Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 569235 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

reddingssite

  • Gast
Jup klopt. Nou wij rijden hier geen scanner. Ken het fenomeen wel maar dat doet zich hier niet voor hoor ;) Maare ga nu naar een brand (is om de hoek) ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Ik heb trouwens wel dezelfde ervaringen als jou hoor.....in mijn verleden dat ik nog niet bij de brandweer werkte maakte ik voor het plaatselijke brandweerkorps ook foto's.. Iedereen kende me daar en stuurde me ook nooit weg, integendeel ik stond vaak vooraan zodanig dat ik niet in de weg stond maar wel leuke plaatjes kon maken.

Op een zeker moment stond ik bij een ongeval met beknelling en stond daar naast de pompbediende te praten bij de TS. Was een vrij ernstig ongeval met 2 doden en vond het niet nodig daar foto's van te maken zolang de slachtoffers er nog in zaten. Had mijn foto tas wel aan mijn schouden hangen maar wide wachten totdat de slachtoffers eruit waren en het wrak leeg was.

Komt er een agent aangelopen en die vraagt aan de pompbediende kent u hem, ja zegt de pompbediende is iemand van de jeugdbrandweer en helpt ons altijd tijdens oefeningen en maakt foto's voor ons. Nou zegt die agent ik heb liever dat u hier weg gaat en geen foto's neemt. Dus ik kijk hem aan en leg nogmaals mijn verhaal uit over wat de bedoeling is en wat er mee gebeurt maar meneer stond erop dat ik weg ging en dus achter het lint ging staan 100 meter verderop!

Kan je hoog en laag springen maar doe je niets aan. In dergelijke gevallen kun je beter maar gehoorzamen en weg gaan. Voorkomt een hoop irritatie en de volgende keer als je elkaar tegenkomt weten ze toch wie je bent en heb je misschien meer geluk. Oom agent stond trouwens wel bekend om zijn irritante gedrag dus dat verklaart ook al een hoop.


N9213Q

  • Gast
Daarom is het ook geen gek idee om je van tevoren ergens voor te stellen. :) Stap eens binnen bij een kazerne of
op een bureau op een rustig tijdstip en leg uit waarom je wát doet. Dan kennen ze je als je bij een calamiteit komt!
Scheelt TP een heleboel gezeur! ;)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl

Daarnaast is een (politie)perskaart ook makkelijk te krijgen want die gasten hebben er allemaal eentje.


Vertel!!

Citaat
N9213Q: Daarom is het ook geen gek idee om je van tevoren ergens voor te stellen. Lachebek Stap eens binnen bij een kazerne of
op een bureau op een rustig tijdstip en leg uit waarom je wát doet. Dan kennen ze je als je bij een calamiteit komt!
Scheelt TP een heleboel gezeur!

Bij de brandweer kennen ze me al. Politie wordt wat lastiger, zit ik volgens mij elke 2 weken op het bureau om nieuwe mensen te leren kennen. (zie hier volgens mij nooit 2x dezelfde agent...)

Ohja, woon ook nog op de grens van 4 districten  :D


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht

Daarnaast is een (politie)perskaart ook makkelijk te krijgen want die gasten hebben er allemaal eentje.


Vergeet het maar ;)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Ik heb ook wel eens bij een ongeval gestaan waar ik even 3 agente op de foto zete om dat mijn oom daar tussen stond en die ik nog nooit bij een ongeval tegen gekomen was.
toen ik echter weg liep kwam een van de agenten naar mij toe en vroeg vrienerlijk of ik die foto niet publiceren wou wat ik uberhoud niet van plan was.
Mocht het vrienderlijk gevraagd worden vind ik alles prima.
Maar mocht er bij een woning brand of iets dergelijks zoon panice bewoonster mij dwingen foto's te verwideren hebben ze pech gaan ze maar naar de politie of zo maar dat zet ik gewoon online.


Tjah iedereen denkt er anders over, maar zo kan je wel problemen krijgen en wordt je misschien wel eens negatief benadeeld
ik zou dan persoonlijk de foto's niet plaatsen om problemen te voorkomen, dan maar een keer geen foto's hoor
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Ik heb ook wel eens bij een ongeval gestaan waar ik even 3 agente op de foto zete om dat mijn oom daar tussen stond en die ik nog nooit bij een ongeval tegen gekomen was.
toen ik echter weg liep kwam een van de agenten naar mij toe en vroeg vrienerlijk of ik die foto niet publiceren wou wat ik uberhoud niet van plan was.
Mocht het vrienderlijk gevraagd worden vind ik alles prima.
Maar mocht er bij een woning brand of iets dergelijks zoon panice bewoonster mij dwingen foto's te verwideren hebben ze pech gaan ze maar naar de politie of zo maar dat zet ik gewoon online.


Dat is nou eens echte mannentaal....


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Maar mocht er bij een woning brand of iets dergelijks zoon panice bewoonster mij dwingen foto's te verwideren hebben ze pech gaan ze maar naar de politie of zo maar dat zet ik gewoon online.
Ik vind het er dan wel vanaf hangen wát er aan de hand is!  ;) Ohja, doe de groeten aan me Jan W.!  ;)

Ik heb trouwens wel dezelfde ervaringen als jou hoor.....in mijn verleden dat ik nog niet bij de brandweer werkte maakte ik voor het plaatselijke brandweerkorps ook foto's.. Iedereen kende me daar en stuurde me ook nooit weg, integendeel ik stond vaak vooraan zodanig dat ik niet in de weg stond maar wel leuke plaatjes kon maken.

Op een zeker moment stond ik bij een ongeval met beknelling en stond daar naast de pompbediende te praten bij de TS. Was een vrij ernstig ongeval met 2 doden en vond het niet nodig daar foto's van te maken zolang de slachtoffers er nog in zaten. Had mijn foto tas wel aan mijn schouden hangen maar wide wachten totdat de slachtoffers eruit waren en het wrak leeg was.

Komt er een agent aangelopen en die vraagt aan de pompbediende kent u hem, ja zegt de pompbediende is iemand van de jeugdbrandweer en helpt ons altijd tijdens oefeningen en maakt foto's voor ons. Nou zegt die agent ik heb liever dat u hier weg gaat en geen foto's neemt. Dus ik kijk hem aan en leg nogmaals mijn verhaal uit over wat de bedoeling is en wat er mee gebeurt maar meneer stond erop dat ik weg ging en dus achter het lint ging staan 100 meter verderop!

Kan je hoog en laag springen maar doe je niets aan. In dergelijke gevallen kun je beter maar gehoorzamen en weg gaan. Voorkomt een hoop irritatie en de volgende keer als je elkaar tegenkomt weten ze toch wie je bent en heb je misschien meer geluk. Oom agent stond trouwens wel bekend om zijn irritante gedrag dus dat verklaart ook al een hoop.

Bekend verhaal! Gelukkig wordt ik nou een ook een beetje bekend bij de politie. Wordt niet meer zo vaak weggestuurd enzo. Zal wel aan m'n camera liggen. . .  :P
343, never forget.


reddingssite

  • Gast
FF tussendoor.. hoe gaan jullie om met de privacy van leden van het Arrestatieteam?


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
nog nooit een inzet meegemaakt, maar als ik er wel bij eentje ga komen, maak ik gewoon foto's, maar als ik dan foto's online zet worden alle gezichten onherkenbaar en alle kentekens ook, zodat ze allemaal volledig onherkenbaar zijn