GRIP 1 Twee zwaargewonden na steekincident Centraal Station - Amsterdam 31-08-2018

Auteur Topic: GRIP 1 Twee zwaargewonden na steekincident Centraal Station - Amsterdam 31-08-2018  (gelezen 17513 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Politiechef overtuigd dat Jawed S. meer slachtoffers wilde maken

De Amsterdamse hoofdcommissaris Pieter Jaap Aalbersberg is ervan overtuigd dat Jawed S. meer slachtoffers wilde maken op Amsterdam Centraal. S. stak vrijdag twee Amerikanen neer op het station.

Gepubliceerd op 4 september 2018 06:17

Samen sterk in de hulpverlening!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #22 Gepost op: 7 september 2018, 10:48:00
Hoe de politie in negen seconden tijd Jawed S. uitschakelde
Het is even na twaalf uur ’s middags als een Amsterdamse politieagent iets opvalt. Een jongeman loopt doelloos door de westelijke passage van Amsterdam Centraal. Hij is niet op zoek naar het juiste perron of de uitgang, zoals andere reizigers. De man lijkt zomaar wat rond te dwalen. De agent doet wat hij altijd doet wanneer hij iemand ziet die afwijkend gedrag vertoont: hij roept twee collega’s te hulp.

Negen seconden. Dat was het tijdsbestek tussen de eerste messteek die Jawed S. toebrengt en zijn aanhouding, vrijdag op het Centraal Station in Amsterdam. De politie weet de 19-jarige Afghaanse asielzoeker neer te schieten, vlak nadat hij twee Amerikaanse toeristen heeft neergestoken. ‘Dat heeft mensenlevens gered’, zegt de Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg maandagavond in het televisieprogramma Pauw.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)

Citaat
Agenten die Jawed S. uitschakelden doen hun verhaal: 'Ik vloekte, niet in mijn station'
"Er zijn een heleboel kleine indicatoren die maken dat je denkt: dit is anders dan anders. Deze man had een slechte energie. Zijn hele houding, zijn voorkomen, zijn oogopslag. Dat gaf mij het gevoel dat die persoon iets heel heftigs van plan was", vertelt agent 'Roel' in een reconstructie van Nieuwsuur en AT5.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2299962-agenten-die-jawed-s-uitschakelden-doen-hun-verhaal-ik-vloekte-niet-in-mijn-station.html


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!