Sollicitanten Recherchekundige start april 2019

Auteur Topic: Sollicitanten Recherchekundige start april 2019  (gelezen 21875 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Gepost op: 13 september 2018, 12:44:00
Gisteren online gekomen, vacature voor ReKu eenheid midden Nederland. Start van de (3-jarige) opleiding is april 2019.
Ben zelf nu bezig met een master die tot medio augustus volgend jaar loopt, start in april zit er voor mij zeker niet in. Blijft natuurlijk wel de vraag of april 2019 daadwerkelijk de startdatum wordt. Het zou niet de eerste keer zijn dat het startmoment wordt uitgesteld.

Ik ben benieuwd wie er allemaal een poging gaan wagen?




Berendsen

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #1 Gepost op: 14 september 2018, 16:34:08
Ik ben zeker van plan te gaan solliciteren. Na afronding van mij HBO-rechten opleiding ben ik gaan werken bij het OM en in deeltijd de studie rechtsgeleerdheid aan de RU aan het doen.

Waar ik benieuwd naar ben is of iemand ervaring heeft met tijdens de opleiding tot Recherchekundige een andere (deeltijd)studie volgen? Ik werk momenteel 36 uur en ben triathleet (waar ook veel tijd in gaat zitten), dus uur-technisch gezien lijkt het me wel te doen.

Indien nodig doe ik natuurlijk veeeeeel liever de opleiding Recherchekundig, maar als én én mogelijk is...


agrelin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #2 Gepost op: 15 september 2018, 12:34:32
Ben zelf nu bezig met een master die tot medio augustus volgend jaar loopt, start in april zit er voor mij zeker niet in.

Eind 2018 komen er opnieuw opleidingsplekken voor recherchekundigen beschikbaar bij diverse eenheden (start opleiding week 45, 2019).


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #3 Gepost op: 16 september 2018, 11:02:54
Eind 2018 komen er opnieuw opleidingsplekken voor recherchekundigen beschikbaar bij diverse eenheden (start opleiding week 45, 2019).

Hoe weet je dit? Zou namelijk wel mooi samenvallen met de (verwachte) afronding van mijn master. Tegen die tijd misschien een poging wagen.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #4 Gepost op: 17 september 2018, 21:38:03
@ Swaghetti. Weet je zeker dat je voor Reku wil gaan?


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #5 Gepost op: 18 september 2018, 10:48:32
@ Swaghetti. Weet je zeker dat je voor Reku wil gaan?

Het klinkt alsof ik dat niet moet doen? ;)
Sowieso moet ik wachten tot april 2019, dan pas is de tijd na deel B verlopen (bedacht ik me later).


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #6 Gepost op: 21 september 2018, 20:39:44
Het klinkt alsof ik dat niet moet doen? ;)
Zeg niet dat je het niet moet doen... maar bedenk je wel dat het echt totaal iets anders is dan de Poku. Heb een paar jaar geleden gespeeld met het idee om voor de Reku te gaan maar het is uiteindelijk poku geworden. Daar ben ik op dit moment ZO blij mee!
De reku opleiding, en het uiteindelijke werk, is veel theoretischer dan dat van de poku. Als dat is wat je wil zou ik het zeker doen. Maar dan weet je ook waar je aan begint.
(dacht vermeld het even omdat je al twee keer in de pijp zat voor de Poku. Niet dat je je nu gaat vergissen)


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #7 Gepost op: 23 september 2018, 08:53:34
Zeg niet dat je het niet moet doen... maar bedenk je wel dat het echt totaal iets anders is dan de Poku. Heb een paar jaar geleden gespeeld met het idee om voor de Reku te gaan maar het is uiteindelijk poku geworden. Daar ben ik op dit moment ZO blij mee!
De reku opleiding, en het uiteindelijke werk, is veel theoretischer dan dat van de poku. Als dat is wat je wil zou ik het zeker doen. Maar dan weet je ook waar je aan begint.
(dacht vermeld het even omdat je al twee keer in de pijp zat voor de Poku. Niet dat je je nu gaat vergissen)

Je hebt ook gelijk. Goed dat je het benoemd. Ik ben me welbewust van de verschillen tussen de twee. Toevallig iemand die bij mij in de buurt woont deed ReKu (is nu klaar met de opleiding).

Sowieso heb ik nog dik een half jaar om erover na te denken. Pas dan mag ik überhaupt weer solliciteren ;)


rusdi

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2018, 14:51:03
Ik heb gesolliciteerd! Hebben jullie al iets gehoord?


jones2

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #9 Gepost op: 3 oktober 2018, 16:35:58
Ik heb gesolliciteerd! Hebben jullie al iets gehoord?

Ik heb ook gesolliciteerd maar nog niets gehoord. Spannend!