WAS: Waarschuwing en Alarmering Systeem (sirenes, luchtalarm)

Auteur Topic: WAS: Waarschuwing en Alarmering Systeem (sirenes, luchtalarm)  (gelezen 269283 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #70 Gepost op: 25 oktober 2009, 01:46:53
Het zal niet voor het eerst zijn, dat een alarm op een fabrieksterrein wordt verward met de WAS-sirene. Zo klinkt het ontruimingsalarm van Sonneborn bijna hetzelfde als DE sirene.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #71 Gepost op: 25 oktober 2009, 01:49:48
Mooi fraai dan... is erg verwarrend inderdaad.. :|
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #72 Gepost op: 25 oktober 2009, 01:51:53
ff in de gate houden dan maar..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


freeda

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
    • Twitter Freedelepee
Reactie #73 Gepost op: 25 oktober 2009, 15:01:16
ik had dus ook vannacht de alarmen gehoord. vreemd dat dan nergens iets wordt vermeld. erg vervelend. had het ook weggetrwitterd, kreeg meteen reacties, leve twitter, ... maar niemand wist waar dit vandaan kwam. grappig dat ik niet de enige was die wakker was en dit hoorde en zich hetzelfde afvroeg


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Reactie #74 Gepost op: 25 oktober 2009, 17:14:08
Het zal niet voor het eerst zijn, dat een alarm op een fabrieksterrein wordt verward met de WAS-sirene. Zo klinkt het ontruimingsalarm van Sonneborn bijna hetzelfde als DE sirene.

Vanuit Tuindorp hoor je ook de sirenes van Cargill en Amfert en meer naar het noorden hoor je de sirene van Smit & Hollander en idd Sonneborn, zeker met een Z, ZW, of ZO wind vrij goed.
M.u.v. Sonneborn hebben de andere een anders klinkende sirene.
Maar zo kun je s'nachts ook wel een scheepshoorn o.i.d horen.
Grappig eigenlijk dat er dan nog zo adequaat op wordt gereageerd.
Meestal trekt men zich weinig aan van sirenes !
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


freeda

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
    • Twitter Freedelepee
Reactie #75 Gepost op: 25 oktober 2009, 17:31:06
dit was absoluut geluid uit van die koekdozen (zo noema ik het altijd) welke op de daken staan. ook ik hoor wel alarm en sirenes van de haven en andere bedrijven. ik ga niet voor niets buiten luisteren waar dit vandaan komt en checken op radio tv en websites.
zou toch vreemd zijn als ze dezelfde signalen uitsturen?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #76 Gepost op: 25 oktober 2009, 17:35:02
Volgens mij is het hier op het forum ooit wel eens besproken dat je op een bepaalde manier ze ook via radio signalen kan activeren... ::) :-X


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #77 Gepost op: 25 oktober 2009, 17:48:16
Volgens mij is het hier op het forum ooit wel eens besproken dat je op een bepaalde manier ze ook via radio signalen kan activeren... ::) :-X

Sterker nog, ze worden via radiosignalen geaktiveerd.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #78 Gepost op: 25 oktober 2009, 17:54:56
Sterker nog, ze worden via radiosignalen geaktiveerd.

Ik geloof niet dat we er verder op in moeten gaan maar korte tijd heeft hier ooit eens op het forum gestaan hoe je dit als radio amateur ook kon doen...  ::) ;) :-X


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #79 Gepost op: 25 oktober 2009, 18:00:46
Ik geloof niet dat we er verder op in moeten gaan maar korte tijd heeft hier ooit eens op het forum gestaan hoe je dit als radio amateur ook kon doen...  ::) ;) :-X

Ik geloof er niet in, er komt meer bij kijken dan zomaar een signaaltje uitzenden.
Ook jammer dat de "radio amateurs" nu weer in een kwaad daglicht worden gesteld, want de laatsten die zoiets zouden doen zijn radio amateurs.
Piraten zul je bedoelen...