Verschil in U1 inritten per post

Auteur Topic: Verschil in U1 inritten per post  (gelezen 480 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mo12345

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Gepost op: 10 oktober 2018, 20:51:23
Tijd om wat nieuw leven in te blazen.

Momenteel rij ik als HAP-chauffeur voor verschillende posten in Nederland. Wat mij opvalt is dat er per post veel verschil is in hoeveel U1/A1 ritten er gereden worden. Sommige posten heb je er elke dienst wel een of twee. Sommige posten is het het godswonder als je een keer een spoedrit krijgt... Best raar eigenlijk aangezien ze allemaal met het zelfde triage systeem en landelijke protocollen werken. (en dan heb je nog posten die helemaal geen U1/A1 ritten rijden maar wel in een auto met OGS rijden....)

Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt?




Mo12345

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2018, 18:39:51
wie o wie?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,955
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2018, 10:12:13
wie o wie?

Ik weet zo het antwoord niet. Wel kan ik mij voorstellen dat het o.a. afhankelijk is van de afspraken met de RAV, de huisartsen in de regio en dienstverlener (degene die de voertuigen en chauffeurs levert). Dat er in heel Nederland dezelfde uitvraag/triage standaard wordt gebruikt bij de HAP wil niets zeggen. Uiteindelijk is het de regiearts die formeel de status toekent aan de rit.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.