AED first responder auto stichting AED Deventer : Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: AED first responder auto stichting AED Deventer : Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 11587 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rens Hulman

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
Nou, ik heb de boel eens bekeken, het is immers maar 2 straten bij mij vandaan en ik kom er regelmatig langs ;)

Inmiddels is ook de grijze Peugeot Partner voorzien van dezelfde logo's, maar geen striping. Dat moet ergens in de laatste 3 weken zijn gebeurd. Die zwaailichtbalk zit er wel al maanden op (daarom was het voertuig mij ook opgevallen, wat moet een busje met zwaailicht op een eigen invalidenplek?). Ik vrees dat die ook wel eens al die tijd al 'blauw' kan zijn geweest... Die gele auto heb ik overigens nog niet eerder in die straat gezien. Beide voertuigen staan nu op de openbare weg, in het Rattinkstraatje te Deventer. Aan de hand van de kentekengegevens blijkt dat ze beide privé geregistreerd staan. Nou ben ik vergeten te kijken hoe het zit met die zogenaamde dubbele bediening, dus daar kom ik nog even op terug. Er zitten in ieder geval geen extra spiegels op of in. Wel is er duidelijk een schakelaar voor het zwaailicht en zoeklicht ingebouwd, dus dat ding zit er niet voor de sier op. Inmiddels via Twitter ook maar eens even gevraagd waar we hiermee te maken hebben. Ik ben benieuwd...

https://twitter.com/RensHulman/status/1021079537994686464





cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Wel handig zon stuur slot als je snel naar een reanimatie moet met de blauwe lampen aan  :o


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
De gele renault is een oude piketwagen van de regio Groningen. De blauwe balk zit er dus inderdaad al een heel tijdje op  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Kwalijk dat hij dan kennelijk inclusief de OGS aan een particulier verkocht is.

Nu wil ik ook niet lullig doen over de invalide parkeerplek, maar als je die kennelijk nodig hebt omdat verder weg parkeren fysiek niet kan, ben je dan wel in staat een reanimatie uit te voeren?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Nu wil ik ook niet lullig doen over de invalide parkeerplek, maar als je die kennelijk nodig hebt omdat verder weg parkeren fysiek niet kan, ben je dan wel in staat een reanimatie uit te voeren?

Een beetje een flauwe opmerking als je het mij vraagt. Allereerst kan die plek ook vanwege een andere huisgenoot zijn. Ten tweede is de toewijzing van een invalideplek niet helemaal zomaar, ik denk niet dat het aan ons als buitenstaanders is daar een mening over te hebben. Verder betekend een lichamelijke beperking niet dat je niet kunt reanimeren. Een invalidekaart krijg je voor een loopbeperking. Van alle reanimaties die ik tot nu toe heb gedaan heb ik er nog geen enkele lopend gedaan. Het kan in sommige gevallen uiteraard wel belemmerend zijn, maar dat ligt helemaal aan de medische achtergrond.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Kwalijk dat hij dan kennelijk inclusief de OGS aan een particulier verkocht is.

Je kan blauwe zwaailampen als particulier ook gewoon kopen en opbouwen. Als je voertuig daarvoor ingericht wordt (art 6 Regeling OGS) de kappen vervangen door oranje exemplaren waarmee het weer legaal is. Wel eventjes de sirene doorknippen.
Het is niet verplicht een voertuig te verkopen in een staat waarmee hij de weg op mag. Dat is aan de (nieuwe) eigenaar.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Een beetje een flauwe opmerking als je het mij vraagt. Allereerst kan die plek ook vanwege een andere huisgenoot zijn. Ten tweede is de toewijzing van een invalideplek niet helemaal zomaar, ik denk niet dat het aan ons als buitenstaanders is daar een mening over te hebben. Verder betekend een lichamelijke beperking niet dat je niet kunt reanimeren. Een invalidekaart krijg je voor een loopbeperking. Van alle reanimaties die ik tot nu toe heb gedaan heb ik er nog geen enkele lopend gedaan. Het kan in sommige gevallen uiteraard wel belemmerend zijn, maar dat ligt helemaal aan de medische achtergrond.

Daarom is dus blijkbaar ook de auto. Dan kun je naast het slachtoffer parkeren en bovenop de patiënt uitstappen  ;)


Rens Hulman

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
De Stentor heeft het uitgezocht en er een halve pagina over vol geschreven:

https://twitter.com/RensHulman/status/1022037529346891777


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Zou een wok melding op het voertuig geen oplossing zijn tegen de onrechtmatige OGS?


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
ja, ik zou zeggen waarom niet? Maar ik ben niet van de blauwe tak dus ik kan daar niet volledig antwoord op geven.