Reiskosten tijdens opleiding bij de politie

Auteur Topic: Reiskosten tijdens opleiding bij de politie  (gelezen 14711 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #10 Gepost op: 29 augustus 2018, 20:16:40
Om hier even op door te gaan. Hoe zit het met het parkeren van je auto. Ik heb voor eenheid Rotterdam gesolliciteerd en daar is het ongeveer overal betaald parkeren. En ik kan me niet voorstellen dat op ieder bureau een voldoende grote parkeerplaats is. Betaald parkeren wordt dus een duur geintje.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


martijnw85

  • Aspirant eenheid Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #11 Gepost op: 29 augustus 2018, 20:52:02
Om hier even op door te gaan. Hoe zit het met het parkeren van je auto. Ik heb voor eenheid Rotterdam gesolliciteerd en daar is het ongeveer overal betaald parkeren. En ik kan me niet voorstellen dat op ieder bureau een voldoende grote parkeerplaats is. Betaald parkeren wordt dus een duur geintje.
ov of op de fiets.. misschien motor?


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #12 Gepost op: 29 augustus 2018, 21:05:58
Ja precies, gewoon eigen rekening als je met de auto komt dus.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #13 Gepost op: 30 augustus 2018, 11:18:34
Ja precies, gewoon eigen rekening als je met de auto komt dus.
vaak heeft een bureau wel een aantal te verdelen vergunningen. Maar echte binnenstad bureaus zul je inderdaad het laatste stukje moeten lopen/fietsen/tram om bij je bureau te komen.

Motoren kunnen altijd bij het bureau geparkeerd worden.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Alica kr

  • Aspirant agent Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #14 Gepost op: 3 september 2018, 17:14:18
Om hier even op door te gaan. Hoe zit het met het parkeren van je auto. Ik heb voor eenheid Rotterdam gesolliciteerd en daar is het ongeveer overal betaald parkeren. En ik kan me niet voorstellen dat op ieder bureau een voldoende grote parkeerplaats is. Betaald parkeren wordt dus een duur geintje.

Is voor eigen rekening ;) Weet dat ze op Bureau Hilversum (midden nederland) ook overal betaald parkeren hebben, maar daar is voor politiecollegas een parkeerplaats gemaakt, is echter wel 15 minuten lopen van de auto naar het bureau. Tijdens de opleiding betaal je parkeerkosten zelf indien dit van toepassing is. Vandaar dat er veel op de motor komen ;)
Aspirant agent Midden Nederland


Yassine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #15 Gepost op: 7 maart 2019, 15:09:21
Hallo allemaal

Enig idee hoe het zit met declareren als je carpoolt? Krijgt de rijder extra vergoeding? Mag de bijrijder ook reiskostenvergoeding declareren?

Groet


guest12006

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 7 maart 2019, 15:29:46
De bestuurder krijgt geen extra vergoeding behalve de standaard woon-werkkilometers. Als bijrijder mag je ook de woon-werkkilometers declareren waardoor carpoolen zeker het overwegen waard is!


Yassine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #17 Gepost op: 7 maart 2019, 15:36:11
De bestuurder krijgt geen extra vergoeding behalve de standaard woon-werkkilometers. Als bijrijder mag je ook de woon-werkkilometers declareren waardoor carpoolen zeker het overwegen waard is!

Top, bedankt voor je snelle antwoord.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #18 Gepost op: 7 maart 2019, 18:45:15
De bestuurder krijgt geen extra vergoeding behalve de standaard woon-werkkilometers. Als bijrijder mag je ook de woon-werkkilometers declareren waardoor carpoolen zeker het overwegen waard is!

Nou.. dat lijkt mij niet. Ook niet erg integer dunkt mij. Declareren voor 'echt' gemaakte kilometers.


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #19 Gepost op: 7 maart 2019, 19:16:37
Nou.. dat lijkt mij niet. Ook niet erg integer dunkt mij. Declareren voor 'echt' gemaakte kilometers.

Reiskostenvergoeding woon-werk heeft niets te maken met de manier waarop iemand de reis aflegt. Of je nou met de fiets, motor, lopend of met z'n allen in de auto gaat, je hebt altijd recht op de vergoeding woon-werk (op basis van eigen vervoer).

Anders zou je het ook helemaal uit het verband kunnen trekken, want met de fiets maak je minder kosten dan met de auto, en als je met 4 man in 1 auto zit maakt de bestuurder meer (benzine)kosten, dus zouden de bijrijders er ook voor kunnen kiezen om de vergoeding (deels) af te staan aan de bestuurder. Maar goed, dat gaat allemaal wel erg ver, dus heeft iedereen recht op dezelfde vergoeding vwb woon-werk kilometers.

Gewoon declareren waar je recht op hebt dus!
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.