Profesioneel Fit ProFit

Auteur Topic: Profesioneel Fit ProFit  (gelezen 40790 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #10 Gepost op: 17 oktober 2018, 16:32:54
Niks mis mee, met de ProFit. Moest zelf ook ‘van ver komen’ maar uiteindelijk met twee vingers in de neus. De academie biedt alle middelen om lekker te oefenen; zonder oefening gaat het je niet lukken als je niet over een goede conditie beschikt.

Je zal er heus niet op uitvliegen als je één pull-up te weinig doet. Dat bestaat niet. Dan is het op meer vlakken niet voldoende gegaan, dus meer dan alleen ProFit.


Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #11 Gepost op: 17 oktober 2018, 19:14:03
Mensen die proffit niet halen hebben gewoon niet de discipline om goed te trainen en dit door te zetten, of nemen het niet serieus genoeg.

Zolang je geen blessures hebt is de test voor iedereen makkelijk te halen.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #12 Gepost op: 17 oktober 2018, 20:24:25
Oneens. Ik ken een dame die europees kampioen in een sport is geworden, staat meerdere keer in de week in de sportschool maar redt één bepaald onderdeel niet door haar lichaamsbouw en moest bij de politie weg.

Ook dit soort dingen zie ik bij de brandweer gebeuren bij de PPMO, geschikte brandweerlieden worden afgekeurd omdat ze één onderdeel net niet halen. Deze collega's hadden nog jaren lang goed mee gekund, zeker als bv chauffeur. Alsof we genoeg vrijwillige brandweerlieden in NL hebben........

Mensen die proffit niet halen hebben gewoon niet de discipline om goed te trainen en dit door te zetten, of nemen het niet serieus genoeg.

Zolang je geen blessures hebt is de test voor iedereen makkelijk te halen.


GW123

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #13 Gepost op: 18 oktober 2018, 08:46:55
Ik ben nu een maand klaar met de opleiding, maar 1 klasgenootje is nog steeds bezig met PF, die heeft wel uitstel door een blessure. Maar dat is dus een score van 1 op de 19. Van de andere klas is er ook 1 weg door PF.

Waar ligt het aan volgens jou bij de uitvallers?


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #14 Gepost op: 18 oktober 2018, 17:19:43
Waar ligt het aan volgens jou bij de uitvallers?

Overgewicht of een blessure.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Rhophy

  • Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #15 Gepost op: 19 oktober 2018, 13:33:31
Zelf heb ik de prof-fit ook moeten doen en ik kreeg door het trainen een ernstige rugblessure. Omdat de academie star blijft volhouden aan de eisen heb ik mezelf laten doorverwijzen naar de bedrijfsarts. Hier kon ik pas maanden later terecht terwijl de deadline inmiddels wel in zicht kwam. Onderdelen kunnen pas aangepast worden nadat de bedrijfsarts je heeft doorverwezen naar een militair sportcentrum. Pas als die constateren dat je een onderdeel niet of minder goed kunt doen mag de eis worden aangepast. Zelf ben ik hier niet terechtgekomen omdat ik door de bedrijfsarts naar een sportfysiotherapeut ben gestuurd. Na enkele maanden revalidatie heb ik de test alsnog gehaald.

Ik denk dat iedereen wel onderkent dat fitheid belangrijk is voor het werk. Maar ik durf wel te stellen dat dit met deze test niet gehaald gaat worden. Het is maar één moment waarop je de test moet halen daarna kun je moddervet worden. Wij kregen ook geen enkele training of begeleiding aangeboden. We moesten maar Youtube filmpje kijken voor de juiste techniek. Dat sloeg echt nergens op.

Veel onderdelen kun je halen door een bepaalde techniek toe te passen. Pull-ups kun je bijvoorbeeld met de kipping-techniek makkelijker doen. Maar dat is tegelijk ook het probleem met deze test. Het gaat er niet om dat jij sterker of conditioneel beter wordt maar het gaat alleen om de vinkjes bij de onderdelen.


Rhophy

  • Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #16 Gepost op: 19 oktober 2018, 13:48:17
In onze lichting zat trouwens ook iemand die ontslagen is omdat hij de prof-fit test niet haalde. Die zat inmiddels in het 4e leerjaar dus was bijna klaar met de opleiding. Ik moet wel zeggen dat hij ook pas begon te trainen toen de deadline naderde. Hij dacht er wel mee weg te komen. Niet dus.
Een aantal anderen uit mijn lichting hadden de test ook al meerdere malen niet gehaald maar die gingen echt tot het gaatje met trainen en hebben de test uiteindelijk wel gehaald.

Dus ja de test is zwaar maar ook voor mensen die moeite hebben met bepaalde onderdelen te doen als je hard traint. Gelukkig biedt de academie tegenwoordig begeleiding en training aan dus de situatie is wel verbeterd.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #17 Gepost op: 19 oktober 2018, 17:59:30
Oneens. Ik ken een dame die europees kampioen in een sport is geworden, staat meerdere keer in de week in de sportschool maar redt één bepaald onderdeel niet door haar lichaamsbouw en moest bij de politie weg.

Ook dit soort dingen zie ik bij de brandweer gebeuren bij de PPMO, geschikte brandweerlieden worden afgekeurd omdat ze één onderdeel net niet halen. Deze collega's hadden nog jaren lang goed mee gekund, zeker als bv chauffeur. Alsof we genoeg vrijwillige brandweerlieden in NL hebben........

En daar ligt ook een groot struikelblok. "Ik ben kampioen geweest in... en ik ga naar de sportschool, dus ik haal die test wel".

Kunst is juist om de zeeën aan tijd die je op de academie hebt te stoppen in trainen van de specifieke onderdelen die er gevraagd worden.

Mij hoor je overigens niet zeggen dat het een goede toets is... ik ben het met alle kritiek over het nut eens.

En zeiken kun je doen, maar dat verandert niks aan de situatie. Feit blijft dat je 'm moet halen.

Wat op het spel staat is je baan, je inkomen. Dus wat je doet is: Whatever nodig is om jezelf te motiveren (bij mij was dat een proffit-sportgroepje) en je traint tot het je neus uit komt.

Sommigen hebben het vervolgens zo goed onder de knie dat proffit een eitje is, en de ander moet op de dag zelf tot het gaatje gaan. Het zij zo.

Op die manier heb ik ook mensen de toets zien halen met de meest onmogelijke lichaamsbouw, en die géén Europees kampioen zijn..

Conclusie: je weet lang genoeg van tevoren dat die toets eraan zit te komen, en als je die vervolgens niet haalt (en je bent niet geblesseerd) dan heb je toch echt ZELF iets fout gedaan.


GW123

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #18 Gepost op: 23 oktober 2018, 17:24:16
Stel dat je na 2 maanden al toe bent aan het afleggen voor de ProFit toets, kun je dan al examen daarvoor doen?


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #19 Gepost op: 23 oktober 2018, 21:46:26
Stel dat je na 2 maanden al toe bent aan het afleggen voor de ProFit toets, kun je dan al examen daarvoor doen?
ja hoor. Als je fit bent gewoon lekker snel afronden. Heb je het maar gehad. En het mag ook!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.