EHBO unit GHOR Midden-West-Noord Brabant buiten dienst

Auteur Topic: EHBO unit GHOR Midden-West-Noord Brabant buiten dienst  (gelezen 8193 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Gepost op: 5 november 2018, 21:15:40

https://www.facebook.com/ghorbrabantmwn/posts/1042777459225614

Jammer dat deze wagen uit dienst is. Op de website van de GHOR is hij al niet meer te vinden.
Ik ben wel benieuwd waar hij heen gaat, het zou me niet verbazen als hij straks bij een (commerciële) hulpverleningsorganisatie tevoorschijn komt.




svo

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #1 Gepost op: 6 november 2018, 15:30:08
Het klopt dat de EHBO unit afgestoten wordt. Op dit moment vinden vanuit de GHOR met verschillende partners gesprekken plaats om deze overdracht zorgvuldig te laten plaats vinden. Het is zeker de verwachting dat de unit actief blijft binnen de hulpverleningssector.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #2 Gepost op: 6 november 2018, 20:33:19
Specifiek in de evenementenhulpverlening of zou het voertuig een functie binnen een RAV kunnen krijgen?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #3 Gepost op: 6 november 2018, 20:40:10
Het klopt dat de EHBO unit afgestoten wordt. Op dit moment vinden vanuit de GHOR met verschillende partners gesprekken plaats om deze overdracht zorgvuldig te laten plaats vinden. Het is zeker de verwachting dat de unit actief blijft binnen de hulpverleningssector.

Ik ben dan toch benieuwd welke partners de GHOR heeft die eventueel de unit gaan gebruiken binnen de hulpverleningssector ( brandweer, politie, rav, huisartsen, ggz etc). of bedoel je evenementenhulpverleningssector? Bij de laatste heeft de GHOR geen partners aangezien dat een vrije markt is.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #4 Gepost op: 6 november 2018, 20:56:39
Volgens mij heeft GHOR midden-west-noord Brabant wel wat contacten met ondermeer de stichting MOT (Medisch Ondersteunings Team) (uit dit topic: https://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,98257.0.html)

Daar zitten toevallig veel oud sigma leden in, is ook oud sigma materiaal naartoe gegaan.
De beheerders van de EHBO unit waren ook sigma leden in de tijd dat sigma nog bestond, en daarna zijn dezelfde mensen dat blijven doen.

Het zou mij niet verbazen als de wagen naar hen gaat.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #5 Gepost op: 7 november 2018, 10:07:53
Volgens mij heeft GHOR midden-west-noord Brabant wel wat contacten met ondermeer de stichting MOT (Medisch Ondersteunings Team) (uit dit topic: https://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,98257.0.html)

Daar zitten toevallig veel oud sigma leden in, is ook oud sigma materiaal naartoe gegaan.
De beheerders van de EHBO unit waren ook sigma leden in de tijd dat sigma nog bestond, en daarna zijn dezelfde mensen dat blijven doen.

Het zou mij niet verbazen als de wagen naar hen gaat.

Wat voor contract heeft het MOT met het GHOR?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #6 Gepost op: 7 november 2018, 10:21:29
Veel vrijwilligers van de MOT zijn oud sigma leden uit die regio en voormalig beheerders van de ehbo unit (ergo, vrijwilligers  bij de GHOR).


svo

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #7 Gepost op: 7 november 2018, 11:45:35
Er zijn meerdere partijen die belangstelling tonen in de unit, uiteindelijk gaat het management van de GHOR een besluit nemen over wat er met de unit gaat gebeuren. Iedereen moet dus nog even geduld hebben over wat de uitkomst gaat zijn  :)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #8 Gepost op: 7 november 2018, 12:43:16
Dus partijen met interesse kunnen contact met de GHOR opnemen en een bod uitbrengen?

Zullen we RemRoof?