Reiskosten tijdens opleiding bij de politie

Auteur Topic: Reiskosten tijdens opleiding bij de politie  (gelezen 14706 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Limburg810

  • Aspirant eenheid Limburg
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Gepost op: 27 augustus 2018, 10:12:49
Hallo,

Ik heb begrepen dat je tijdens de opleiding gebruik kan maken van een OV-vergoeding?
Moet je dit steeds achteraf declareren of hoe gaat dit in zn werk?




berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2018, 10:23:17
Ik lees even mee. Wel heel toevallig, ik vroeg me exact hetzelfde vanochtend af.
Als het bij mij allemaal doorgaat zal ik waarschijnlijk deels met de auto, deels met de fiets en deels met het ov komen.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


GW123

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2018, 10:59:55
nog wat anders... jullie intussen al de reiskosten gehad voor de selectiedagen? is nu een maand of 3 geleden...


DJoseph

  • Aspirant eenheid Limburg
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2018, 11:21:55
Deel a en Deel B heb ik redelijk vlot ontvangen. De overige 100e gereden kilometers voor bgo, medischekeurig en bewustblauw. Zijn denk ik voor mijn eigen rekening geweest?

Ik ben verder ook benieuwd naar hoe t zit met reiskosten tijdens de opleiding.


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2018, 11:46:04
nog wat anders... jullie intussen al de reiskosten gehad voor de selectiedagen? is nu een maand of 3 geleden...

Heb ik vorige week ontvangen. Zo'n 3 weken na de selectiedagen.
Ik zou als ik jou was even goed je rekening nakijken en anders even bellen met amsterdam.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2018, 18:36:25
Hallo,

Ik heb begrepen dat je tijdens de opleiding gebruik kan maken van een OV-vergoeding?
Moet je dit steeds achteraf declareren of hoe gaat dit in zn werk?

Ik durf je niet te zeggen of dit vooraf of achteraf is. Mij is wel door aspiranten geadviseerd geen OV te kiezen maar eigen vervoer.
Je kan dan namelijk alle dagen declareren dat je naar school moet, en niet alleen werkelijk gemaakte kosten. Die aspiranten gaven aan dat je toch vrij veel carpooltijd dus verdien je daar nog een beetje op..


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2018, 21:03:13
Als je kiest voor de OV-vergoeding moet je op declaratiebasis je reiskosten terug krijgen. Bij OV-kosten worden deze 100% vergoed, maar een combinatie eigen vervoer en OV is nog niet mogelijk. Bij een reisdeclaratie eigen vervoer gaat het er niet om hoe je gereisd hebt. Kan je dus carpoolen of fietsen heb je geluk :P.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2018, 22:33:11
In aanvulling/verduidelijking op het bericht van DiNozzo:

Je kiest dus voor óf een OV-vergoeding (100% vergoeding gemaakte kosten 2e klasse OV) óf een km-vergoeding voor eigen vervoer woon-werkverkeer (18cent/km via kortste route, max 120km enkele reis). Je kunt een keer per jaar je keuze wijzigen.
Senior GGP / Oost-Brabant


Limburg810

  • Aspirant eenheid Limburg
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #8 Gepost op: 29 augustus 2018, 09:15:58
In aanvulling/verduidelijking op het bericht van DiNozzo:

Je kiest dus voor óf een OV-vergoeding (100% vergoeding gemaakte kosten 2e klasse OV) óf een km-vergoeding voor eigen vervoer woon-werkverkeer (18cent/km via kortste route, max 120km enkele reis). Je kunt een keer per jaar je keuze wijzigen.

Moet je dit maandelijks voorschieten of hoe gaat de betaling in zn werk?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #9 Gepost op: 29 augustus 2018, 17:32:08
Zelf voorschieten en vervolgens declareren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein