Sollicitanten agent start mei 2019

Auteur Topic: Sollicitanten agent start mei 2019  (gelezen 136184 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Oscar-01

  • Aspirant agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 100
Reactie #470 Gepost op: 12 mei 2019, 15:04:40
Wat ik weet is dat de laatste 4 weken van het eerste tertiel je in die tijd kennis gaat maken met je eenheid. Je loopt met alle onderdelen een dag mee. Je leert je begeleiders kennen, de stad, eenheid. En dat wat de politie te bieden heeft. (Dag met wijkagent, arrestantencomplex, 3de man op de wagen met de nood, VVC, etc)

Je eerst x echt in t blauw op straat

Over het algemeen klopt dat wel, ligt ook aan de eenheid en je praktijkbegeleider wat je mag doen.
Ik zit momenteel in blauwe maand, maar veel 'buiten' zijn we niet.
Noodhulp mag bijvoorbeeld bij klasgenoten van mij niet, bij ons mag het onder strikte voorwaardes.
Er zijn opdrachten die je moet doen en dat verwerken in een verslag. ( staat op itslearning).


Klaas1987

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #471 Gepost op: 12 mei 2019, 15:41:20
Over het algemeen klopt dat wel, ligt ook aan de eenheid en je praktijkbegeleider wat je mag doen.
Ik zit momenteel in blauwe maand, maar veel 'buiten' zijn we niet.
Noodhulp mag bijvoorbeeld bij klasgenoten van mij niet, bij ons mag het onder strikte voorwaardes.
Er zijn opdrachten die je moet doen en dat verwerken in een verslag. ( staat op itslearning).

Nu vraag ik me af waarom sommige klasgenoten van je niet met de noodhulp mee mogen en anderen weer wel!?
Midden Nederland


Oscar-01

  • Aspirant agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 100
Reactie #472 Gepost op: 12 mei 2019, 16:47:18
Nu vraag ik me af waarom sommige klasgenoten van je niet met de noodhulp mee mogen en anderen weer wel!?

Keuzes vanuit leiding en/of praktijkbegeleiders. En ervaringen vanuit het verleden waarin de aspiranten uit de blauwe maand terrecht zijn gekomen. Waarin ze moesten optreden, alleen de procedures niet kende.


Klaas1987

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #473 Gepost op: 12 mei 2019, 17:16:53
Keuzes vanuit leiding en/of praktijkbegeleiders. En ervaringen vanuit het verleden waarin de aspiranten uit de blauwe maand terrecht zijn gekomen. Waarin ze moesten optreden, alleen de procedures niet kende.

Ja oké, dat is begrijpelijk. Alleen, zover ik gelezen heb, ben je 3e man op de noodhulp toch? En is het puur het meekijken en niet optreden.
Midden Nederland


Ivey

  • Aspirant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • aspirant Midden Nederland
Reactie #474 Gepost op: 12 mei 2019, 18:17:56
Ja oké, dat is begrijpelijk. Alleen, zover ik gelezen heb, ben je 3e man op de noodhulp toch? En is het puur het meekijken en niet optreden.


Snap het.. je bent in blauw op straat en dus wordt je gezien als vol! (Door de burger) heb 2 dagen inkijk gehad en als 3de op de wagen en ondanks dat ik burgerkleding aanhad, werd ik wel als agent aangesproken.

We gaan het merken! Nog maar eventjes...


Klaas1987

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #475 Gepost op: 12 mei 2019, 18:24:29

Snap het.. je bent in blauw op straat en dus wordt je gezien als vol! (Door de burger) heb 2 dagen inkijk gehad en als 3de op de wagen en ondanks dat ik burgerkleding aanhad, werd ik wel als agent aangesproken.

We gaan het merken! Nog maar eventjes...


Duidelijk verhaal, dank u 😄
Ik begin in oktober, onder voorbehoud van screening nog, zit alleen af en toe hier mee te lezen ;)
Midden Nederland


Subaru

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #476 Gepost op: 12 mei 2019, 18:46:13
Iemand tips voor kleding passen? Moet ik bepaalde dingen goed passen en vallen sommigen dingen groter of kleiner uit?

Wat krijg je allemaal mee? Kan ik met het OV komen? of moet ik een auto lenen?


B_rt

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #477 Gepost op: 12 mei 2019, 20:10:35
Iemand tips voor kleding passen? Moet ik bepaalde dingen goed passen en vallen sommigen dingen groter of kleiner uit?

Wat krijg je allemaal mee? Kan ik met het OV komen? of moet ik een auto lenen?

Je krijgt 2 grote dozen en een tas mee dus met Ov gaat niet lukken.

Ik zou vooral goed letten op je schoenen, aangezien je hier vele kilometers op moet gaan maken. Er zit verschil in de leest (normaal en breede leest) dit is mij ook achteraf pas duidelijk geworden.
Je hebt de keuze uit 2 verschillende paar Ik heb van beide 1 paar genomen.
Sollicitant eenheid Rotterdam


B_rt

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #478 Gepost op: 12 mei 2019, 20:13:03
Iemand tips voor kleding passen? Moet ik bepaalde dingen goed passen en vallen sommigen dingen groter of kleiner uit?

Wat krijg je allemaal mee? Kan ik met het OV komen? of moet ik een auto lenen?

Ohja en niet schrikken van het zwembroekje!! 0098 098uo 0098 998765
Sollicitant eenheid Rotterdam


Ivey

  • Aspirant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • aspirant Midden Nederland
Reactie #479 Gepost op: 12 mei 2019, 21:10:25
Ohja en niet schrikken van het zwembroekje!! 0098 098uo 0098 998765


Ik morgen kleding passen & halen. Als dat zwembroekje al zo erg is... hoe ziet t zwempak er dan uit!😳