Weggebruikers keren op de snelweg.

Auteur Topic: Weggebruikers keren op de snelweg.  (gelezen 3125 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 1 september 2018, 23:15:25
En het kan altijd erger...





Samen sterk in de hulpverlening!


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #1 Gepost op: 2 september 2018, 13:01:06
Citaat
Boetes voor spookrijders die file ontweken: 'Dit is levensgevaarlijk'
De politie heeft op de A8 bij Zaandam vannacht negen spookrijders beboet. Ze probeerden een lange file te ontwijken die door werkzaamheden en een ongeluk bij de Coentunnel was ontstaan.

De automobilisten reden de A8 op via de oprit Zaandam-Zuid, maar keerden weer om toen ze de file voor de tunnel zagen. Dat werd gezien door andere weggebruikers, die de politie belden, meldt NH Nieuws.

De politie ving de spookrijders op in een fuik en slingerde ze op de bon. Ook zijn kentekens van auto's genoteerd. De politie heeft de oprit tijdelijk afgezet.

https://nos.nl/artikel/2248579-boetes-voor-spookrijders-die-file-ontweken-dit-is-levensgevaarlijk.html


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3 Gepost op: 3 september 2018, 18:10:17
Het lijkt wel een ongeneeslijke ziekte de laatste maanden die niet te verhelpen is.
Hoe hersendood kan je zijn als je dit doet ? Wat mij betreft gelijk rijbewijs ongeldig verklaren en auto afnemen.


Drie spookrijders op de bon bij Sluiskiltunnel
Laatste update: 03-09-2018 | 11:13

Borsele - De politie heeft zondagavond 3 september drie automobilisten bekeurd voor spookrijden. Dat gebeurde bij de Sluiskiltunnel.

In een technische ruimte brak aan het begin van de avond brand uit waardoor zowel de Sluiskiltunnels als de Westerscheldetunnel werden afgesloten voor verkeer. Bij de Sluiskiltunnen keerden een aantal bestuurders op de N61 hun voertuigen en reden tegen het verkeer in. Gevaarlijk voor mede-weggebruikers en de aanwezige, maar zeker ook aanrijdende hulpdiensten. De drie automobilisten kregen hiervoor een bekeuring. De hoogte hiervan wordt bepaald door het Openbaar Ministerie.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2018/september/3/08-drie-spookrijders-op-de-bon-bij-tunnelbrand.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4 Gepost op: 3 september 2018, 22:22:34
Het is niet nieuw. Er is alleen meer aandacht voor. Ik ben een tijdje terug met de privé motor nog bijna aangereden door die malloten die aan het keren waren in de file. Dan is het toch jammer dat je niet even snel kan noteren...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5 Gepost op: 4 september 2018, 00:26:47
Ben blij dat je niet daadwerkelijk bent aangereden dan. Misschien eens kijken voor een GoPro of soortgelijk iets op je helm te monteren ? Heb je gelijk mooie beelden er van als bewijs voor als ze in bezwaar gaan tegen de boete.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #6 Gepost op: 17 september 2018, 14:22:49
Ben blij dat je niet daadwerkelijk bent aangereden dan. Misschien eens kijken voor een GoPro of soortgelijk iets op je helm te monteren ? Heb je gelijk mooie beelden er van als bewijs voor als ze in bezwaar gaan tegen de boete.

Heb zelf om een andere reden een camera op mijn helm. Ben 1 keer van mijn motor getikt door een automobilist op een rotonde. Hij vond het mijn schuld, terwijl het overduidelijk zijn schuld was. Werd nogal een gedoe met de verzekering. Om dat soort zaken te voorkomen heb ik gelijk een camera aangeschaft. Maar in bovenstaande geval zou het ook handig zijn.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.