Oplossing toegankelijkheid brancards trappen op buitenterrein

Auteur Topic: Oplossing toegankelijkheid brancards trappen op buitenterrein  (gelezen 2881 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GoesenHaag

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Mijn naam is Frans Alsemgeest en ik ben lid van een technische commissie van een vve in een appartementen complex.
Om het appartementencomplex te bereiken moet je vanaf het trottoir een trap op met 8 treden naar een binnenterrein met toegang tot het appartementencomplex. Naast de trap is een rolstoellift waar geen brancard inpast. In het gebouw is een lift aangebracht geschikt voor een brancard.
Niet lang geleden is er een ambulance oproep geweest en kon de patiënt met de brancard niet de 8 treden af naar het trottoir. De patiënt is van de brancard geholpen en tussen 2 broeders de 8 treden afgeholpen en daar weer op de brancard geholpen. Wij willen dit graag in de toekomst voorkomen en zijn op zoek naar een oplossing die geschikt is voor brancardvervoer. Zijn jullie in je werk oplossingen tegengekomen die wij op ons appartementencomplex kunnen toepassen? Bijv. een traplift geschikt voor brancards. Met welk gewicht moeten wij rekening houden, brancard + patiënt + evt. hulpverlener? Het zou ons maar ook de hulpverleners goed van pas komen.




ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2018, 22:39:34
Hoe hoog is het hoogte verschil van de 8 treden? De flat is verder dus ook niet bereikbaar voor rolstoelgebruikers?


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2018, 04:12:28
Het beste zou een hellingbaan zijn: geen kostbaar onderhoud meer nodig na het aanleggen en geen bewegende delen die kapot kunnen gaan zoals bij een lift. Ik denk dat het zelfs goedkoper is dan een lift om de hellingbaan te construeren.