Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 581452 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Volgens mij ontken ik noch beken ik.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: DiNozzo link=msg=1315362 date=1418916241
Volgens mij ontken ik noch beken ik.

Ofwel je probeert vaag te blijven...  ::)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Wat ik veel opmerkelijker vindt in dit verhaal, is het feit dat 2 fotografen van HV Zeeland "toevallig" aanwezig zijn op het moment van de AT-inzet  ???

Rond 20.30 uur kwam het team met spoed de provincie in gereden om vervolgens naar het bureau in Goes te gaan. Vanaf hier is het arrestatieteam vertrokken naar het centrum in Goes. Op het parkeerterrein aan de Westwal is rond 22.40 uur een man in de buurt van zijn auto aangehouden. De verdachte is vervolgens afgevoerd.
http://www.hvzeeland.nl/nieuws/25509-arrestatieteam-pakt-man-op-in-goes/

Als je bovenstaand verhaal leest, zou je haast denken dat men achter het AT aan gereden is.
Of men heeft een hele goede bron….

Grtz,
Marcel


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
In ieder stad of dorp heeft de media over de hele stad/dorp wel bronnen zitten tegenwoordig...
En als er iemand een twitter bericht zend van er komt hier net een AT aan... nou 1 + 1 = 2
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Nogmaals:

Citaat van: Hulpverleningsforum link=msg=1315288 date=1418900474
Graag hier on topic blijven, dit staat helemaal los van de vraagstelling "Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?"

off topic reacties zijn derhalve verwijderd.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Vroeger was HVZeeland een leuke, unieke website. Tegenwoordig stelt het niks meer voor, echt professioneel kun je ze niet noemen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Hier in Den Haag meermalen meegemaakt dat 'een gewone agent' zegt dat we geen beeld van het handelen van het AT mogen maken. En dat een AT'er of OVD-P de bewuste pliesie corrigeert, waarna we weer beeld mogen maken.

Waarmee ik maar wil zeggen dat (in ieder geval hier) de verhoudingen AT-pers juist niet gespannen zijn. We hebben meestal meer 'gezeur met de politie' met een simpel containerbrandje dan met een AT inzet, bij wijze van spreken.

Peen
Redacteur van


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Is het ook niet gewoon onprofessioneel van die AT'ers? Ofwel heb je een rechtsgrond om op te treden en treed je op (of laat je dat doen door agenten in uniform) en is de kous meteen af. Ofwel heb je geen poot om op te staan en dan focus je je op andere zaken waar je wel het verschil kan maken. Maar met een zaklampje in de lens gaan schijnen is toch echt wel een uiting van totale onmacht. Schelden is dat trouwens ook  :)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1315506 date=1418945713
Maar met een zaklampje in de lens gaan schijnen is toch echt wel een uiting van totale onmacht. Schelden is dat trouwens ook  :)
In beide gevallen ben ik dat niet met je eens. En ik denk deze AT'ers ook niet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Citaat van: Live link=msg=1315234 date=1418888632
pfff is er nu niemand van jullie die enig besef heeft dat deze jongens met serieus politiewerk bezig zijn? In de regel komen ze niet om iemand met een kapot fietslampie te bekeuren, maar zijn ze bezig gevaarlijke criminelen van de straat te plukken. Een beetje meer begrip en respect voor het nuttige en gevaarlijke werk wat ze voor onze samenleving doen zou wel op zijn plaats zijn op een hulpverleningsforum...
zij maken deel uit van die samenleving, en ja, ben het met je eens dat ze nuttig werk voor die samenleving doen.

Maar dat wil niet zeggen dat zij de regels die in onze samenleving gelden aan de laars kunnen lappen. Juist zij niet.

Een AT inzet zit hoog in de geweldsspiraal. Dat moet in een moderne rechtsstaat in ieder geval getoetst kunnen worden. Beelden van de inzet zijn daarbij een belangrijk hulpmiddel. Een AT-er die het maken van beelden verhindert, wekt daarmee in ieder geval de indruk dat er zaken gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.

Dat ze anoniem willen blijven snap ik, gezien hun doelgroep. Maar in dit geval lijkt me dat geen probleem. En dat ze ruimte willen hebben om te werken, ook. Maar ook dat lukt me hier prima in orde.

Hoogstens dat men er over nadenkt qua geluid en of wat er gezegd wordt, hoorbaar is. Maar goed: even afspraken maken daarover qua 'doe dat even verhullen met muziekje of draai het geluid weg' en klaar.

Leuk: dat argument 'ze doen nuttig werk'. Dat doet een huis-tuin-en-keuken agent of brandweerman ook, en die verdienen wat mij betreft ook respect. Maar ik snap niet waarom dat zou betekenen dat je de werkzaamheden van een politie ambtenaar of brandweerman niet zou mogen vastleggen.

Een AT heeft van die samenleving 'meer dan gebruikelijk' geweldsmiddelen tot zijn beschikking gekregen. Prima, maar ik wil als muskiet wel weten wat ze daarmee doen.

Peen
Redacteur van