Stage lopen bij de brandweer

Auteur Topic: Stage lopen bij de brandweer  (gelezen 4144 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Gepost op: 7 maart 2009, 17:17:20
Hallo,

Is het mogelijk om een dag mee te lopen, bijv een 24-uurs dienst bij de brandweer? (zou voor mij dan gaan om brw Haarlem)

Ikzelf ben al een tijdje BHV en zou graag meer willen weten over brandbestrijding en dan vooral de praktijk daarover. Tijdens de training en de herhaling leer je wel hoe om te gaan met blusmiddelen en dergelijk maar ik vind te weinig over de gevaren van de brand en hoe verder bij een brand? (mijn eigen mening hoor, misschien dat andere daar anders over denken)

En ook wat er gebeurd als je 'je bedrijf' overdraagt aan de brandweer bij een brand.. In hoeverre werken brandweer en BHV samen?


Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Tjin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2009, 09:05:55
Stage lopen, als student is nooit een probleem. Maar zomaar een 24uur dienst meedraaien is wat lastiger denk ik. Als stagair heb je tenminste nog een overeenkomst met de brandweer waarbij je dan ook onder de verzekering valt van de brandweer. (tenministe afhankelijk van de verzekering die is afgesloten) Maar je kan altijd even bellen naar je lokale brandweer en vragen naar de mogelijkheden.

Je moet er ook rekening meehouden, dat je als BHV' er een zeer beperkte onderdeel bent bij de brandbestrijding. Dus verdere kennis is niet noodzakelijk, op tijd de brandweer bellen wel.

Wat betreft de overdracht naar de brandweer. De hoofd BHV' er wordt in iedergeval uitgevraagd door de leidinggevende van de brandweer. Hierbij gaat het om mogelijke slachtoffers/vermisten en  (gevaarlijke)materialen/stoffen in het gebouw. Als het nodig is wordt je gevraagd aanwezig te blijven om vragen te kunnen beantwoorden over het gebouw en inhoud, als dat niet nodig is wordt je vriendelijk, doch dringend verzocht achter het lintje te staan/je opvang locatie.


VandeVoskamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
  • Hoofdbrandmeester
Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2009, 16:51:05
Voor je antwoord kan je het beste gewoon contact opnemen met het korps waar je wil meedraaien.
Zij kunnen het beste melden of je welkom bent of niet.
|| Before the emergency, nobody cares; During the emergency, nobody knows; After the emergency, everone is an expert ||  Veiligheidsregio Kennemerland