Profesioneel Fit ProFit

Auteur Topic: Profesioneel Fit ProFit  (gelezen 40807 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Batuu

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #30 Gepost op: 7 maart 2019, 10:12:29
Weet iemand toevallig of je bij de sit ups je voeten ergens onder mag klemmen ?


Oscar-01

  • Aspirant agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 100
Reactie #31 Gepost op: 7 maart 2019, 12:44:09
Weet iemand toevallig of je bij de sit ups je voeten ergens onder mag klemmen ?

Nee dat mag niet.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #32 Gepost op: 7 maart 2019, 14:04:25
Tip: zet de zolen van je voeten tegen elkaar, dan kan je die kracht gebruiken om jezelf omhoog te bewegen
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Yassine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #33 Gepost op: 7 maart 2019, 14:38:41
Tip: zet de zolen van je voeten tegen elkaar, dan kan je die kracht gebruiken om jezelf omhoog te bewegen
Goeie tip!


Yassine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #34 Gepost op: 7 maart 2019, 14:41:32
Hi mensen .. ik had deze link van het YT filmpje Professioneel Fit al in een ander topic gepost(Tips & Tricks), maar geloof dat ie hier beter tot z'n recht komt. Een inkijkje in de test. Succes allen!



Thanks, Rebels


Batuu

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #35 Gepost op: 7 maart 2019, 21:19:21
Tip: zet de zolen van je voeten tegen elkaar, dan kan je die kracht gebruiken om jezelf omhoog te bewegen

Bedankt voor je tip! Eigenlijk gaat alles mij wel goed af roeien, push ups, pull ups etc. Alleen lukken sit ups mij niet zo goed als mijn voeten niet worden tegen gehouden.


Yassine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #36 Gepost op: 7 maart 2019, 22:23:59
Bedankt voor je tip! Eigenlijk gaat alles mij wel goed af roeien, push ups, pull ups etc. Alleen lukken sit ups mij niet zo goed als mijn voeten niet worden tegen gehouden.

Misschien lukt het beter als je ook je onderrug traint en heup flexors stretcht


Irene

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #37 Gepost op: 29 september 2019, 14:27:35
Zelf heb ik de prof-fit ook moeten doen en ik kreeg door het trainen een ernstige rugblessure. Omdat de academie star blijft volhouden aan de eisen heb ik mezelf laten doorverwijzen naar de bedrijfsarts. Hier kon ik pas maanden later terecht terwijl de deadline inmiddels wel in zicht kwam. Onderdelen kunnen pas aangepast worden nadat de bedrijfsarts je heeft doorverwezen naar een militair sportcentrum. Pas als die constateren dat je een onderdeel niet of minder goed kunt doen mag de eis worden aangepast. Zelf ben ik hier niet terechtgekomen omdat ik door de bedrijfsarts naar een sportfysiotherapeut ben gestuurd. Na enkele maanden revalidatie heb ik de test alsnog gehaald.

Ik denk dat iedereen wel onderkent dat fitheid belangrijk is voor het werk. Maar ik durf wel te stellen dat dit met deze test niet gehaald gaat worden. Het is maar één moment waarop je de test moet halen daarna kun je moddervet worden. Wij kregen ook geen enkele training of begeleiding aangeboden. We moesten maar Youtube filmpje kijken voor de juiste techniek. Dat sloeg echt nergens op.

Veel onderdelen kun je halen door een bepaalde techniek toe te passen. Pull-ups kun je bijvoorbeeld met de kipping-techniek makkelijker doen. Maar dat is tegelijk ook het probleem met deze test. Het gaat er niet om dat jij sterker of conditioneel beter wordt maar het gaat alleen om de vinkjes bij de onderdelen.


Bij ons werd pas in de introductieweek verteld dat dit een eis is. Lessen of begeleiding vanuit de academie is er niet. Tijdens stage krijg je hier geen tijd voor. Ik moest ook naar Doorn vanwege een reumatische aandoening en die zeggen niet trainbaar en niet haalbaar. Dus hebben ook geen vervangende opdrachten geadviseerd. Ik zie mijn medestudenten het halen en vervolgens weer veel en ongezond eten en weinig tot niet sporten. Waar is het doel dan? Ik haal al jaren de fvt wat ieder jaar terug komt maar het trainen voor de profit maakt mijn lichaam kapot omdat ik teveel over mijn grenzen heen moet gaan. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is en dat er ook mensen zijn zoals ik die prima kunnen functioneren en met een dosis adrenaline echt wel achter een verdachte aan kunnen rennen maar voor wie het niet goed is om 3 keer per week zwaar te sporten. Denk hierbij ook aan mensen met suikerziekte, blessures, spierziektes  etc. Ik zou zeggen hou het gewoon lekker bij de fvt die iedereen verplicht moet halen ieder jaar.


Smitty

  • Hoofdagent Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #38 Gepost op: 30 september 2019, 19:57:07

Bij ons werd pas in de introductieweek verteld dat dit een eis is. Lessen of begeleiding vanuit de academie is er niet. Tijdens stage krijg je hier geen tijd voor. Ik moest ook naar Doorn vanwege een reumatische aandoening en die zeggen niet trainbaar en niet haalbaar. Dus hebben ook geen vervangende opdrachten geadviseerd. Ik zie mijn medestudenten het halen en vervolgens weer veel en ongezond eten en weinig tot niet sporten. Waar is het doel dan? Ik haal al jaren de fvt wat ieder jaar terug komt maar het trainen voor de profit maakt mijn lichaam kapot omdat ik teveel over mijn grenzen heen moet gaan. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is en dat er ook mensen zijn zoals ik die prima kunnen functioneren en met een dosis adrenaline echt wel achter een verdachte aan kunnen rennen maar voor wie het niet goed is om 3 keer per week zwaar te sporten. Denk hierbij ook aan mensen met suikerziekte, blessures, spierziektes  etc. Ik zou zeggen hou het gewoon lekker bij de fvt die iedereen verplicht moet halen ieder jaar.

Helemaal mee eens.. De ProFit dient echt geen enkel doel.. Het is puur vinkjes zetten en verder niets. De ProFit is ooit in het leven geroepen om de FVT te vervangen voor iedere collega. Mits deze dan niet gehaald wordt mag je niet de straat op. Als ze dat zouden invoeren kan je 95% van het korps binnen diensten laten draaien..

Beter gewoon de FVT baan en een extra conditie test. 2,5 of 5 km binnen een bepaalde tijd ofzo..
Alle berichten zijn op persoonlijke titel.


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #39 Gepost op: 9 november 2019, 14:42:28

Bij ons werd pas in de introductieweek verteld dat dit een eis is. Lessen of begeleiding vanuit de academie is er niet. Tijdens stage krijg je hier geen tijd voor. Ik moest ook naar Doorn vanwege een reumatische aandoening en die zeggen niet trainbaar en niet haalbaar. Dus hebben ook geen vervangende opdrachten geadviseerd. Ik zie mijn medestudenten het halen en vervolgens weer veel en ongezond eten en weinig tot niet sporten. Waar is het doel dan? Ik haal al jaren de fvt wat ieder jaar terug komt maar het trainen voor de profit maakt mijn lichaam kapot omdat ik teveel over mijn grenzen heen moet gaan. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is en dat er ook mensen zijn zoals ik die prima kunnen functioneren en met een dosis adrenaline echt wel achter een verdachte aan kunnen rennen maar voor wie het niet goed is om 3 keer per week zwaar te sporten. Denk hierbij ook aan mensen met suikerziekte, blessures, spierziektes  etc. Ik zou zeggen hou het gewoon lekker bij de fvt die iedereen verplicht moet halen ieder jaar.

Klopt. Bij mij in de klas ook. Mensen halen hem en gaan daarna nooit meer sporten en kunnen andere maten polo's bestelllen haha. Heel het effect is dus weg, vind ik. Al is het sowieso heel apart dat dit in de opleiding is geschoven want het is echt geen conditionele test hoor. Als je doorhebt hoe je de oefeningen het handigst kan doen heb je de profit in de pocket.

Als ik iedereen een tip kan geven, zou ik, mocht je echt moeite hebben met de profit, geregeld langsgaan bij je docent en vragen of hij je kan helpen met de uitvoering en vraag begeleiding. Zo zien ze dat je er echt inzet voor toont. Regel vervolgens dat die docent je aftoetst en dan weet ik zeker dat diegene ietsje soepeler zal zijn. Alle beetjes kunnen helpen als je baan op het spel staat. 998765