Medicatie in EHBO-tas

Auteur Topic: Medicatie in EHBO-tas  (gelezen 6350 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #10 Gepost op: 11 december 2018, 09:44:52
Is paracetamol dusdanig noodzakelijk dat dat standaard in een EHBO tas moet zitten? Ik vind dat veel tassen die ik, bij verschillende organisaties, gevuld zijn om het maar vol te laten lijken.
Pleister, handschoenen, reddingsdeken en beademingsmasker is het enige wat je nodig bent toch? Oké, snelverbandje mag ook nog.
En op grote evenementen in de randstad tourniquet, stift en celoxgaas mits je daar voor opgeleidt bent. Meer moet je niet op de man willen meeslepen als EHBO’er.

Richtlijnen van bijvoorbeeld het Oranje Kruis zeggen wat anders. Al ben ik het wel met je eens, ik vraag me wel eens af waarom ik met een gigantische tas rondloop als ik de meeste mensen toch op een post ga behandellen.


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #11 Gepost op: 11 december 2018, 17:02:04
Richtlijnen van bijvoorbeeld het Oranje Kruis zeggen wat anders. Al ben ik het wel met je eens, ik vraag me wel eens af waarom ik met een gigantische tas rondloop als ik de meeste mensen toch op een post ga behandellen.
Vergeet alle volslagen zinloze verbanddoos richtlijnen, keurmerken en dito vullingen waar een certificeerder goed geld mee verdient mbt het uitgeven van "verbanddoos richtlijnen" en "verbanddoos keurmerken".
Mensen en bedrijven vinden keurmerken belangrijker dan de functionele waarde die iets heeft. Eigenlijk gewoon dom.
En keurmerken betekenen tegenwoordig niets meer.
Zoals bij elk evenement dien je verbanddozen te vullen conform de risico's van dat evenement.
Dus met een standaard en goedgekeurde van keurmerk voorziene verbandtas kan je volledig de plank misslaan.

GHOR schrijven vaak voor dat je "verplicht" bent om bij evenementen dit of dat type en soort keurmerk verbanddozen moet hebben. Onzin en totaal verkeerde voorlichting.
GHOR-en hebben oogkleppen op en zien alleen keurmerken, maar hebben geen oog voor bijv. RI&E.

Vul je eigen verbanddozen naar de aard van het evenement en je zit altijd goed.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we