WAS: Waarschuwing en Alarmering Systeem (sirenes, luchtalarm)

Auteur Topic: WAS: Waarschuwing en Alarmering Systeem (sirenes, luchtalarm)  (gelezen 269109 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #50 Gepost op: 3 oktober 2007, 11:51:06
Inderdaad. Er moet gewoon een reden zijn om de sirenes af te laten gaan. En meestal staat het gelijk op teletext en internet als de sirenes afgaan. Maar met deze storing was dat niet het geval, en daarom gingen de mensen bellen. Want soms zijn mensen dom, eerlijk gezegd.
De enige mensen die ik dom vind is/zijn de centralist(en) van de AC Zeeland die het alarm "per ongeluk" af laten gaan. Maargoed, daar mag jij natuurlijk anders over denken  ;)


Marco Marijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Weer of geen weer, 't is altijd brandweer!
Reactie #51 Gepost op: 3 oktober 2007, 12:18:48
De enige mensen die ik dom vind is/zijn de centralist(en) van de AC Zeeland die het alarm "per ongeluk" af laten gaan. Maargoed, daar mag jij natuurlijk anders over denken  ;)

Daar denk ik dus inderdaad anders over. Stel dat jij centralist was, zou je dan ook zo spreken? Het lijkt mij dat mensen die op de alarmcentrale echt wel weten waar ze mee bezig zijn, en hoe vaak is het al niet gebeurd dat er een 'stille' test is uitgevoerd? Dat het nu een keer fout gegaan is, is toch geen reden om de centralisten te verwijten dat ze dom zijn?
Groetjes, Marco.


SIGMARTIJN

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #52 Gepost op: 4 oktober 2007, 15:11:47
dom klint meteen weer zo lullig, misschien beter om te spreken van niet zo handig?
Als je met het antwoord kunt omgaan, kun je alles vragen


Casbuur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
Reactie #53 Gepost op: 4 oktober 2007, 20:49:09
dom klint meteen weer zo lullig, misschien beter om te spreken van niet zo handig?

Goed punt. Ik had weer een verkeerd woordje gebruikt.  Waar het om gaat is dat mensen niet gelijk in paniek moeten raken. Als de pc vastloopt, ga je toch ook eerst resetten voordat je dat *****ding het raam uit gooit? Wachten duurt lang, vooral als het in nood is. Maar wachten is ook meestal wel goed. Iedereen op dit forum heeft vast wel eens op een ambu moeten wachten. Dat duurt ook een eeuwigheid. Maar dan hang je toch ook niet elke minuut weer aan 112?


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #54 Gepost op: 6 oktober 2007, 03:53:20
Weet iemand wat er in Zeeland aan de hand is? Het luchtalarm gaat af!!  :o

't Is overigens geen luchtalarm, dat bestaat al lang niet meer. Voor luchtaanvallen gaat die sirene niet loeien. Dat was vroegahh.  ;)


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #55 Gepost op: 6 oktober 2007, 04:17:05
't Is overigens geen luchtalarm, dat bestaat al lang niet meer. Voor luchtaanvallen gaat die sirene niet loeien. Dat was vroegahh.  ;)
Om precies te zijn ; W.A.S. systeem wordt dan geactiveerd
'T is elke keer weer brandweer...


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #56 Gepost op: 6 oktober 2007, 08:13:30
Om precies te zijn ; W.A.S. systeem wordt dan geactiveerd
het w.a.s. dan.... de s is al van systeem...


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #57 Gepost op: 11 oktober 2007, 22:12:56
Waarschuwings- en Alarmeringssysteem.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #58 Gepost op: 28 oktober 2007, 22:24:36
Inderdaad, toen de sirene afging zag ik buiten wat buurtbewoners hun hondje uitlaten. Even 10 seconden stilgestaan en weer vrolijk verder gelopen...

"er zal wel een fout gemaakt zijn"

Typisch Nederland. Eerst zien...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #59 Gepost op: 1 april 2008, 12:09:36
Zojuist gingen op Schiphol de sirenes/WAS af!  :o ???

Wel precies om 1200 uur, en het is de 1ste van de maand, dus dan denk je aan de maandelijkse test...

echter, deze vind toch altijd op de eerste maandag van de maand om 12.00 uur plaats...

Moet wel een vergissing zijn, anders lijkt het me een vreemde 1 april grap...  ::)  :-[


Citaat
Weet wanneer de sirene gaat
Iedere eerste maandag van de maand zijn om 12:00 uur de sirenes te horen. De gemeenten testen dan de sirenes voor als er echt een ramp gebeurt.
bron: Postbus 51
Samen sterk in de hulpverlening!