eens apart of samen inrichtingen waar sexuele handelingen worden aangeboden". Alles weet met het ook om te kijken hoe betrouwbaar je bent, maar ook omdat er soms mensenhandel achter die clubs zit of je niet te gemakkelijk daarmee in aanraking komt.


agrelin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #26 Gepost op: 16 november 2018, 15:18:25

Maar goed, vanmiddag gebeld door een Veiligheidsonderzoeker.
Woensdag op screeninggesprek komen! Gaat ineens snel.

Fijn dat je woensdag op gesprek mag komen ;)
Hopelijk zit het er daarna eindelijk allemaal op!

Ik heb de medische keuring 2 weken geleden gehaald. Gisteren even naar de frontoffice gebeld wat ik nu kan verwachten. De dame aan de telefoon wist mij te vertellen dat ik de status ‘verwerken medisch onderzoek’ heb.

Denk dat ze dus ook nog niet met mijn bgo zijn begonnen..

Wachten weer rustig verder af


sanderpol

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #27 Gepost op: 20 november 2018, 10:20:10
Ik heb inmiddels alle testen positief doorlopen (BGO was niet nodig, aangezien ik al werk als politievrijwilliger).

Ik sta gepland voor de verkorte opleiding die begint in week 17.

Zijn er meer mensen die dan beginnen?


CTD

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #28 Gepost op: 20 november 2018, 11:26:13
Afhankelijk van de uitkomst van het betrouwbaarheidsonderzoek begin ik ook in week 17 met de verkorte opleiding.
Ik lees hierboven dat ze veel van je willen weten tijdens dat onderzoek. Iemand anders nog ervaringen hiermee?


sanderpol

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #29 Gepost op: 21 november 2018, 11:46:23
Afhankelijk van de uitkomst van het betrouwbaarheidsonderzoek begin ik ook in week 17 met de verkorte opleiding.
Ik lees hierboven dat ze veel van je willen weten tijdens dat onderzoek. Iemand anders nog ervaringen hiermee?

Leuk!

Heb je deze link al bekeken? https://www.kombijdepolitie.nl/persoonsformulier
Hier staan de documenten die ingevuld en opgestuurd moeten worden.