Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 576663 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Voorwaarden
Om voor de politieperskaart in aanmerking te komen dient, ter beoordeling van de ambtelijk
secretaris te worden voldaan aan elk van de drie voorwaarden, zoals genoemd en uitgewerkt in
de artikelen 4 tot en met 7.

De aanvrager van de politieperskaart:
1.is journalist van hoofdberoep en 18 jaar of ouder;
2.verricht werkzaamheden voor een massamedium;
3.heeft de politieperskaart nodig voor het doen van verslag (in woord, beeld, geluid of
andere data) van gebeurtenissen waarbij de politieperskaart mogelijk vereist is.

www.politieperskaart.nl/Data/Huishoudelijk%20Reglement.pdf

Hij bedoelt waarschijnlijk de 'media-regeling' kaart die door politie Haaglanden is uitgegeven en noemt dat politie perskaart.

Die media regeling kaart is voor medewerkers van lokale media die niet in bezit zijn van de landelijke Politie Perskaart.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Hij bedoelt waarschijnlijk de 'media-regeling' kaart die door politie Haaglanden is uitgegeven en noemt dat politie perskaart.

Die media regeling kaart is voor medewerkers van lokale media die niet in bezit zijn van de landelijke Politie Perskaart.

Ik snap hem. Bedankt voor de duidelijkheid! :)
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Voor wie maak je zoal foto's?



ik maak foto's voor een nieuwswebsite hier in het Westland, nog niet dat ik ze doorstuur naar regionale en landelijke media.


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Cameraman vier uur vast voor 'mafkees'

UTRECHT - Een Utrechtse cameraman is vandaag aangehouden voor het beledigen van de politie.

Hij ging vanochtend naar een brand aan de Afrikalaan. Op een gegeven moment werd hij tegenhouden omdat de politie het te gevaarlijk vond.

De cameraman zei mafkees tegen een agent en die was daarvan niet gediend.

De cameraman werd in de boeien geslagen. Na vier uur cel mocht hij weer gaan.

Bron: RTV Utrecht
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Beetje hoge straf als je mafkees zegt. Maar nou gebruik ik altijd een soort 'smerig' trucje.

Ik had gezegd: 'Ik vind u een mafkees'. Want dan is het vrijheid van meningsuiting. Of zit ik dan helemaal verkeerd?


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Nou waarom moet je zoiets zeggen als mafkees ? Dat heet eerder geen marnieren hebben. Meneer had dan wel een PPK maar dan is de agent volgens mij nog wel verantwoordelijk als er bijv. zich een gasexplosie voordoet en de camera man raakt ernsitg gewond.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Beetje hoge straf als je mafkees zegt. Maar nou gebruik ik altijd een soort 'smerig' trucje.

Ik had gezegd: 'Ik vind u een mafkees'. Want dan is het vrijheid van meningsuiting. Of zit ik dan helemaal verkeerd?

Ja, je zit helemaal verkeerd...wat mij betreft dubbel verkeerd zelfs, ten eerste omdat je denkt onder het mom "Ik vind..." alles tegen een agent te mogen zeggen (broodje aap-verhaal) en ten tweede omdat je uberhaubt een agent die zijn werk staat te doen voor mafkees wilt uitmaken.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Beetje hoge straf als je mafkees zegt. Maar nou gebruik ik altijd een soort 'smerig' trucje.

Ik had gezegd: 'Ik vind u een mafkees'. Want dan is het vrijheid van meningsuiting. Of zit ik dan helemaal verkeerd?

Nu is het woordt mafkees wat er is gevallen, de volgende keer een flinke duw? Als men er al niet tegen kan dat een agent even vraagt om een stuk aan de kant te gaan ivm gevaar, kunnen dat soort personen beter gewoon thuis blijven. Je gaat gewoon op een normale manier met elkaar om, zoniet is die 4uur cel een perfecte oplossing. Ik had het ook niet gepikt.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Beetje hoge straf als je mafkees zegt. Maar nou gebruik ik altijd een soort 'smerig' trucje.

Ik had gezegd: 'Ik vind u een mafkees'. Want dan is het vrijheid van meningsuiting. Of zit ik dan helemaal verkeerd?

Dan zit je helemaal verkeerd. Beledigen blijft beledigen. Nou vraag ik me wel af of dit het volledige verhaal is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Beetje hoge straf als je mafkees zegt. Maar nou gebruik ik altijd een soort 'smerig' trucje.

Ik had gezegd: 'Ik vind u een mafkees'. Want dan is het vrijheid van meningsuiting. Of zit ik dan helemaal verkeerd?

Heb jij zo vaak aanvaringen dan met politiemensen dat jij ze 'altijd' zo bejegent?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)