Uitrusting boa

Auteur Topic: Uitrusting boa  (gelezen 12185 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mister81

  • Senior Handhaver - Praktijk begeleider HTV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Gepost op: 9 juni 2019, 22:17:33
Welke bewapening zou een boa moeten hebben, geeft je mening en stem.


Je goede daden worden vaak vergeten, je fouten meestal niet.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2019, 23:36:46
Dit is een poll waar geen eensluidend antwoord op te geven is. De taakstelling van een boswachter en leerplichtambtenaar is totaal tegenovergesteld. Waar ik bij een boswachter zelfs een handvuurwapen wenselijk acht zou ik de gemiddelde conducteur deze niet verstrekken omdat dit niet direct bij zijn taakstelling past.

"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2019, 11:05:02
Dit is een poll waar geen eensluidend antwoord op te geven is. De taakstelling van een boswachter en leerplichtambtenaar is totaal tegenovergesteld. Waar ik bij een boswachter zelfs een handvuurwapen wenselijk acht zou ik de gemiddelde conducteur deze niet verstrekken omdat dit niet direct bij zijn taakstelling past.

Mee eens. Maar om toch een antwoord op de poll te geven, de meeste boa's zouden in mijn ogen wel een wapenstok en pepperspray mogen hebben.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2019, 18:02:05
Ik mis de optie 'geen' ?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2019, 09:23:34
Dit is een poll waar geen eensluidend antwoord op te geven is. De taakstelling van een boswachter en leerplichtambtenaar is totaal tegenovergesteld. Waar ik bij een boswachter zelfs een handvuurwapen wenselijk acht zou ik de gemiddelde conducteur deze niet verstrekken omdat dit niet direct bij zijn taakstelling past.

Helemaal eens. Gelet op wat er allemaal in natuurgebieden gebeurt aan zware criminaliteit kunnen er tegenwoordig wel twee gewapende boswachters worden ingezet in die gebieden.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2019, 09:53:54
Ik mis de optie 'geen' ?

Deze optie hebben we toegevoegd.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2019, 13:35:18
Veel meer en vaker politiepersoneel aantrekken om in die situaties/gebieden waar BOA's gevaar lopen of kunnen lopen politie inzetten. BOA's zijn niet bedacht voor inzet onder mogelijk gevaarlijke omstandigheden, de politie in de diverse uitvoeringsvormen wel.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2019, 21:55:31
Deze optie hebben we toegevoegd.

Thanks! Alhoewel ik het eens ben met DiNozzo, uitrusten afhankelijk van de taak, ben ik in het algemeen een tegenstander van de 'verpolitisering' (is dat een woord?) van BOA's.


D.Monnickendam

  • Operationeel Coördinator Handhaving : Taakaccent Jeugd & Wijkzorg
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • ''Leefbaarheid & Veiligheid''
Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2019, 13:23:46
Mijn opinie: Landelijk minstens RTGB 3 (Geweldsbevoegdheid, veiligheid- en vervoersfouillering en handboeien), en op decentraal niveau de mogelijkheid tot uitbreiding naar RTGB  5 (Geweldsbevoegdheid, veiligheid- en vervoersfouillering, handboeien, wapenstok en pepperspray).

Denk hierbij aan de handhavers die fysiek toezicht houden bij horeca uitloop, evenementen, meldingen rijden: ''MOR meldingen''=Meldingen openbare ruimte, waarbij ook burenproblematiek, illegale inwoning en criminele jeugd in het pakket zit.

De tijd van het bagatelliseren van onze werkzaamheden is voorbij, wij houden ons niet meer louter bezig maar enkel kleinere problematiek. Ik richt mij hier ook op de mensen die ''geen'' invullen, er wordt vaak vanuit een stigma en angst voor ''concurrentie'' over ons een standpunt ingenomen die niet correspondeert met de realiteit.

JA er zit nog een categorie bij die het competentieniveau MBO 3 nog niet heeft of zal halen, echter wordt deze groep kleiner en kleiner en faseert zich zelf uit. Kijk niet in beperkingen maar in oplossingen, samenwerking, middelen, opleidingsniveau en wederzijds respect zijn hierin de sleutel.

Ik nodig een ieder ook uit die dit anders ziet om eens mee te lopen met mij als wijkhandhaver om te zien wat we doen en waarvoor we staan, en dat ons competentieniveau en werkzaamheden niet te vergelijken is met de ''stadswachten'' van vroeger.
-Gediplomeerd beveiliger, Gediplomeerd HTV-P'er.  -Mede-Oprichter platform Handhaving Nederland. (Alles op eigen titel)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #9 Gepost op: 14 juli 2019, 19:12:00
Goed nieuws voor bezorgde boswachters: pepperspray en wapenstok keren terug

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/249288/goed-nieuws-voor-bezorgde-boswachters-pepperspray-en-wapenstok-keren-terug