Bonaire moet wennen aan alcoholcontrole: 1 op de 7 bestuurders de mist in

Auteur Topic: Bonaire moet wennen aan alcoholcontrole: 1 op de 7 bestuurders de mist in  (gelezen 2390 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Bonaire moet wennen aan alcoholcontrole: 1 op de 7 bestuurders de mist in

Voor het eerst is er op het Nederlandse eiland Bonaire een grote alcoholcontrole gehouden. De vangst was meteen groot: 15 procent had te veel gedronken. "De controle was zo'n succes dat we vanaf nu vaker gaan controleren", zegt een politiewoordvoerder vanuit Bonaire.

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/bonaire-moet-wennen-aan-alcoholcontrole-1-op-de-7-bestuurders-de-mist-in

15 % aanmerkelijk hoger percentage dan in Nederland.




Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Bonaire moet wennen aan alcoholcontrole: 1 op de 7 bestuurders de mist in

Voor het eerst is er op het Nederlandse eiland Bonaire een grote alcoholcontrole gehouden. De vangst was meteen groot: 15 procent had te veel gedronken. "De controle was zo'n succes dat we vanaf nu vaker gaan controleren", zegt een politiewoordvoerder vanuit Bonaire.

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/bonaire-moet-wennen-aan-alcoholcontrole-1-op-de-7-bestuurders-de-mist-in

15 % aanmerkelijk hoger percentage dan in Nederland.

Reken maar dit dat bij ons ook weer gaat gebeuren. Veel basisteams hebben geen personeel meer voor (grootschalige) alcoholcontroles.
Afgelopen week stond ik met mijn studenten op een donderdagavond om 21.30 op een doorgaande weg. Om 21.50 konden we de controle weer afbreken i.v.m. 2 aanhoudingen.
Deze week stonden we bij een aanrijding tussen een personenauto en een verkeerslicht. De bestuurder blies 750 ug/l.
Ik heb het idee dat mensen de pakkans tegenwoordig laag inschatten daarom weer gaan drinken....


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
De straffen verhogen kan ook helpen. Wanneer rijden onder invloed bijvoorbeeld standaard 3 nachtjes in de cel zou opleveren passen mensen ook bij een kleine pakkans wel op.



DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Rijden onder invloed wordt al zeer zwaar bestraft. Zeker als het CBR er nog overheen komt met een EMG of geschiktheidsonderzoek. Je bent tegenwoordig zo tussen de 2000 en 5000 euro kwijt aan de bekeuring en maatregelen om je rijbewijs te mogen houden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein