Boa's willen betere uitrusting voor handhaving tijdens jaarwisseling

Auteur Topic: Boa's willen betere uitrusting voor handhaving tijdens jaarwisseling  (gelezen 1010 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.

Thor

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 4 december 2018, 10:08:33
Ongewapende BOA's vrezen oud en nieuw: 'Dit kan ernstig mislopen'

Zorgen bij de buitengewone opsporingsambtenaren (BOA's) over de aankomende jaarwisseling. Het aantal vuurwerkvrije zones waar ze de orde moeten handhaven neemt toe, terwijl de middelen om zich te verdedigen ontbreken

https://www.at5.nl/artikelen/189200/ongewapende-boas-vrezen-oud-en-nieuw-dit-kan-ernstig-mislopen

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 4 december 2018, 19:14:28
Tja als je je geld en krachten gaat verdelen zodat beide organisaties (politie en BOA's) het beide net niet zijn krijg je dit..... Op naar 1 nationale politie inclusief BOA-taken.

Ongewapende BOA's vrezen oud en nieuw: 'Dit kan ernstig mislopen'

Zorgen bij de buitengewone opsporingsambtenaren (BOA's) over de aankomende jaarwisseling. Het aantal vuurwerkvrije zones waar ze de orde moeten handhaven neemt toe, terwijl de middelen om zich te verdedigen ontbreken

https://www.at5.nl/artikelen/189200/ongewapende-boas-vrezen-oud-en-nieuw-dit-kan-ernstig-mislopen

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 5 december 2018, 10:36:27
Let maar op, over een paar jaar hebben we gewoon weer een rijks- en gemeentepolitie.
Of een Federale en lokale politie.
Of een Police nationale en Gendarmerie.
Of een Bundespolizei en Stadtpolizei.
Of een Policia National en Guardia Civil.
Of een Polizia di Stato en Polizia Municipale.

Is Nederland nou zo vooruitstrevend, of werkt het gewoon beter 'gescheiden'?  98uiye
Ik weet het wel...

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #4 Gepost op: 5 december 2018, 12:55:39
Ik denk dat een gescheiden opsporing beter werkt dan 1 organisatie.

In 1 organisatie die landelijk is wordt ook vaak een landelijk beleid gevormd en nageleefd, natuurlijk worden er door de diverse eenheden nog wel onderscheidende taken vermeld maar de hoofdlijn blijft landelijk.
Ook wordt het personeel in een landelijke organisatie daar ingezet waar een landelijke leiding noodzaak ziet en daarvoor wordt personeel weggetrokken op onderdelen die men van minder belang acht. Kijk maar eens naar de waterpolitie en de KLPD, vroeger kwam je veel vaker politie tegen op het water en op de snelweg ( zeker met specifieke kennis want het is toch van den zotte dat ik een agent moet vertellen dat een voertuig uit GB niet fout is afgesteld met snelheidsbegrenzer omdat men daar 60mph mag rijden ).

In mijn ogen kan men beter terug naar een tweeledige politiemacht, Gemeente ( regio ) en KLPD. En dan de huidige BOA's gewoon laten bestaan of toevoegen aan de respectievelijke diensten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 5 december 2018, 18:37:30
Let maar op, over een paar jaar hebben we gewoon weer een rijks- en gemeentepolitie.
Of een Federale en lokale politie.
Of een Police nationale en Gendarmerie.
Of een Bundespolizei en Stadtpolizei.
Of een Policia National en Guardia Civil.
Of een Polizia di Stato en Polizia Municipale.

Is Nederland nou zo vooruitstrevend, of werkt het gewoon beter 'gescheiden'?  98uiye
Ik weet het wel...

Op zich hebben we dat in Nederland ook (nog):

- Nationale Politie en Koninklijke Marechaussee.

gsdegoede

• Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 6 december 2018, 11:07:04
Op zich hebben we dat in Nederland ook (nog):

- Nationale Politie en Koninklijke Marechaussee.

De KMAR en de Politie zijn heel verschillend en kan je niet vergelijken met bijvoorbeeld de Franse Police Municipale (handhaving) of Police Nationale. Wel kan je de KMAR vergelijken met de Gendarmerie (FR) of de Carabinieri (IT).

Thor

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 11 december 2018, 09:44:35