Richtlijn politie voor spoedritten

Auteur Topic: Richtlijn politie voor spoedritten  (gelezen 12618 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Simon

  • Gast
Gepost op: 13 november 2005, 19:01:12
103     Teletekst zo 13 nov          
 ***************************************
    Richtlijn politie voor spoedritten  

 ***************************************
 DEN HAAG Agenten moeten zich voortaan  
 bij spoedritten aan allerlei regels    
 houden.De Raad van Hoofdcommissarissen
 wil dat er zo minder agenten overlijden
 bij zulke ritten,zoals achtervolgingen.
 Het zijn er nu gemiddeld vier per jaar.
                                        
 Als de richtlijn halverwege volgend    
 jaar wordt ingevoerd,mogen agenten op  
 snelwegen maximaal 160 km/uur rijden.  
 Ook moeten ze toestemming vragen aan de
 meldkamer als ze hun zwaailicht en    
 sirene willen aanzetten.              
                                        
 In speciale gevallen mag van de regels
 worden afgeweken.De ondernemingsraden  
 zijn toch bang dat snelheidsduivels    
 niet meer kunnen worden aangepakt.    
 ***************************************
 volgende  nieuws  financieel  sport




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 13 november 2005, 19:09:00
het toestemming geven is hier al standaard

Onwel in de woning, ggd rijd, en u heeft toestemming is een vaak gehoord zinnetje
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


brw_sluis

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 13 november 2005, 19:12:57
het toestemming geven is hier al standaard

Onwel in de woning, ggd rijd, en u heeft toestemming is een vaak gehoord zinnetje

heb ik ook vaak genoeg gehoord ja


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 13 november 2005, 20:01:29
  103     Teletekst zo 13 nov          
 ***************************************
    Richtlijn politie voor spoedritten 

 ***************************************
 DEN HAAG Agenten moeten zich voortaan 
 bij spoedritten aan allerlei regels   
 houden.De Raad van Hoofdcommissarissen
 wil dat er zo minder agenten overlijden
 bij zulke ritten,zoals achtervolgingen.
 Het zijn er nu gemiddeld vier per jaar.
                                       
 Als de richtlijn halverwege volgend   
 jaar wordt ingevoerd,mogen agenten op 
 snelwegen maximaal 160 km/uur rijden. 
 Ook moeten ze toestemming vragen aan de
 meldkamer als ze hun zwaailicht en    
 sirene willen aanzetten.              
                                       
 In speciale gevallen mag van de regels
 worden afgeweken.De ondernemingsraden 
 zijn toch bang dat snelheidsduivels   
 niet meer kunnen worden aangepakt.    
 ***************************************
 volgende  nieuws  financieel  sport   


En dan is de achterliggende gedachte natuurlijk: Als ze minder hard rijden kost dat minder brandstof..... of iets in die trant....bij mijn baas hebben ze ook al boordcomputers ingebouwd voor het milieu.... uit de categorie je motor laten draaien mag niet.... kost teveel milieu....maar als ik mijn motor uitzet moet ik ook mijn lampen uitzetten... en dat kost mij teveel veiligheid ;)

Dat er dan minder slachtoffers zouden vallen...gelul.....denk dat de meeste ongevallen met ogs toch met minder dan 160km/h  zijn, en zich vooral in stedelijk gebied afspelen ::) op de snelweg rijden zowiezo auto's die de snelheid beter aankunnen, en sro/vro opgeleide chauffeurs.... snelheidsverschillen zijn veel minder groot dan in de stad

Maar goed....als ik dus es een politieauto wil afschudden hoef ik alleen maar gas te geven..... ::)

achterlijk gedoe >:( >:( >:( :-\
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 13 november 2005, 20:12:16
geld dat dan ook voor de video surveillance wagens  :-X
lekkere regeling trouwens, ik vind het ook nergens op slaan maar dat terzijde
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 13 november 2005, 20:17:13
Toch leuk dat ze nu al een ontsnappingsclausule hebben ingebouwt "In speciale gevallen mag er van de regels worden afgeweken"
Kortom,daar hebben ze niet over nagedacht.Heren en dames politieagenten erg veel succes ermee  :-X :-X


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 13 november 2005, 20:30:05
Minder doden onder de dienders bij achtervolgingen klinkt als een heel slap excuus. Bij een achtervolging of het rijden met OGS wordt er denk ik beter opgelet door de chauffeur dan bij rijden zonder OGS, de kans op een ongeval zou dan m.i. niet groter worden. Puur een geldkwestie lijkt mij.

Houdt dit in dat je iedereen die er vandor gaat voortaan moet laten gaan? Ik heb op de scanner bijna nooit een achtervolging gehoord die langzamer ging dan 180km/h op de snelweg.

Ik heb af en toe het idee dat er allerlei regeltjes worden ingevoerd om de burger die het niet zo op heeft met de politie tevreden te stemmen. Laat die mensen lekker zeuren, vaak weten ze niet eens waar ze het over hebben. Heel veel mensen weten bijvoorbeeld niet dat de politie vrijstelling heeft voor het door rood rijden zonder OGS, het is wel een veel gehoorde klacht. Ik zie het al voor me, gaan mensen straks de politie bellen omdat er een politieauto harder dan 160 reed :-\.

Wordt nog leuk als mensen in een levensbedreigende situatie de politie nodig hebben. "Waar bleven jullie nou??" "Ja sorry, we mochten niet harder" :(



Zo, ik heb m'n hart weer gelucht 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #7 Gepost op: 13 november 2005, 21:57:40
Waar zijn we in dit land mee bezig zeg???? Ongelooflijk dit! Inderdaad, als je voortaan wat op je kerfstok hebt moet je gewoon iets harder dan 160 gaan rijden. Echt bullshit dit soort "richtlijnen"... Het lijkt mij gewoon altijd een kwestie van verantwoord rijden. Hard waar het hard kan, en rustig waar het rustiger moet. Werkt heel demotiverend dit soort acties van hogerhand.
greetz,  Enrique


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #8 Gepost op: 13 november 2005, 22:12:10
Waar zijn we in dit land mee bezig zeg???? Ongelooflijk dit! Inderdaad, als je voortaan wat op je kerfstok hebt moet je gewoon iets harder dan 160 gaan rijden. Echt bullshit dit soort "richtlijnen"... Het lijkt mij gewoon altijd een kwestie van verantwoord rijden. Hard waar het hard kan, en rustig waar het rustiger moet. Werkt heel demotiverend dit soort acties van hogerhand.
Ze hebben liever niet dat je de echte (verkeers)criminelen vangt....je kunt beter met een laser patrol achter een verkeersbord gaan staan...veel minder gevaarlijk ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 13 november 2005, 22:32:00
Ze hebben liever niet dat je de echte (verkeers)criminelen vangt....je kunt beter met een laser patrol achter een verkeersbord gaan staan...veel minder gevaarlijk ::)

Ik denk ook dat surveillanten/BOA in een radar wagen nog minder kosten. Als je er een kosten/baten analyse op los laat....  :-\

Maar ik ga ervan uit dat wagens bedoelt voor verkeerstoezicht ontheffing krijgen. Wijkwagens zullen, denk ik, niet harder mogen gaan dan 160. Lijkt me al erg hard in de stad....  ;) ;D