Faillissement IJsselmeerziekenhuizen en Slotervaart; IJsselmeer maakt doorstart

Auteur Topic: Faillissement IJsselmeerziekenhuizen en Slotervaart; IJsselmeer maakt doorstart  (gelezen 48379 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #20 Gepost op: 2 november 2018, 11:32:18
Ik heb niet heel veel verstand van bedrijfskunde, maar hebben ze niet nu pas interesse omdat na het faillissement de ziekenhuizen en inboedel goedkoop over te nemen zijn en de schuldenlasten in het faillissement vervallen?

Onder dit soort omstandigheden trekken de financiele figuren aan de touwtjes. Daar valt in de regel weinig zakelijk mededogen van te verwachten. Deze manoeuvre gaat op de lange duur aanmerkelijk meer kosten, de huidige ellende en wat er nog gaat komen voor de patiënten en het personeel nog maar even buiten beschouwing gelaten !
Of de schuldenlasten komen te vervallen hangt af van de regelingen die zijn getroffen tussen het MC, de banken, de verzekeraars en de betrokkenen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #21 Gepost op: 2 november 2018, 12:09:51
Bij een faillissement vervalt alles wat in het gebouw of op het terrein aanwezig is in eerste instantie aan de curator. Vaak is het mogelijk na lange procedures je eigendommen terug te krijgen.
Staat je auto bijvoorbeeld bij een garage die failliet gaat dan ben je het voertuig voorlopig kwijt.
Dus zodra je onraad ruikt het voertuig voortijdig weg halen en niet wachten op ellenlange  en vaak dure kostbare  procedures om je eigendom terug te krijgen
Heb je 90% van de hypotheek netjes afgelost dan blijft het huis toch eigendom van de hypotheekverstrekker en kan deze gelet op de uitstaande schuld van 10 % het huis verkopen.
Ook de leveranciers MC zullen hun niet afgerekende leveranties via de curator terug moeten zien te krijgen, tenzij het boter bij de vis is geweest, hetgeen bij dat soort instellingen vrijwel onmogelijk is. Alternatief is het verkrijgen van een dure bankgarantie.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #23 Gepost op: 2 november 2018, 14:02:29
De spoedeisende hulp van het MC Zuiderzee in Lelystad gaat vanaf komende maandag 's nachts dicht. Dat meldt de MC Groep. De spoedeisende hulp gaat dicht van 22.00 uur tot 8:00 uur. In een later stadium willen de curatoren van het failliete ziekenhuis de spoedeisende hulp helemaal sluiten.

[...]
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #24 Gepost op: 2 november 2018, 15:15:19


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #25 Gepost op: 2 november 2018, 15:35:50
Vaak is het mogelijk na lange procedures je eigendommen terug te krijgen.
Staat je auto bijvoorbeeld bij een garage die failliet gaat dan ben je het voertuig voorlopig kwijt.

Klinkklare onzin dit: Dit gaat alleen op als er bodembeslag is gelegd door de belastingdienst in alle andere gevallen is het overleggen van eigendomsbewijzen (je kentekenbewijs / tenaamstelling in geval van je auto) voldoende om je spullen onder uit een failliet boedel te halen.  (ervaring met een voertuig gestald op het terrein van failliet verklaarde werkgever terwijl ik in Oostenrijk zat)

Afgelopen woensdag mijn internist vanuit het Zuiderzee nog aan de telefoon gehad en die heeft me voorlopig nog INTERN door verwezen naar de chirurg alwaar ik gister een afspraakbevestiging van ontving. Daarnaast staat de afspraak voor december met de cardioloog ook nog gewoon zo is me telefonisch meegedeeld.

Men gaat voorlopig uit van een doorstart
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #26 Gepost op: 2 november 2018, 15:48:41
Klinkklare onzin dit.

Hoe vaak heb je een faillissement bij de hand gehad behalve dan dat van je baas.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #27 Gepost op: 3 november 2018, 10:47:05
Hoe vaak heb je een faillissement bij de hand gehad behalve dan dat van je baas.

Meer dan me lief is.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #28 Gepost op: 4 november 2018, 22:52:59
Samen sterk in de hulpverlening!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #29 Gepost op: 24 november 2018, 10:34:42