Middelhulpverlening (persoon te water) Prins Bernhardbrug - Zaandam 28-11-2018

Auteur Topic: Middelhulpverlening (persoon te water) Prins Bernhardbrug - Zaandam 28-11-2018  (gelezen 3360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Op de foto's 8 politiewagens en de rest!

Inderdaad, er is flink opgeschaald, en niet voor niets kennelijk. Dan vind ik de woordvoering van VrZW
@VrZW wat laat en sumier.
Er zijn veiligheidsregio's die al zonder dat manschappen op de plaats van actie gearriveerd zijn , info verstrekken over waarvoor wordt uitgerukt.
Opschalingen en reden daarvoor komen regelmatig op twitter en ook of er gevaar voor omwonende is, of er gewonden zijn etc.

Het doet me denken aan de persvoorlichting bij de brand in Wormerveer, ook daar miste ik info en ging ik uitzoeken wat persvoorlichting inhoud.
Kwam ondermeer tegen: het informeren van publiek en pers, en het beantwoorden van vragen.
Net als bij de brand in Wormerveer lijkt het of de media vandaag niet meer info van de persvoorlichting hebben dan dat ik kon vinden.

In vele regio's vind je als afsluiting een samenvattend bericht met vaak duidelijke aanvulling of als bekend openliggende vragen.


de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet




bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Twee gewonden bij brugongeval
Laatste update:
29-11-2018 | 07:49
Zaandam - Woensdagavond raakten een man en een vrouw uit Zaandam gewond bij een ongeval op de Prins Bernhardbrug. De twee voetgangers kwamen op de reling terecht toen de brug openging.

De 78-jarige vrouw viel op het fietspad. Haar 77-jarige man belandde in het water. Hij werd er door omstanders uitgehaald en moest worden gereanimeerd. Het slachtoffer  werd met de ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. Zijn vrouw was aanspreekbaar maar raakte ook behoorlijk gewond. Ook zij werd naar het ziekenhuis vervoerd. De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2018/november/29/04-twee-gewonden-bij-brugongeval.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet