Sporten tijdens opleiding

Auteur Topic: Sporten tijdens opleiding  (gelezen 12343 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Gepost op: 7 augustus 2018, 19:02:52
Beste ervaringsdeskundigen,

Wat kan ik verwachten aan sport tijdens de opleiding? Ik heb zelf gesolliciteerd voor niv 3, ter info.

Ik neem aan dat de lessen aanhoudingstechnieken e.d. ook wel fysiek zijn, maar valt dit onder de noemer sport in jullie ogen?

Zijn er bijvoorbeeld gewoon een paar keer per week groepslessen hardlopen, hindernisbaan, zaalsporten e.d. of moet ik dit anders zien. Heb zelf een defensie achtergrond en in een opleiding, welke dan ook, zaten sportlessen in het rooster. Ik ben benieuwd.

Gr,


Aspirant niveau 3, Rotterdam.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2018, 10:16:07
Beste ervaringsdeskundigen,

Wat kan ik verwachten aan sport tijdens de opleiding? Ik heb zelf gesolliciteerd voor niv 3, ter info.

Ik neem aan dat de lessen aanhoudingstechnieken e.d. ook wel fysiek zijn, maar valt dit onder de noemer sport in jullie ogen?

Zijn er bijvoorbeeld gewoon een paar keer per week groepslessen hardlopen, hindernisbaan, zaalsporten e.d. of moet ik dit anders zien. Heb zelf een defensie achtergrond en in een opleiding, welke dan ook, zaten sportlessen in het rooster. Ik ben benieuwd.

Gr,
bij de lessen AZV wordt altijd wel even “ warm gedraaid” dmv wat sport.

Maar behalve die AZV lessen heb je ook gewoon sportblokken. Mijn ervaring is dat je die in het begin van de opleiding nog een paar keer per week hebt maar dat dit snel overgaat op zelf sporten.

Die sportblokken kunnen heel verschillend zijn. Vaak polst de docent ook wel een beetje waar behoefte aan is bij de klas. Meestal zijn het crossfit achtige lessen. Ook zijn we wel eens gaan mountainbiken of dergelijke activiteiten.

En niet vergeten dat je een sporttoets krijgt in de opleiding. Die heet ‘ProfessioneelFit’ en is ook niet onbelangrijk om voor te trainen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2018, 15:19:32
daar had ik inderdaad wel iets over gelezen op de site van de politieacademie volgens mij. Tijdens de selectiedagen en dus ook tijdens de sporttest is er trouwens met geen woord over gerept. Ik begreep dat deze een stuk pittiger is dan het parcours wat je loopt tijdens de selectie.
Is die professioneel fit test iets wat je jaarlijks moet halen, of aan het eind van de opleiding?

Aspirant niveau 3, Rotterdam.


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2018, 19:41:33
daar had ik inderdaad wel iets over gelezen op de site van de politieacademie volgens mij. Tijdens de selectiedagen en dus ook tijdens de sporttest is er trouwens met geen woord over gerept. Ik begreep dat deze een stuk pittiger is dan het parcours wat je loopt tijdens de selectie.
Is die professioneel fit test iets wat je jaarlijks moet halen, of aan het eind van de opleiding?

Ik heb begrepen dat je deze toets vanaf het tweede tertiel mag aftoetsen. Je hebt net als voor alle andere toetsen 3 pogingen, anders volgt ontslag.
Het is een enorm zware toets. Volgens mij bestond die uit 40 push up's in 1 minuut, 40 sit up's in 1 minuut, 15 pull up's in 1 minuut, 1500 meter roeien in X minuten en dan nog XXXX meter lopen in X minuten.

Ik heb ook vernomen dat je tijdens de opleiding helemaal niet zo heel veel sport hebt, maar dat je dit voornamelijk zelf moet doen. Je schijnt wel enorm veel 'tussenuren' hebben, waarin gesport kan worden. De laatste maanden zou je zelfs nog maar een paar uur per week les hebben.

Dit heb ik begrepen van een aspirant waarmee ik samen werk die nu in zijn laatste tertiel zit.


DJoseph

  • Aspirant eenheid Limburg
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2018, 19:56:21
Ter info voorbij zien komen op kombijdepolitie Snapchat.


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2018, 21:23:37
Ter info voorbij zien komen op kombijdepolitie Snapchat.

Dan heb ik niet helemaal goed opgelet, maar dat is em. Als de medische test en BGO goed gaan en ik mag bij 1905 beginnen lijkt me dit de meest zware toets!


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #6 Gepost op: 21 augustus 2018, 09:39:06
Dan heb ik niet helemaal goed opgelet, maar dat is em. Als de medische test en BGO goed gaan en ik mag bij 1905 beginnen lijkt me dit de meest zware toets!

Dat lijkt mij ook! Meeste zal voor mij relatief makkelijk te trainen zijn of al te doen, maar de pull ups zie ik toch redelijk tegenop. Dat wordt inderdaad trainen geblazen, maar als ik het goed begrijp heb je daar de hele opleiding de tijd voor en moet je het voor het einde van de opleiding gehaald hebben.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


Tim91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2018, 10:48:29
Ter info voorbij zien komen op kombijdepolitie Snapchat.

Zijn dit pull ups als in "wide grip" of pull ups als in "reverse grip", zit namelijk best een krachtsverschilletje in. Verder ziet de sporttest er niet overdreven pittig uit.
Als je enigzins aan sport doet of sportief bent aangelegd is dit wel te doen hoor.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2018, 23:22:28
Zijn dit pull ups als in "wide grip" of pull ups als in "reverse grip", zit namelijk best een krachtsverschilletje in. Verder ziet de sporttest er niet overdreven pittig uit.
Als je enigzins aan sport doet of sportief bent aangelegd is dit wel te doen hoor.
mag je zelf kiezen. Als je maar niet springt, armen volledig gestrekt zijn en je kin boven de stang uit komt.

Ik heb begrepen dat je deze toets vanaf het tweede tertiel mag aftoetsen. Je hebt net als voor alle andere toetsen 3 pogingen, anders volgt ontslag.
dat is niet juist. Het is geen examen maar een portfolio opdracht. Het verschil is dat je idd 3 kansen voor een examen hebt maar je een portfolio vaker over mag doen. Geen 15x natuurlijk en wel netjes binnen de termijn.....
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2018, 09:38:02
Zijn de onderdelen ook in de volgorde zoals hierboven beschreven? En hoeveel tijd zit er tussen de onderdelen? Of ga je in 1 keer door?
Aspirant niveau 3, Rotterdam.