Sollicitanten agent oktober 2019

Auteur Topic: Sollicitanten agent oktober 2019  (gelezen 128899 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PMwP

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #20 Gepost op: 28 februari 2019, 09:02:24
Kan iemand uitleggen wat er allemaal van je verwacht wordt tijdens het intakegesprek? Zit je 1 op 1 met iemand?  Of ben je in groepsverband?

Je krijgt eerst een kleine presentatie van wat het in houd om agent te zijn. Daarna heb je een gesprek 1 op 1.
Zorg dat je je goed voorbereid, weet waarom je bij de politie wil etc.


Klaas1987

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #21 Gepost op: 12 maart 2019, 21:06:21
In december 2018 gesolliciteerd voor de opleiding van 7 oktober 2019 in Apeldoorn.
23 januari de intake gehad, 6 februari deel A en 26 februari deel B

Alles positief afgerond en een positieve rapportage gekregen. Dit was al vrij snel na deel B. Deel B was op dinsdag en de vrijdag erna had ik de rapportage al op de mail.

Nu is het wachten tot de recruiter contact met mij opneemt!
Al meerdere ‘collega’s’ een positief rapport gekregen?
Midden Nederland


StefanLF

  • Operationeel Expert GGP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
    • Social media
Reactie #22 Gepost op: 12 maart 2019, 23:13:17
In december 2018 gesolliciteerd voor de opleiding van 7 oktober 2019 in Apeldoorn.
23 januari de intake gehad, 6 februari deel A en 26 februari deel B

Alles positief afgerond en een positieve rapportage gekregen. Dit was al vrij snel na deel B. Deel B was op dinsdag en de vrijdag erna had ik de rapportage al op de mail.

Nu is het wachten tot de recruiter contact met mij opneemt!
Al meerdere ‘collega’s’ een positief rapport gekregen?

Gefeliciteerd Klaas! Succes met de rest van je selectietraject (en het wachten).


Klaas1987

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #23 Gepost op: 13 maart 2019, 00:13:32
Gefeliciteerd Klaas! Succes met de rest van je selectietraject (en het wachten).

Dank je wel, Stefan!
Het wachten is het vooral ja... Maar is geen pijl op te trekken. De een krijgt snel bericht, de ander niet.
En lees in andere topics dat de definitieve aanstelling pas 2 maanden voor de start van de opleiding was.
Dus in dit geval zou dat augustus zijn, dat is wel vrij lang wachten 😄
Midden Nederland


PMwP

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #24 Gepost op: 13 maart 2019, 09:37:22
Dank je wel, Stefan!
Het wachten is het vooral ja... Maar is geen pijl op te trekken. De een krijgt snel bericht, de ander niet.
En lees in andere topics dat de definitieve aanstelling pas 2 maanden voor de start van de opleiding was.
Dus in dit geval zou dat augustus zijn, dat is wel vrij lang wachten 😄

Gefeliciteerd !!

Betekend dat dus dat je wel gegarandeerd een aanstelling gaat krijgen? Had op andere topic gelezen dat mensen nog konden worden afgewezen, ook na A en B succesvol te hebben afgerond.
Maar wij belopen schijnbaar een ander traject.

Hoe heb je onderdeel B bevonden als ik vragen mag ?


Klaas1987

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #25 Gepost op: 13 maart 2019, 12:41:15
Gefeliciteerd !!

Betekend dat dus dat je wel gegarandeerd een aanstelling gaat krijgen? Had op andere topic gelezen dat mensen nog konden worden afgewezen, ook na A en B succesvol te hebben afgerond.
Maar wij belopen schijnbaar een ander traject.

Hoe heb je onderdeel B bevonden als ik vragen mag ?

Je krijgt na deel A en B een intentie tot aanstelling, onder voorbehoud van de uitslagen van de medische keuring en screening. Dus definitief is het niet, je kan nog steeds afvallen.

Deel B viel me reuze mee. Jezelf blijven is het enige wat je moet doen.
Tijdens het rollenspel moet je je niet als een politieagent gedragen. Wees jezelf, en reageer zoals jij zou reageren.
Vond het zelf wel leuk om te doen, acteur was erg goed en het was net echt.

Midden Nederland


xsarissax

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #26 Gepost op: 16 maart 2019, 15:49:29
Aangezien ik al 6 weken wachtte na een positieve uitslag toch maar even gebeld. De medische keuring is maar 6 maanden geldig. Ze moeten dus wachten voordat we verder mogen. Dit is dus waarom het zolang kan duren.


Klaas1987

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #27 Gepost op: 16 maart 2019, 15:56:52
Aangezien ik al 6 weken wachtte na een positieve uitslag toch maar even gebeld. De medische keuring is maar 6 maanden geldig. Ze moeten dus wachten voordat we verder mogen. Dit is dus waarom het zolang kan duren.

Klopt Sarissa!
Ik heb vorige week ook gebeld, kon wel een paar weken duren aangezien ze eerst alle rapporten naast elkaar gaan leggen etc. En de medische keuring is op zn vroegst ergens vanaf april.
Ik heb 1 maart mn rapport gekregen, jij wacht dus al iets langer!
Welke eenheid heb je voor gesolliciteerd?
Midden Nederland


ZeroV4

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #28 Gepost op: 17 maart 2019, 14:20:33
Komende Woensdag Deel B. Voor de 2e keer wel. Ben 1.5 jaar geleden ook op geweest, kwam toen helaas letterlijk 1 punt tekort om door te gaan.

Iemand nog leuke tips? ;) Buiten jezelf zijn/kennen, weten waar je goed in bent en wat je verbeteringspunten zijn.


xsarissax

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #29 Gepost op: 17 maart 2019, 21:47:40
Klopt Sarissa!
Ik heb vorige week ook gebeld, kon wel een paar weken duren aangezien ze eerst alle rapporten naast elkaar gaan leggen etc. En de medische keuring is op zn vroegst ergens vanaf april.
Ik heb 1 maart mn rapport gekregen, jij wacht dus al iets langer!
Welke eenheid heb je voor gesolliciteerd?

Ja, het wachten zal idd nog even duren... Ik heb gesolliciteerd voor de eenheid Den Haag. Jij?