GRIP 2 Zeer grote brand (vliegvuur door vreugdevuur) Strandweg - Den Haag 01-01-2019

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (vliegvuur door vreugdevuur) Strandweg - Den Haag 01-01-2019  (gelezen 30565 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rhophy

  • Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Er was dus geen vergunning voor dit evenement. Alleen afspraken met de bouwers. Dus per definitie in strijd met de eigen regelgeving van de gemeente. Maar dat betekend ook dat er dus ook geen wettelijk verplicht advies van brandweer/politie en GHOR hoefde worden gegeven.
Ben benieuwd naar de bestuurlijke/politieke consequenties voor Krikke.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Er was dus geen vergunning voor dit evenement. Alleen afspraken met de bouwers. Dus per definitie in strijd met de eigen regelgeving van de gemeente. Maar dat betekend ook dat er dus ook geen wettelijk verplicht advies van brandweer/politie en GHOR hoefde worden gegeven.
Ben benieuwd naar de bestuurlijke/politieke consequenties voor Krikke.

Waar lees jij dat er geen vergunning is afgegeven? Ik lees vooral 3 dingen: de bouwers hebben zich niet aan de afspraken gehouden, de stapel was 13 meter te hoog en de gemeente wist hier van. Ook genoeg redenen overigens om e.e.a. goed uit te zoeken.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
In elk geval heel veel hulpverleningsvoertuigen op pad...

Een compilatie:


Op 5.43 voor zover ik weet het enige voertuig in Haaglanden met yelp
Op 9.20 de nieuwe TS van Laak,
Tussen 11.00 en 12.00 wordt het druk op het kruispunt :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Bouwers vreugdevuur Scheveningen ontkennen beschuldigingen Krikke: 'Wij herkennen ons hier niet in'
DEN HAAG - De organisatie van het vreugdevuur op Scheveningen ontkent dat zij zich niet aan de regels heeft gehouden tijdens de opbouw van de vuurstapel. Volgens de Haagse burgemeester Pauline Krikke hebben de bouwers de afspraken met de gemeente geschonden. Maar zij zeggen: 'Wij herkennen ons hier absoluut niet in.'

[...]

De bouwers verklaren dat hen niet gevraagd is om te stoppen met bouwen. Wel is hen gezegd dat de toevoer van de pallets stopgezet moest worden. Op 30 december heeft de organisatie daarom drie vrachtwagens met pallets teruggestuurd. De organisatie ontkent dat er vervolgens stiekem is doorgebouwd. Wel mochten de pallets die nog bij het vreugdevuur lagen in overleg met de gemeente bovenop de stapel gelegd worden. Het maximale toegestane aantal kubieke meters zou volgens de organisatie niet overschreden zijn.

[...]

Ook is het volgens de bouwers nog niet bekend hoe hoog de vuurstapel precies was. Eerder werd gezegd dat de stapel 48 meter hoog zou zijn, terwijl 35 meter was toegestaan. 'Er is nog niemand die daadwerkelijk de hoogte weet van de stapel van Scheveningen.' Volgens de organisatie wil iedereen graag winnen, dus is er in een gesprek met Duindorp gewoon een getal genoemd. 'Het getal wat ik heb genoemd was eigenlijk een beetje onzin', zegt Peter van Zaanen van de organisatie.

[....]
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Waar lees jij dat er geen vergunning is afgegeven? Ik lees vooral 3 dingen: de bouwers hebben zich niet aan de afspraken gehouden, de stapel was 13 meter te hoog en de gemeente wist hier van. Ook genoeg redenen overigens om e.e.a. goed uit te zoeken.

Mea culpa. Ondertussen inderdaad gelezen dat er geen vergunning was afgegeven, enkel wat afspraken. Een, wat mij betreft, zeer kwalijke zaak.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Mea culpa. Ondertussen inderdaad gelezen dat er geen vergunning was afgegeven, enkel wat afspraken. Een, wat mij betreft, zeer kwalijke zaak.
Dit gaat wel een zaak van lange adem worden. Zeker nu blijkt dat het aan alle kanten rammelt. En dit alles wordt nu vooraf gegaan met oud en vertrouwd elkaar de zwarte piet toespelen. :-X