Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 579766 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
In hoevere mogen agenten jou hinderen in het maken van foto;s van een incident?
Mogen ze je in normaal stedelijkgebied verbieden om foto's video's te maken ?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Nee, dat mogen ze niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Nee, dat mogen ze niet.
en het verwijderen van foto's... mogen zei dat eisen?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Neen, altijd om een dienstnummer vragen !


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
In hoevere mogen agenten jou hinderen in het maken van foto;s van een incident?
Mogen ze je in normaal stedelijkgebied verbieden om foto's video's te maken ?
Marc,

Heb je de voorgaande pagina's van dit draadje al eens doorgenomen ? Jouw vraag wordt daar zo ongeveer 500 keer beantwoord, in al zijn facetten....

Peen
Redacteur van


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Marc,

Heb je de voorgaande pagina's van dit draadje al eens doorgenomen ? Jouw vraag wordt daar zo ongeveer 500 keer beantwoord, in al zijn facetten....

Peen
nee want de modorators die verplaatse het naar deze:p
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Zeeland

  • Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Vanmiddag rond een uur of 2 kwam er een melding binnen van een A1 rit naar de Campweg in Sint Philipsland. Ik zag ook de politie rijden dus ben maar een kijkje gaan nemen. Het bleek om een aangetroffen stoffelijk overschot te gaan op een weiland. Ter plaatse heb ik een paar foto's gemaakt. Na ongeveer een half uurtje na tp komen kwam er een agent naar me toe en vroeg of ik weg wou gaan en mijn foto's wou verwijderen, terwijl ik op openbare weg stond en er geen afzetting was en op ruime afstand van het incident stond. Ik moest alle foto's(zelfs een filmpje van A1 rit ambulance) verwijderen onder zijn toeziend oog;). Ik was harstikke verbaasd, maar voor ik het wist waren de foto's er van af... Daarna zei hij, je kunt hier een fikse boete voor krijgen als die foto's op internet o.i.d. komen... Tevens vroeg de agent of ik nog meer mensen kon bellen, terwijl de toeschouwers via p2000 en twitter kwamen...

Ter duidelijkheid.

- Ik stond op de openbare weg
- Er was geen afzetting
- Ik had de dode persoon niet op de foto zonder deken er over o.i.d.
- Ik stond op ruime afstand van het incident

Het is toch zo dat ik op de openbare weg gewoon foto's mag maken en deze niet hoef te verwijderen?

Groeten,
Daan


Zeeland

  • Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Heb al heel wat reacties gelezen in dit topic, maar iedereen zegt dat de politie dit recht niet heeft maar als je dit zo tegen een agent zegt vraagt hij misschien wel waar baseer jij je antwoord op. Is daar een regel/wet van oid?


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Heb al heel wat reacties gelezen in dit topic, maar iedereen zegt dat de politie dit recht niet heeft maar als je dit zo tegen een agent zegt vraagt hij misschien wel waar baseer jij je antwoord op. Is daar een regel/wet van oid?

Dan heb je daar ook al het antwoord gevonden. Ja je mag foto's maken op de openbare weg en nee, een agent mag je niet vorderen om ze te verwijderen.
Digitaal onderzoek


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Vanmiddag rond een uur of 2 kwam er een melding binnen van een A1 rit naar de Campweg in Sint Philipsland. Ik zag ook de politie rijden dus ben maar een kijkje gaan nemen. Het bleek om een aangetroffen stoffelijk overschot te gaan op een weiland. Ter plaatse heb ik een paar foto's gemaakt. Na ongeveer een half uurtje na tp komen kwam er een agent naar me toe en vroeg of ik weg wou gaan en mijn foto's wou verwijderen, terwijl ik op openbare weg stond en er geen afzetting was en op ruime afstand van het incident stond. Ik moest alle foto's(zelfs een filmpje van A1 rit ambulance) verwijderen onder zijn toeziend oog;). Ik was harstikke verbaasd, maar voor ik het wist waren de foto's er van af... Daarna zei hij, je kunt hier een fikse boete voor krijgen als die foto's op internet o.i.d. komen... Tevens vroeg de agent of ik nog meer mensen kon bellen, terwijl de toeschouwers via p2000 en twitter kwamen...

Ter duidelijkheid.

- Ik stond op de openbare weg
- Er was geen afzetting
- Ik had de dode persoon niet op de foto zonder deken er over o.i.d.
- Ik stond op ruime afstand van het incident

Het is toch zo dat ik op de openbare weg gewoon foto's mag maken en deze niet hoef te verwijderen?

Groeten,
Daan

Je geeft inderdaad zelf je antwoord al. Deze foto's mocht je, vanuit de situatie die jij hier schrijft, gewoon maken en hoef je ook niet te verwijderen. Gaat de desbetreffende agent dan ook dit voorbeeld (snelle google-hit) achtervolgen? http://hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=20835

Voor dit soort onzinnigheden heb ik ook een leuk trucje. foto's schrijven automatisch weg naar 2 kaarten  98uiye kan ik het ene kaartje volgens meneer agent formatteren, met de andere gebeurt niks.  098uo