Sollicitanten agent oktober 2019

Auteur Topic: Sollicitanten agent oktober 2019  (gelezen 128930 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Moniekvds

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #110 Gepost op: 17 mei 2019, 10:22:35

Zojuist ben ik gebeld en mag begin juni voor mn BGO gesprek! Kon eerder, maar dan heb ik zelf geen mogelijkheid. De laatste stap!

Goedemorgen,
Op deel B kan je je eigenlijk niet op voorbereiden.
Je moet vooral jezelf zijn, hoe dan ook.
Dat geldt ook voor het rollenspel.
Wees eerlijk en open tijdens het gesprek.

Heel veel succes iig!

Yes! Het eind van de selectieprocedure is bijna in zicht! Succes nog :)
Dankjewel voor het antwoord!

en

Hi, bereid je iniedergeval voor op een dag waarbij je veel moet gaan praten.
Wees inderdaad eerlijk en weet wie je bent. Hoe reageer je in een situatie, heb je heftige dingen meegemaakt? En hoe ging en ga je daar nu mee om?
Waarom eigenlijk de politie?
Dit soort vragen.

Het rollenspel is iets waar je ook jezelf moet zijn. Maar wees je wel bewust van het doel dat je krijgt. Dat zal duidelijk worden als je er zit.

Succes!!

Dankjewel! Ga ik mee nemen in de voorbereiding.
Juist omdat ik niet weet wat me te wachten staat qua vraagstelling maakt het me zenuwachtig, terwijl ik normaal eigenlijk nooit zo'n zenuwpees ben!

Mocht iemand nog meer voorbeeld vragen hebben dan hoor ik het heel graag :). #bettersafethansorry


Nephh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #111 Gepost op: 17 mei 2019, 11:34:57
Ik wil je zeker wel helpen voorbereiden hoor. Wat ze doen is het standaard assessment psychologisch onderzoek. Dit wordt ook gedaan als je wilt gaan werken voor bijvoorbeeld KLM, NS of Unilever. Daarom kan ik deze vragenlijst voor je oplepelen.

Het rollenspel kan (en mag) ik niet veel over zeggen. Maar je krijgt een duidelijke case, de situatie, context en een wenselijk doel. Dat bereid je dan 8 min voor en gesprek duurt 10 min. Nogmaals, blijf daarbij jezelf, toon interesse in de persoon tegenover je en maak een keuze. Maar blijf vooral luisteren naar wat de persoon tegenover je zegt, dat is het belangrijkst.

Voorbeeldvragen tijdens het psychologisch onderzoek zijn:
- Waarom de politie?
- Wat is nou het heftigste dat je hebt meegemaakt? Waarom?
- Hoe ging je daar de dagen en weken erna mee om?
- Hoe is de relatie met je ouders?
- Heb je veel of maar een paar vrienden? Wat vind je daar van?
- Wat voor hobby’s heb je? Besteed je daar veel tijd aan?
- Hoe was je basisschool en middelbareschool periode?
- Heb je wel eens de wet overtreden (zeg altijd ja, want iedereen heeft dat wel eens gedaan. Denk aan door rood fietsen, muziek downloaden, kauwgom op de grond gooien etc). Als je hier nee zegt roept dit juist vragen op.
- Ik zie dat studie x of baan Y hebt gedaan. Heb je daar wat aan bij de politie?
- Speel je wel eens spelletjes? Wil je dan winnen?
- Doe je aan sport? Wat voor sport? Teamverband, individueel etc.
- Drink je alcohol? Rook je? Gebruik(te) je wel eens drugs?

Zo kan ik nog wel doorgaan. En weer.. wees vooral eerlijk. Niemand is perfect, en daar prikken ze zo doorheen.

Gr,
-


Moniekvds

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #112 Gepost op: 17 mei 2019, 12:13:29
Ik wil je zeker wel helpen voorbereiden hoor. Wat ze doen is het standaard assessment psychologisch onderzoek. Dit wordt ook gedaan als je wilt gaan werken voor bijvoorbeeld KLM, NS of Unilever. Daarom kan ik deze vragenlijst voor je oplepelen.

Het rollenspel kan (en mag) ik niet veel over zeggen. Maar je krijgt een duidelijke case, de situatie, context en een wenselijk doel. Dat bereid je dan 8 min voor en gesprek duurt 10 min. Nogmaals, blijf daarbij jezelf, toon interesse in de persoon tegenover je en maak een keuze. Maar blijf vooral luisteren naar wat de persoon tegenover je zegt, dat is het belangrijkst.

Voorbeeldvragen tijdens het psychologisch onderzoek zijn:
- Waarom de politie?
- Wat is nou het heftigste dat je hebt meegemaakt? Waarom?
- Hoe ging je daar de dagen en weken erna mee om?
- Hoe is de relatie met je ouders?
- Heb je veel of maar een paar vrienden? Wat vind je daar van?
- Wat voor hobby’s heb je? Besteed je daar veel tijd aan?
- Hoe was je basisschool en middelbareschool periode?
- Heb je wel eens de wet overtreden (zeg altijd ja, want iedereen heeft dat wel eens gedaan. Denk aan door rood fietsen, muziek downloaden, kauwgom op de grond gooien etc). Als je hier nee zegt roept dit juist vragen op.
- Ik zie dat studie x of baan Y hebt gedaan. Heb je daar wat aan bij de politie?
- Speel je wel eens spelletjes? Wil je dan winnen?
- Doe je aan sport? Wat voor sport? Teamverband, individueel etc.
- Drink je alcohol? Rook je? Gebruik(te) je wel eens drugs?

Zo kan ik nog wel doorgaan. En weer.. wees vooral eerlijk. Niemand is perfect, en daar prikken ze zo doorheen.

Gr,
-

Hoi Nephh, wat fijn dat je me zo uitgebreid hebt voorzien van informatie!
Bedankt voor de moeite  ;D

Groetjes

 


Petar

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #113 Gepost op: 20 mei 2019, 17:33:18
Even een vraagje, heb net de BKR gegevens binnen en ik heb zojuist ingelogd op de website. Nu is het mij niet helemaal duidelijk wat je nou naar de politie op moet sturen, in de mail staat dat ze alle pagina`s van het overzicht willen hebben. Ik heb bijvoorbeeld een oude lening dat ik rood kon staan op de betaalrekening, open ik deze dan, print screen maken en opsturen?

Graag hoor ik van iemand:)


Klaas1987

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #114 Gepost op: 20 mei 2019, 17:39:26
Even een vraagje, heb net de BKR gegevens binnen en ik heb zojuist ingelogd op de website. Nu is het mij niet helemaal duidelijk wat je nou naar de politie op moet sturen, in de mail staat dat ze alle pagina`s van het overzicht willen hebben. Ik heb bijvoorbeeld een oude lening dat ik rood kon staan op de betaalrekening, open ik deze dan, print screen maken en opsturen?

Graag hoor ik van iemand:)

Inloggen via mijn BKR met idin
Dan krijg je een overzichtje op de pagina te zien, daaronder staat in redelijk kleine letters ‘downloaden als pdf’.

Die pdf opslaan en meesturen in de e-mail.
Midden Nederland


Petar

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #115 Gepost op: 20 mei 2019, 22:09:39
Bedankt voor je reactie, helaas staat dit er toch echt niet bij bij mijn overzicht, zal morgen wel even bellen


Petar

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #116 Gepost op: 23 mei 2019, 09:21:23
Gister medische keuring gehad en deze was ook positief:)

Nu weer wachten..


Klaas1987

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #117 Gepost op: 23 mei 2019, 11:19:07
Gister medische keuring gehad en deze was ook positief:)

Nu weer wachten..

Gefeliciteerd! Is het nog gelukt met je BKR overzicht?
Oproep voor BGO kwam er bij mij een week later achteraan. Je wordt gebeld.
Midden Nederland


Petar

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #118 Gepost op: 23 mei 2019, 11:54:15
Gefeliciteerd! Is het nog gelukt met je BKR overzicht?
Oproep voor BGO kwam er bij mij een week later achteraan. Je wordt gebeld.

Bedankt! Nee helaas, sinds een paar weken is je bkr overzicht opvragen gratis geworden en kun je het niet meer in pdf bestand downloaden. Hierover met politie gebeld, nu prt screens opgestuurd en de papieren versie opgevraagd.

Jij bent echt heel snel uitgenodigd voor je gesprek trouwens. Hoe wist je dat je bgo was opgestart? Heb je zelf gebeld?


Klaas1987

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #119 Gepost op: 23 mei 2019, 12:07:50
Bedankt! Nee helaas, sinds een paar weken is je bkr overzicht opvragen gratis geworden en kun je het niet meer in pdf bestand downloaden. Hierover met politie gebeld, nu prt screens opgestuurd en de papieren versie opgevraagd.

Jij bent echt heel snel uitgenodigd voor je gesprek trouwens. Hoe wist je dat je bgo was opgestart? Heb je zelf gebeld?

Heb het even nagekeken, ben 2 weken na mijn medische keuring gebeld om een afspraak te maken voor het BGO gesprek.
Heb na de medische keuring een mail gestuurd naar het e-mail adres waar je de salarisstroken heen moet sturen. Daarin gezegd dat ik goedgekeurd was voor de medische keuring, of zij die goedkeuring al ontvangen hadden en of nu automatisch de screening wordt opgestart. Wist het wel, maar even een soort wake up call haha. Toen vertelden ze me dat 5 dagen na de medische de screening opgestart was.
Midden Nederland