Hoe komt een hulpverlener in contact met familieleden?

Auteur Topic: Hoe komt een hulpverlener in contact met familieleden?  (gelezen 2756 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gramercy

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 26 augustus 2018, 03:10:27
Vraagje van een onwetende niet-hulpverlener:
Als ik buiten bewustzijn in ambulance en uiteindelijk ziekenhuis kom te liggen, hoe komen hulpverlener en dokter in contact met mijn partner of familieleden? Wat is het protocol, wie of wat wordt geraadpleegd, en bovenal: wat kan ik doen om jullie het leven iets makkelijker te maken?




DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2018, 11:32:48
Ik heb op mijn iPhone een Medical id ingesteld. Als ze dan mijn vergrendelde telefoon hebben dan kunnen ze hierop drukken en zien ze mijn info plus mijn vader, moeder en broertjes naam en telefoonnummer.

Daarnaast heb je als het goed is je id kaart bij en zal de politie daar wel wat mee kunnen. Als je niets bij hebt zal het lastig zijn voor ze tot je weer wakker bent of er aangifte van vermissing is gedaan, denk ik.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2018, 20:22:25
Soms kan de politie hierbij van dienst zijn, maar als je het echt niet weet (regio Utrecht een aantal keer de afgelopen jaren bij bijvoorbeeld onwel geworden hardlopers) wordt er via de media gezocht met omschrijving en/of foto


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #3 Gepost op: 6 oktober 2018, 15:34:29
Vaak via een telefoon of een ID-kaart in een portemonnee. En soms ook gewoon helemaal niet op dat moment. Dan dragen we dit over aan het ziekenhuispersoneel. Mochten zij er ook niet uitkomen dan komen ze terug bij ons en gaan we verder op onderzoek uit.