Grote brand (gebouw) Montforterstraat - Montfort 16-10-2018

Auteur Topic: Grote brand (gebouw) Montforterstraat - Montfort 16-10-2018  (gelezen 3273 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2018, 15:59:28
p2kflex
15:58:41 16-10-18GROUP-1P 1 inci-06 BR Gebouw (Br Groot) Montforterstraat Montfort 23-6184
GB1001490BRW Limburg-Noord (TBO)
GB1005998Meldkamer Limburg (Monitorcode)
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #11 Gepost op: 16 oktober 2018, 16:42:48
Inmiddels naast de leiding/adviseurs (OVD, OVD communicatie, HOVD midden, Adviseur gev.stoffen)

5 keer TAS (tankautospuit met 6 personen, van : "reserve-regio", Roermond, Echt, Susteren en Thorn)
1 hoogwerker (Roermond)
en voor de wateraanvoer:
3 keer watertankhaakarmbak+voertuig van : Susteren, Weert en Neder-Weert

Opschaling, afschaling, grootte van de brand (hulpverlening) , inzet ...

eerst wat theorie/infomatie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Peloton_(brandweer)

Ik volg inzet van de hulpverlening m.b.v. https://expert.p2kflex.nl/
Door allerlei technieken en handigheidjes worden berichten/inzetten van hulpverlening ook voor anderen (burgers) inzichtelijk gemaakt.
Het is echter een weergave, je kunt bepaalde zaken volgen, maar het is niet altijd zo duidelijk als het lijkt .

Indelingen als "grote brand" en "zeer grote brand" bijvoorbeeld zijn ordeningen vanuit het veld, met duidelijke bedoelingen. Als je zoiets letterlijk (over)neemt , blijkt weleens, dat er van vuur of werkelijk "grote brand" niet altijd sprake is. Ook worden die vermeldingen op p2000 niet veranderd als het wel duidelijk is.  Wel kun je vaak zeggen dat er bijvoorbeeld sprake is van een grote- of zeer-grote hulpverlening.

In mijn geval heb ik op een moment de eenheden geteld en opgesomd op het forum.
Als je dat naast het artikel legt van de bovengenoemde link, kun je gokken op zeer grote of pelotonsbrand.

- Er is alleen duidelijk via P2000 dat de eenheden op mijn lijstje zijn opgeroepen. Ik heb geen afmeldingen gezien of eenheden ergens anders zien oproepen.
- Het enige wat ik ervan afleid is, dat de leidingevende(n) rekening houden met een stevige inzet om de klus te klaren.

- Op p2000 zie je weergaven van in dit geval een (op)schaling: kleine brand, middelbrand , grote brand.  Later nadat via van de voorlichting (brandweer Limburg Noord) weten over de terugschaling naar middelbrand, blijft de weergave op p2000 staan op grote brand. (zo ook in media en vaak bij ons in de titel)

- De voorlichter geeft de terugschaling aan en het feit dat er met 2 bluseenheden gewerkt wordt.

Ik kan niet (terug)vinden welke eenheden allemaal daadwerkelijk ter plaatse zijn geweest en welke in actie.

Ik vond het lijstje en de info die de brandweer geeft gewoon een leuke aanleiding om wat info te geven.
De hulpverleners hebben altijd het echte zicht op de zaak, ik zit hier mijn best te doen om wat van de waarheid te ontrafelen en wat toe te lichten van wat de beperkingen van leken op het forum kunnen zijn. ( ik ben dus een leek  :)  )


de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet