MOS wordt overgenomen door Sportdokters.nl en Techno Group

Auteur Topic: MOS wordt overgenomen door Sportdokters.nl en Techno Group  (gelezen 3182 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EGeen

  • Vpk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Gepost op: 23 december 2018, 11:51:47
Stichting Medische Ondersteuning voor Evenementen (MOS) uit Maastricht gaat per 1-1-2019 over naar Techno Group / Techno Event Services in Etten-Leur en Sportdokters.nl uit Slenaken.

https://techno-eventservices.nl/techno-group-neemt-stichting-mos-over/


- Bijdragen zijn op persoonlijke titel -


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #1 Gepost op: 23 december 2018, 16:04:35
Stichting Medische Ondersteuning voor Evenementen (MOS) uit Maastricht gaat per 1-1-2019 over naar Techno Group / Techno Event Services in Etten-Leur en Sportdokters.nl uit Slenaken.

https://techno-eventservices.nl/techno-group-neemt-stichting-mos-over/

Ik had inderdaad gehoord dat MOS failliet was. De keuze voor deze 2 partijen verbaast mij niet. Sportdokters.nl komt net als Star of Life Team voort uit het voormalige Service Medical.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


EGeen

  • Vpk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #2 Gepost op: 23 december 2018, 22:31:53
Ik ken beide partijen niet. Herken de namen bij Sportdokters.nl eveneens niet. Alleen bij Star of Life Team herkende ik iemand. Dan is Service Medical dus opgesplitst in 3 partijen?
- Bijdragen zijn op persoonlijke titel -


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #3 Gepost op: 24 december 2018, 18:08:35
Ik ken beide partijen niet. Herken de namen bij Sportdokters.nl eveneens niet. Alleen bij Star of Life Team herkende ik iemand. Dan is Service Medical dus opgesplitst in 3 partijen?

Zo kun je het inderdaad zien. 1 van de voormalige bestuursleden is Star of Life begonnen. Een vrijwilliger van Service Medical is sportdokters.nl begonnen. Het Rode Kruis heeft Service Medical toen overgenomen.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2019, 23:20:06
Jammer dat Stichting MOS in de problemen is gekomen, ooit waren zij een afsplitsing van Service Medical, en het is dus best bijzonder dat het nu verdergaat in organisaties die hun oorsprong hebben in het "faillisement" van SM.

Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2019, 20:42:21
Of juist niet bijzonder, als MOS en Sportdokters.nl in het verleden al uit Service Medical voortkwamen is het ook wel logisch dat ze contact met elkaar gehouden hebben.