Kledingbudget

Auteur Topic: Kledingbudget  (gelezen 7600 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Gepost op: 11 juli 2018, 14:31:50
Hallo, vraagje over het 'kledingbudget'. Een term die ik regelmatig tegenkom hier. Betekent dit dat je zelf uit je kledingbudget nieuwe kleding moet kopen als er iets aan vervanging toe is? En wat als er iets aan vervanging toe is en je budget op is?

Bij defensie, waar ik een paar jaar geleden werkte, kon je gewoon iets wat kapot was 1 op 1 omruilen voor een nieuwe. Je levert de oude in, en krijgt een nieuw.

Hoe werkt dit budget in de praktijk? Bevalt dat goed?

Alvast bedankt voor de antwoorden.


Aspirant niveau 3, Rotterdam.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2018, 14:40:05
De politie heeft een eigen webshop op haar 'intranet' waar je inderdaad per jaar een bepaald budget krijgt. Je kunt zelf - op elk willekeurig moment - een bestelling plaatsen voor een artikel (of meerdere natuurlijk) naar keuze. Deze worden dan of bij je thuisbezorgd of op een bureau in jouw Eenheid/District/Basisteam.

Heb er zelf nog geen ervaring mee dat er iets stuk ging nadat ik al mijn budget had gebruikt, misschien dat iemand anders daar iets over weet?

Ik vind dat je genoeg budget krijgt per jaar. Kan elk jaar sokken, polo's, broeken, jassen etc. bestellen als er een of meerdere aan vervanging toe is/zijn en houd aan het einde van het jaar vaak zelfs nog budget wat over. Je kunt dit openstaande budget echter niet meenemen naar het volgende jaar. Dus aan het begin van het nieuwe jaar begint de teller weer op het volledige budget.


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2018, 14:58:42
Ok helder verhaal, dankjewel. Ben je alsnog verplicht om die oude kledingstukken in te leveren? Dit om te voorkomen dat deze in verkeerde handen vallen eventueel? Je leest natuurlijk vaker over zgn. 'nepagenten'.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2018, 15:48:52
Ok helder verhaal, dankjewel. Ben je alsnog verplicht om die oude kledingstukken in te leveren? Dit om te voorkomen dat deze in verkeerde handen vallen eventueel? Je leest natuurlijk vaker over zgn. 'nepagenten'.
Als een kledingstuk kapot is dan kun je deze bij ons op het bureau in een speciale container doen die daarvoor gebruikt wordt. Neem aan dat elk bureau wel iets soortgelijks heeft ;)


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2018, 14:25:09
Ik vind dat je genoeg budget krijgt per jaar. Kan elk jaar sokken, polo's, broeken, jassen etc.
Jassen?!
Ik krijg als motorrijder rond de €340. Een nieuw paar motorlaarzen kost al tegen de €200,-
Een nieuwe jas is niet eens te bestellen want die is veel duurder.
Het budget is gemiddeld gezien prima voor de vervanging van broeken en een paar polo's maar jassen en andere zaken drukken behoorlijk op het budget.


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #5 Gepost op: 14 juli 2018, 15:45:55
Het kan aan mij liggen hoor, maar als je motorjas kapot is en je toevallig nieuwe laarzen gekocht hebt omdat dat nodig was, moet de organisatie toch zorgen voor een nieuwe jas? Of repareren op kosten van de baas, dat is natuurlijk ook prima. Maar het kan toch niet zo zijn dat je daarom maar met kapotte kleding moet lopen.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #6 Gepost op: 15 juli 2018, 01:15:16
Jassen?!
Ik krijg als motorrijder rond de €340. Een nieuw paar motorlaarzen kost al tegen de €200,-
Een nieuwe jas is niet eens te bestellen want die is veel duurder.
Het budget is gemiddeld gezien prima voor de vervanging van broeken en een paar polo's maar jassen en andere zaken drukken behoorlijk op het budget.

Een motorjas en motorlaarzen lijken mij PBM's en die moet een werkgever toch gewoon wettelijk verstrekken, hooguit zelf bij betalen als je iets wil wat duurder is dan standaard. Broeken en polo's is een ander verhaal, daar kan ik me iets bij voorstellen dat ze daar een budget voor geven om onnodige vervanging te voorkomen.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #7 Gepost op: 15 juli 2018, 11:04:52
Jassen?!
Ik krijg als motorrijder rond de €340. Een nieuw paar motorlaarzen kost al tegen de €200,-
Een nieuwe jas is niet eens te bestellen want die is veel duurder.
Het budget is gemiddeld gezien prima voor de vervanging van broeken en een paar polo's maar jassen en andere zaken drukken behoorlijk op het budget.
En dat verschil tussen jouw €340 en het normale budget krijg je extra omdat je motorrijder bent? Dat verschil is inderdaad niet groot gezien de hoge kosten van motoruitrusting..


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #8 Gepost op: 24 juli 2018, 12:33:35
En dat verschil tussen jouw €340 en het normale budget krijg je extra omdat je motorrijder bent? Dat verschil is inderdaad niet groot gezien de hoge kosten van motoruitrusting..

Begreep dat motorrijders, bij ons, eens in de 5 jaar de kans krijgen voor nieuwe spullen(lees: jas, broek, laarzen en helm). Dit wordt door de regio betaald. Zelfde geldt voor motorrijders die net beginnen, krijgen ook een compleet pak.

Ik vind dat je genoeg budget krijgt per jaar. Kan elk jaar sokken, polo's, broeken, jassen etc. bestellen als er een of meerdere aan vervanging toe is/zijn en houd aan het einde van het jaar vaak zelfs nog budget wat over.

Ik weet niet wat jouw budget is, maar per jaar koop ik 3 tot 4 nieuwe polo's en 1 tot 2 nieuwe broeken, dan zit het budget er echt doorheen. Nieuwe jas is al ruim 180 punten, laat staan een nieuwe hoes voor het vest 98uiye
Groeten,  Tazbrw


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #9 Gepost op: 24 juli 2018, 14:50:05
Dus als jij net nieuwe polo's hebt besteld en je valt een gat in je broek tijdens een achtervolging, dan loop je de rest van het jaar met een kapotte broek? Of zie ik dit nu te zwart/wit?
Aspirant niveau 3, Rotterdam.