Tactisch veiligheidsvest

Auteur Topic: Tactisch veiligheidsvest  (gelezen 4810 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Copper13

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Gepost op: 12 juli 2018, 01:25:04
Beste collega's,

Sinds een aantal jaren lopen wij met het nieuwe operationele uniform op straat. Op enkele minimale zaken na is dit 100x beter dan het oude pak.

Sinds kort krijgen we allemaal de nieuwe wapenstok, en afhankelijk van de resultaten van de pilot, (en het geld) misschien wel het stroomstootwapen.

Allemaal welkome middelen, maar het gaat wat te druk aan de koppel worden. Met name als je voor bepaalde neventaken extra middelen bij je moet dragen.

Dus met onze regionale kledingcontactpersoon de mogelijkheden besproken om ons veiligheidsvest aan te laten passen. Als je naar onze buurlanden kijkt zie je dat de collega's daar spullen en geweldsmiddelen op het vest kwijt kunnen. Helaas moet dit weer allemaal in overleggen worden meegenomen, en zelfs dan gebeurd er waarschijnlijk nog niks... kost nml. weer een hoop centen etc.

Nu zit ik eraan te denken, ook al mag het niet, het huidige vest zo aan te passen, dat ik minimaal een handboeienhouder, zaklamphouder op het vest kan dragen. Dit is qua comfort al 100x beter. En scheelt weer de nodige rugklachten..

Wat is wijsheid? Deze houders in een van de bestaande zakken in het vest wegwerken (d.m.v. klittenbandstrip en dus niet zichtbaar), of juist op een van de bestaande zakken ( makkelijker te pakken maar wel zichtbaar en misschien wat peppie).

Ik ben benieuwd naar jullie mening !




Copper13

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2018, 01:37:34
*Als je naar onze buurlanden kijkt zie je dat de collega's daar spullen en geweldsmiddelen op het vest kwijt kunnen.

*Zie foto vest van de Duitse collega's, iets als dit is voor ons ideaal!
Je kunt de bonowi erin kwijt, plus handboeien, porto, zaklamp, meos & notitieblok.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2018, 02:07:18
Ondanks het feit dat het tweede vest veel praktischer is, dan het huidige vest.

Zal men zeggen dat het ‘te agressieve uitstraling’ heeft en dat men het daarom niet gaan invoeren.

"Waakzaam & Dienstbaar"


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2018, 10:04:59
Ik begreep dat er vanuit de kledingcommissie wel onderzoek hier naar gedaan wordt. Of dat wat gaat opleveren weet ik niet. Als je kijkt naar wat je verstrekt hebt gekregen kan je nooit zoveel aan je koppel hebben. De rest heb je zelf aangeschaft en dat is niet het probleem van de werkgever...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Copper13

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2018, 10:07:47
Waarschijnlijk wel, plus je zou dan voor alle operationele coll. nieuwe vesten moeten aanschaffen. Zie dit helaas ook niet snel gebeuren...

Ben iig bezig met gesprekken binnen de regio om dit als "draagproef" aan te bieden voor een sectie ME.  
Gezien het feit dat die lange lat en helm ook nog aan je koppel hangen,  zal dit weer voordelen bieden.

In het kader van niet geschoten is altijd mis, contact opgenomen met de sales afdeling van Mehler (fabrikant van onze vesten). Misschien mogelijk om een donkerblauwe hoes net als de Duitsers te bestellen, maar dan zonder belettering voor verdekt dragen enz. Zij mogen deze zaken alleen niet aan individuele agenten leveren.. alles moet via de bovenlijnen..


Copper13

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2018, 10:12:03
Ik begreep dat er vanuit de kledingcommissie wel onderzoek hier naar gedaan wordt. Of dat wat gaat opleveren weet ik niet. Als je kijkt naar wat je verstrekt hebt gekregen kan je nooit zoveel aan je koppel hebben. De rest heb je zelf aangeschaft en dat is niet het probleem van de werkgever...

Je hebt een punt, echter het enige dat ik zelf heb aangeschaft en dat aan de koppel hangt is een zaklamp. Ben maar een smal ventje dus de ruimte aan de koppel is al snel krap  ;D

Daarnaast hangt de koppel met ME inzetten ook aardig vol.. Een hoop klagen  bij lange inzetten over rug en heupklachten.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2018, 11:15:20
Daarnaast hangt de koppel met ME inzetten ook aardig vol.. Een hoop klagen  bij lange inzetten over rug en heupklachten.
Hoe moet ik dat voor mij zien? Je draagt neem ik aan de ME-jas over je vest, dus als je iets nodig hebt dat op je vest zit dan moet je de stok en schild neerleggen en je jas openritsen om iets te pakken? ???


Copper13

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #7 Gepost op: 13 juli 2018, 12:14:14
Hoe moet ik dat voor mij zien? Je draagt neem ik aan de ME-jas over je vest, dus als je iets nodig hebt dat op je vest zit dan moet je de stok en schild neerleggen en je jas openritsen om iets te pakken? ???

Bij de nieuwe jassen zitten er openingen aan de zijkanten. Als je deze open ritst, dan kun je makkelijk bij de zakken van je vest.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #8 Gepost op: 16 juli 2018, 17:08:36
Ik heb met ME inzet mijn helm aan mijn vest hangen. Ziet er mss een beetje gek uit maar het scheelt wel een zooi gewicht aan de koppel.