Richtlijn politie voor spoedritten

Auteur Topic: Richtlijn politie voor spoedritten  (gelezen 12469 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #20 Gepost op: 16 november 2005, 10:56:16
Net zo doen als het volgsysteem van de ambulance dienst. Ze kunnen van elke wagen de actuele status, lokatie, rijrichting en snelheid zien.

Dit gebeurt reeds middels AVLS.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #21 Gepost op: 16 november 2005, 21:09:04
Dit gebeurt reeds middels AVLS.

Dan kun je toch de dropveters op hun gedrag aanspreken, waarom dan nog allerlei maatregelen nemen die iedereen treffen ?


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #22 Gepost op: 16 november 2005, 21:18:22
Dan kun je toch de dropveters op hun gedrag aanspreken, waarom dan nog allerlei maatregelen nemen die iedereen treffen ?

Dan moeten ze nog wel de voertuigen aanpassen, zodat je je keycard nodig bent om het voertuig op contact te kunnen zetten en te kunnen starten, anders weet men nog niet welke dropveter nodig opgerekt dient te worden....Er moet een blackbox zijn die weet wie de bestuurder op dat moment is. Dat wil nl. nog als eens wisselen per voertuig en bemanning. Dit is ook een maatregel die je steeds regelmatiger in de wandelgangen hoort gonzen.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #23 Gepost op: 16 november 2005, 23:06:03
Dan moeten ze nog wel de voertuigen aanpassen, zodat je je keycard nodig bent om het voertuig op contact te kunnen zetten en te kunnen starten, anders weet men nog niet welke dropveter nodig opgerekt dient te worden....Er moet een blackbox zijn die weet wie de bestuurder op dat moment is. Dat wil nl. nog als eens wisselen er voertuig en bemanning. Dit is ook een maatregel die je steeds regelmatiger in de wandelgangen hoort gonzen.
Bij ons loopt een proef met een blackbox die ook startblokkering is....kun je alleen nog dmv de mulit-functionele smartcard van defensie een auto starten.... en ben je dus altijd traceerbaar ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #24 Gepost op: 17 november 2005, 09:06:01
Dit is ook een maatregel die je steeds regelmatiger in de wandelgangen hoort gonzen.

Oh heb ik ook nog wel een idee :)

Het op afstand (door de meldkamer) vrijgeven om zwaailicht en sirene te activeren.
Of andersom, als zwaailicht en sirene actief zijn, dit signaleren op het AVLS-beldscherm van de meldkamer.

Waar hangt de ideeenbus!  :P


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #25 Gepost op: 18 november 2005, 01:17:26
Oh heb ik ook nog wel een idee :)

 als zwaailicht en sirene actief zijn, dit signaleren op het AVLS-beldscherm van de meldkamer.

Waar hangt de ideeenbus!  :P

dit gebeurd in veel politie voertuigen al!
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 18 november 2005, 17:05:48
Dan moeten ze nog wel de voertuigen aanpassen, zodat je je keycard nodig bent om het voertuig op contact te kunnen zetten en te kunnen starten, anders weet men nog niet welke dropveter nodig opgerekt dient te worden....Er moet een blackbox zijn die weet wie de bestuurder op dat moment is. Dat wil nl. nog als eens wisselen per voertuig en bemanning. Dit is ook een maatregel die je steeds regelmatiger in de wandelgangen hoort gonzen.
Mnja,alle korpsen in de regio Utrechts land krijgen een black-box in de voertuigen.Ook met een soort van persoonsgebonden "sleutel"  :-\


Ambuman

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 23 november 2005, 12:59:00
Dames en heren agenten!

Pas goed op met deze richtlijnen!!

Deze richtlijnen worden niet opgesteld om jou te beschermen als je een "pitrit" rijdt en ook niet ter bescherming van de burgers.
Dit is puur indekken van risico's door de korpsleidingen.
Leuk hoor zo'n regel "in bepaalde gevallen mag hier van worden afgeweken", maar nergens staat omschreven waar en wanneer. Kortom die richtlijn slaat nergens op.

Als je een ongeval krijgt met een pitrit zal de leiding vaak niet achter je staan en wordt er verwezen naar de richtlijn als blijkt dat je daarbuiten gehandeld hebt.
Wees daarop bedacht! Het is een regel ter bescherming van de leiding en niet van de mannen en vrouwen op straat of de burgers.


ajax

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 1 december 2005, 23:40:44
Minder doden onder de dienders bij achtervolgingen klinkt als een heel slap excuus. Bij een achtervolging of het rijden met OGS wordt er denk ik beter opgelet door de chauffeur dan bij rijden zonder OGS, de kans op een ongeval zou dan m.i. niet groter worden. Puur een geldkwestie lijkt mij.

Houdt dit in dat je iedereen die er vandor gaat voortaan moet laten gaan? Ik heb op de scanner bijna nooit een achtervolging gehoord die langzamer ging dan 180km/h op de snelweg.

Ik heb af en toe het idee dat er allerlei regeltjes worden ingevoerd om de burger die het niet zo op heeft met de politie tevreden te stemmen. Laat die mensen lekker zeuren, vaak weten ze niet eens waar ze het over hebben. Heel veel mensen weten bijvoorbeeld niet dat de politie vrijstelling heeft voor het door rood rijden zonder OGS, het is wel een veel gehoorde klacht. Ik zie het al voor me, gaan mensen straks de politie bellen omdat er een politieauto harder dan 160 reed :-\.

Wordt nog leuk als mensen in een levensbedreigende situatie de politie nodig hebben. "Waar bleven jullie nou??" "Ja sorry, we mochten niet harder" :(



Zo, ik heb m'n hart weer gelucht 8)

Vind het juist wel goed dat ook de politie nu richtlijnen heeft het is soms niet noraal hoe hard dat gaat. In halen van de brandweer met een bloedgang die opweg is naar de zelfde melding wat kunnen hun nu beginnen bij een brand zonder dat wij er zijn. Er is niks mis met richtlijnen en begin nou niet van ja we komen te laat want dan zou de brandweer ook te laat moeten komen want die werken al een tijd met richtlijnen voor gebruik van OGS.


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #29 Gepost op: 2 december 2005, 15:22:16
en begin nou niet van ja we komen te laat want dan zou de brandweer ook te laat moeten komen want die werken al een tijd met richtlijnen voor gebruik van OGS.

Alsof de doorsnee werkzaamheden/meldingen/voertuigen/werkgebied/bezettingsgraad ook maar enigszins overeenkomen. Volgens mij rechtvaardigd dat niet een rechtstreeks vergelijk tussen beide diensten.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A