Filmen door omstanders

Auteur Topic: Filmen door omstanders  (gelezen 7740 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #10 Gepost op: 13 december 2018, 16:45:12
Aanvulling: Als iemand in de zorgsector patiënten gaat filmen is dat een reden tot direct ontslag..... Dat wordt, terecht natuurlijk, wél normaal gevonden!...

Niet helemaal waar, op menig SEH wordt bijvoorbeeld ouders van geintoxiceerde kinderen aangeraden zoveel mogelijk foto's en filmpjes te maken zodat ze de volgende dag kunnen zien hoe ver ze heen waren. Het kan ook een ondersteunend/educatief middel zijn


EGeen

  • Vpk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #11 Gepost op: 14 december 2018, 12:28:22
Niet helemaal waar, op menig SEH wordt bijvoorbeeld ouders van geintoxiceerde kinderen aangeraden zoveel mogelijk foto's en filmpjes te maken zodat ze de volgende dag kunnen zien hoe ver ze heen waren. Het kan ook een ondersteunend/educatief middel zijn

Ik ben het (nog) niet tegengekomen op de spoed dat ouders erop worden aangeraden. Ik zou het in ieder geval niet aanraden. Maar feit blijft dat het dan niet de zorgverlener is die foto's/films maakt. In dat geval zijn het de ouders. En als daarnaast iets van media wordt gemaakt dan wil ik - en mede met mij vele collega's - er niet bij op staan. En inderdaad, dat er foto's worden gemaakt. gebeurd.

- Ik doelde dan ook op media gemaakt door de zorgverleners -
- Bijdragen zijn op persoonlijke titel -


Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #12 Gepost op: 15 december 2018, 11:21:22
Ik ben het (nog) niet tegengekomen op de spoed dat ouders erop worden aangeraden. Ik zou het in ieder geval niet aanraden. Maar feit blijft dat het dan niet de zorgverlener is die foto's/films maakt. In dat geval zijn het de ouders. En als daarnaast iets van media wordt gemaakt dan wil ik - en mede met mij vele collega's - er niet bij op staan. En inderdaad, dat er foto's worden gemaakt. gebeurd.

- Ik doelde dan ook op media gemaakt door de zorgverleners -

Gebeurd in alle ziekenhuizen waar ik kom. Maar snap je vraag, op straat gebeurd het regelmatig, en ik kom mijzelf dan nog wel eens tegen op lokale media of internet. Blijft bijzonder.


EGeen

  • Vpk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #13 Gepost op: 15 december 2018, 12:12:58
Gebeurd in alle ziekenhuizen waar ik kom. Maar snap je vraag, op straat gebeurd het regelmatig, en ik kom mijzelf dan nog wel eens tegen op lokale media of internet. Blijft bijzonder.

Even lachen voor de foto komt ook zo raar over dan hé  0098
- Bijdragen zijn op persoonlijke titel -


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #14 Gepost op: 15 december 2018, 14:37:45
Is het opvoedkundige effect daarvan uberhaupt bewezen?


Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #15 Gepost op: 15 december 2018, 22:13:27
Is het opvoedkundige effect daarvan uberhaupt bewezen?

Geen idee maar als kinderartsen het aanraden zal het wel denk ik