Wie werkt er al met Traige via de computer?

Auteur Topic: Wie werkt er al met Traige via de computer?  (gelezen 2323 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Gepost op: 15 november 2005, 20:28:49
Wie werkt er op de SEH al met Triage registratie en indeling via de computer?
en hoe zijn de ervaringen?




Paul SEH

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 18 november 2005, 19:49:48
Dat doen we nu al twee jaar. Eerst Manchester triage en nu het ESI (Boston model). Volledig geautomatiseerd. Het programma hebben we zelf ontworpen. Het wordt steeds opnieuw aangepast. Als je wilt kun je eens komen kijken met een delegatie. Maak maar een afspraak.  8)


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #2 Gepost op: 18 november 2005, 19:57:08
Dat doen we nu al twee jaar. Eerst Manchester triage en nu het ESI (Boston model). Volledig geautomatiseerd. Het programma hebben we zelf ontworpen. Het wordt steeds opnieuw aangepast. Als je wilt kun je eens komen kijken met een delegatie. Maak maar een afspraak.  8)
wat was de reden om over te stappen op het Boston model?
Voorlopig werken wij met MTS, en wordt alles nog "ouderwets"met pen + papier ingevuld, maar persoonlijk vind ik het een zéér tijd rovend werkje, zeker in acute situatie's.
Ik merk, ook bij collega's dat het dan eigenlijk pas achteraf gebeurd (acute situatie)
wellicht bij de geautomatiseerde versie, zal dit veel soepeler lopen.
(neem nog wel via PM kontakt met je op)

bedankt ;)


Paul SEH

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 25 november 2005, 08:54:56
Bij het ESI heb je maar 1 stroomschema en niet 50 zoals bij het MTS. Het werkt sneller. Je kunt er meer eigen klinische blik inbrengen binnen vooraf bepaalde grenzen.
Bij acute situaties wordt ook vaak achteraf de score ingevuld. Soms zelf vooraf, afhankelijk van de melding van de ambulance.
Maak anders eens een afspraak om te komen kijken op de SEH bij ons.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #4 Gepost op: 25 november 2005, 08:59:54
Als ik weer in wat rustiger vaarwater zit , wil ik dat zeker eens komen doen Paul!
alvast bedankt!! ;)


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #5 Gepost op: 29 november 2005, 13:43:59
In het UMCN werken ze op de SEH ook met triage (Manchester systeem) via de computer. Programma heet Ecare en werkt in Filemaker Pro 7. De verpleegkundigen op de SEH vinden het veelal log, onhandig en traag.