WAS: Waarschuwing en Alarmering Systeem (sirenes, luchtalarm)

Auteur Topic: WAS: Waarschuwing en Alarmering Systeem (sirenes, luchtalarm)  (gelezen 269074 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Vanmorgen rond een uur of 10 was mijn vader aan het werk bij het distributiecentrum van de Albert Heijn, op de grens van Amsterdam en Zaandam. Hier heeft rond die tijd het luchtalarm een minuut of 30 geloeit, weet iemand hier meer van? Wat was er aan de hand??




bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #1 Gepost op: 15 november 2005, 00:44:39
Vanmorgen rond een uur of 10 was mijn vader aan het werk bij het distributiecentrum van de Albert Heijn, op de grens van Amsterdam en Zaandam. Hier heeft rond die tijd het luchtalarm een minuut of 30 geloeit, weet iemand hier meer van? Wat was er aan de hand??

'Ga direct naar binnen, sluit deuren en ramen, zet (regionale) radio of tv aan', is de boodschap.

http://www.radio.nl/2003/home/medianieuws/010.archief/2002/06/76318.html


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #2 Gepost op: 15 november 2005, 01:16:19
'Ga direct naar binnen, sluit deuren en ramen, zet (regionale) radio of tv aan', is de boodschap.

http://www.radio.nl/2003/home/medianieuws/010.archief/2002/06/76318.html

En wat wou je met de link duidelijk maken?  Als een Alarm afgaat om 10:00 is dat geen 12:00.

De vraag was niet wat hij of zijn vader moest doen, maar wat er aan de hand was. Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig. Luchtalarm heb ik eigenlijk nog nooit buiten de eerste van de maand op maandag gehoord....
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #3 Gepost op: 15 november 2005, 07:11:47
Vanmorgen rond een uur of 10 was mijn vader aan het werk bij het distributiecentrum van de Albert Heijn, op de grens van Amsterdam en Zaandam. Hier heeft rond die tijd het luchtalarm een minuut of 30 geloeit, weet iemand hier meer van? Wat was er aan de hand??

vaag  ::)   een minuut of 30 is wel erg lang
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #4 Gepost op: 15 november 2005, 08:47:17
En wat wou je met de link duidelijk maken?  Als een Alarm afgaat om 10:00 is dat geen 12:00.

De vraag was niet wat hij of zijn vader moest doen, maar wat er aan de hand was. Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig. Luchtalarm heb ik eigenlijk nog nooit buiten de eerste van de maand op maandag gehoord....

Wel als zijn vader naar binnen is gegaan en de (locale) radio had aangezet dan had hij gehoord wat er aan de hand was. Of juist niet maar dat zal dan ook wel door de ether bekend gemaakt worden.
Mocht hij niets bijzonders op de radio gehoord hebben, dan was het wellicht toch een ander geluid.  :-X


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #5 Gepost op: 15 november 2005, 15:34:55
Wel als zijn vader naar binnen is gegaan en de (locale) radio had aangezet dan had hij gehoord wat er aan de hand was. Of juist niet maar dat zal dan ook wel door de ether bekend gemaakt worden.
Mocht hij niets bijzonders op de radio gehoord hebben, dan was het wellicht toch een ander geluid.  :-X

Dat was idd de bedoeling van mijn reactie...


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #6 Gepost op: 15 november 2005, 19:44:19
Nou, een ander geluid lijkt me sterk  ;) het luchtalarm is toch redelijk herkenbaar. Verder niet geluisterd naar regionale radio ofzo..


brw_sluis

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 15 november 2005, 21:20:15
kwestie van lokale omroep aanzetten ::)


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #8 Gepost op: 15 november 2005, 21:23:55
Als er echt wat heel ergs aan de hand was kwam het wel op het landelijke nieuws. ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #9 Gepost op: 15 november 2005, 22:41:07
Zou het geen bedrijfs(-ontruimings)alarm geweest kunnen zijn?

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk